Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

Przeczytałem ostatnio coś takiego:
http://algorytmy.pl/?id47%2

"[...] Chcesz wysłać e-mail z poziomu lini komend, bez stosowania
zaawansowanych programów do wysyłki poczty.  [...]".

Czy ktos nie orientuje się czasami jak wysłac mail'a przy pomocy
windowsowskiego menu Uruchom ?.

Endriu
Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

telnet twoj-serwer-smtp 578

...i działasz ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

A jakiś turtorial jak to zrobić można ?.

I co to za serwer, ftp - czy jakis inny ?.

Endriu
Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

    To adres/nazwa serwera SMTP.

--
Filip.

Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

No a skąd ja taki serwer wezmę ?. Trzeba go samemu sobie postawić?. Czy może
to wygląda jak zakładanie konta na interii (onecie itd...) gdzie każdy
dostaje swoją przestrzeń FTP ?.

Endriu
Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

... bo o Telnecie już doczytałem ....
http://platon.man.lublin.pl/howto/telnet.html

Endriu
Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

RFC-821

Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

Serwer SMTP to serwer poczty wychodzącej. Jak sama nazwa wskazuje służy
do wysyłania poczty. Do jej ściągania używany jest serwer pop3
(najczęściej). Ich adresy wpisujesz w ustawieniach programu pocztowego,
wraz z innymi danymi (numer portu, login, hasło).

Do każdego z nich możesz też podłączyć się przez telnet. Zwyczajnie
inicjujesz połączenie. Musisz tylko pamiętać o tym, aby połączyć się na
odpowiednim porcie.

Jak już się dostaniesz do serwera za pomocą odpowiednich poleceń możesz
wysyłać (serwer smtp) i sprawdzać (pop3) swoją pocztę. Jakie to
polecenie? Nie pytaj mnie. Bawiłem się tym ostatnio jakieś dobre trzy
lata temu. Mogę jednak zapewnić, że działało w 100%. Bez problemu
znajdziesz to w Googlach. :)

Jako ciekawostkę mogę podać fakt, że lata temu można było w ten sposób
łatwo spreparować fałszywego maila. To były jeszcze te czasy, kiedy
przeciętny serwer nie wymagał autoryzacji, a przy okazji można było
podać dowolny adres nadawcy. ;)

Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

A czy SSL nie będzie robiło jakiś problemów telnetowi ?.

Endriu
Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

Wszystko zależy od twoich umiejętności liczenia, znajomości protokołu SSL
oraz szybkości stukania na klawiaturze ;-)

Tak na poważnie, to SSLa telnetem nie zrobisz. W grę wchodzi tylko
transmisja clear-textem.

Przykład na szybko:
mateusz@mateusz:~> telnet smtp.free.fr 25
Trying 212.27.48.4...
Connected to smtp.free.fr.
Escape character is '^]'.
[Serwer] 220 smtp1-g21.free.fr ESMTP Postfix
[Ja] HELO Mateusz
[Serwer] 250 smtp1-g21.free.fr
[Ja] MAIL FROM: snipped-for-privacy@adres.pl
[Serwer] 250 2.1.0 Ok
[Ja] RCPT TO: snipped-for-privacy@google.com
[Serwer] 250 2.1.5 Ok
[Ja] DATA
[Serwer] 354 End data with <CR><LF>.<CR><LF>
[Ja] Subject: test
[Ja]
[Ja] test test
[Ja] .
[Serwer] 250 2.0.0 Ok: queued as B825E940106
[Ja] quit
[Serwer] 221 2.0.0 Bye
Connection closed by foreign host.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: WysyÂłanie maili z lini komend - jak ?.
In the darkest hour on Mon, 4 Jan 2010 09:30:01 +0100,

Dla telnet-ssl nie. Ustaw MIME.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
[ 13:43:43 user up 12316 days,  1:38,  1 user, load average: 0.56, 0.10, 0.98 ]

Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

...Ale to juĹź nie jest ten "prawdziwy" telnet, gdzie to, co wstukujesz
leci prosto w połączenie. :)
Idąc tym tropem tak samo możnaby użyć zwykłego telneta + stunel. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

O coś tu znalazłem:

Testowanie połączenia z serwerem SMTP przy użyciu programu Telnet
http://tiny.pl/j5xs

Endriu
Re: Wysyłanie maili z lini komend - jak ?.

    pl.misc.elektronika
    ar ju śur?

--
Psychik