Wzmacniacz m.cz z jamnika

Witam W pewnym jamniku Grundiga (RR300CD) jest taki wzmacniacz mocy jak na:

dwa pytania:

  1. Co to za element oznaczony J220 ICP N10? (w nóżce 12 scalaka) Wygląda jak tranzystor w plastykowej obudowie TO92.
  2. Oba kanały mają duże i jednakowe zniekształcenia nieliniowe jakby im się przesunął punkt pracy. Zniekształcenia są bez względu na źródło dżwięku - radio czy magnetofon. Napięcia się zgadzają z wyjątkiem nóżki
12, gdzie jest ok. 6V (Co ciekawe, oryginalnie czyli fabrycznie nóżka 6 była zwarta do masy cyną i oczywiście brak było napięcia. Rozwarłem i pojawiło się 6V ale zniekształcenia bez zmian). Co może być przyczyną zniekształceń?
Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski pisze tak:

Co trzeba zrobić na tej stronie żeby obejrzeć obrazek?

bezpiecznik, wulutuj won, spróbuj na amperomierzu jak gra

brak dostatecznego prundu?

Reply to
PiteR

Dnia Wed, 25 Nov 2015 16:36:29 +0100, PiteR napisał(a):

Nie wiem, jak ja kliknę to od razu się ściąga.

OK, wylutowałem - brak przejścia. Dałem zworke i wzmacniacz działa. Dzięki za pomoc. Skąd inąd co za kutas dłubał w tym samograju i zwarł 12 do masy cyną tak że nic nie było znać że to interwencja :)

Reply to
Jacek Maciejewski

użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

donek999bronek