wzbudzenie - Page 2

Re: wzbudzenie

Skoro juBF% jesteB6%my przy beletrystyce.. "Sztuka elektroniki"
P.Horowitz, W.Hill - jest parEA% stroniczek na temat interesujB1%cy autora
wB1%tku (nazwa rozdziaB3%u - "Kompensacja czEA%stotliwoB6%ciowa wzmacniaczy=
 ze
sprzEA%BFeniem zwrotnym"), opisane bardzo prosto.
Pozdrawiam
Grzesiek

Re: wzbudzenie

To jeszcze dorzuc─Ö t┼éumaczenie wspomnianej tu ksi─ů┼╝ki Manciniego wydanej
przez BTC pod tytułem "Wzmacniacze operacyjne teoria i praktyka" z
rozdzia┼éem o generatorach i Boba Pease  "Projektowanie uk┼éad├│w
analogowych. Poradnik praktyczny", te┼╝ BTC.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: wzbudzenie

Boba Pease  "Projektowanie uk┼éad├│w

Pease ma bardzo specyficzny sposób pisania, tłumaczenie solidne i dobrze sie
czyta ale nie ma tego smaczku specyficznego humoru Peasea. Wynikaj─ůcego te┼╝
ze specyfiki i niejednoznaczno┼Ťci j─Özyka angielskiego.

Łukasz

Re: wzbudzenie

Niestety nie "ma", tylko "mia┼é". Zgin─ů┼é w zesz┼éym roku w wypadku
samochodowym, wracaj─ůc z pogrzebu Jima Williamsa, te┼╝ guru uk┼éad├│w
analogowych.

My jsme Borgov├ę. Sklopte ┼ít├şty a vzdejte se. Odpor je marn├Ż.

Re: wzbudzenie

Obaj jedynie w swoim rodzaju. Warto poczyta─ç noty aplikacyjne pisane przez
Williamsa na Linearze w kt├│rych prawie zawsze jest obecny generator lampowy
HP200A (pierwszy produkt HP) oraz wielki stary oscyloskop Tektronixa, bez
znaczenia jak małe i skomplikowane scalaki opisuje ;-)

http://www.computerhistory.org/highlights/analoglife /

Łukasz

Re: wzbudzenie

Tu lista

http://www.linear.com/doclist/?tt=&ci=&dt=2&au=Jim+Williams&pn=&fd=&td =

Łukasz

Re: wzbudzenie

A ju┼╝ my┼Ťla┼éem, ┼╝e to ja mam graciarni─Ö i burdel na biurku:

http://www.computerhistory.org/highlights/analoglife/img/williams-workbench.jpg

Re: wzbudzenie
Hello Zbych,

Pi─Ökne i inspiruj─ůce. Szkoda, ze nie mam do dyspozycji tyle miejsca :(

Re: wzbudzenie
Hello,

http://www.computerhistory.org/highlights/analoglife/img/williams-workbench.jpg

Ustawiłem sobie jako tapetę i od razu zadziałało - nie mogę znaleźć
ikon!

┼╗yciorys te┼╝ mi si─Ö prawie dokladnie zgadza:
http://www.computerhistory.org/highlights/analoglife/img/cartoons/williams-cartoon-6.jpg

Re: wzbudzenie

Jakby co to mo┼╝esz jeszcze zmieni─ç na biurko Peasea

http://www.philbrickarchive.org/rap.htm

On by┼é znany z uk┼éadania papier├│w w stosy, wy┼Ťciela┼é nimi pod┼éogi i p├│┼éki.
Cz─Östo pada┼é ofiar─ů ┼╝art├│w w sprawie znalezienia jakiego┼Ť pisma... - podobno
zawsze znajdowa┼é za pierwszym razem cho─çby wyci─ůga┼é je spod szafy czy innego
dywanu. Zawsze odkładał w inne miejsce aby znów znaleźć bez pudła...

Łukasz

Re: wzbudzenie
Hello Ukaniu,

O! To przypomina moje biurko. Własnie w pisaniu mi przeszkadza koperta
z jakiegos wyciagu bankowego, na kt├│rej mam uproszczony layout z
wymiarami dławika DUS-9,8/6,8/0,7 - parę dni temu malowałem to w
KiCADzie i jeszcze nie było czasu koperty wyrzucić ;)

A jakby ktos mu to posprz─ůta┼é...

Re: wzbudzenie

Oj, u┼Ťmia┼éem si─Ö czytaj─ůc jak w wyniku kryzysu ┼Ťredniego wieku kupi┼é sobie
wreszcie osc cyfrowy :)
--
Jacek

Re: wzbudzenie
Hello Ukaniu,

Cóż... Ja mam do dzisiaj działajacy mostek Wiena HP, co prawda
tranzystorowy ale chyba ma juz ponad 40lat na liczniku.
Regulacja na podw├│jnym kondensatorze powietrznym. Cz─Östotliwo┼Ť─ç od 5Hz
(słownie: pięciu herców).

Re: wzbudzenie
U┼╝ytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa┼é w wiadomo┼Ťci

Czekaj czekaj - to jakie tam sa kondensatory ?
Bo tak zakladajac ze po 1nF, to oporniki powinny byc po 30Mohm.

Troche duzo.

Tak nawiasem mowiac to kiedys widzialem schemat generatora wzorcowego
kwarcowego z lat 50-tych i ery przedcyfrowej.
Te analogowe podzielniki i multiplikatory robily wrazenie :-)

J.

Re: wzbudzenie
Hello J.F,

Podejrzewam, ┼╝e kilkaset pF :)

Niedu┼╝o si─Ö pomyli┼ée┼Ť - 47.5 + 2.4 M

Du┼╝o. Ale na wejsciu tranzystor polowy :)

Ba! Polskie organy (instrument) - dzielniki cz─Östotliwo┼Ťci na
generatorach samodławnych :)

Re: wzbudzenie
Hello Ukaniu,

Nniejednoznaczno┼Ťci j─Özyka angielskiego? W por├│wnaniu z polskim
angielski jest bardzo logiczny i jednoznaczny.

Re: wzbudzenie

dodajmy ┼╝e do ┼Ťci─ůgni─Öcia jako pdf ze strony TI,
do tego:
- ksi─ů┼╝eczka o wzmacniaczach pomiarowych wydana przez BTC - te┼╝ do
┼Ťci─ůgni─Öcia jako pdf, ale ze strony Analoga (mam wydanie papierowe od
Analoga - A Designer's Guide to Instrumentation Amplifiers),
- ksi─ů┼╝ka Smitha o DSP, t┼éumaczenie polskie chyba WNT, za free do
pobrania w oryginale z www.dspguide.com (mam wersje papierow─ů od Analoga
- The Scientist and Engineer's Guide to Digital Signal Processing)

--
Pozdr.
michał

Site Timeline