Wyświetlacz zewnętrzny

Szukam wyświetlacza zewnętrznego, którym moge sterowac z poziomu konsoli. Najlepiej jeśli by to działało po SSH, albo jakoś podobnie. Może być to LED ale i może byc papier elektroniczny. Wystarczyło by mi 16 punktów w pionie.

Reply to
Tomasz Gęguś

BOFH excuse 13: we're waiting for Tomasz Gęguś to fix that problem :

Nie napisałeś jak chciałbyś go podłączać... Wrzuć w googla "lcd usb" i zobacz sobie to: <

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Tomasz Gęguś pisze:

Jak ograniczysz wymagania do wyświetlacza tekstowego, to możesz kupić w sklepach z kasami fiskalnymi wyświetlacz wolnostojący podłączany przez rs-232 albo usb. A jak koniecznie potrzebujesz grafikę, to najprościej będzie jak sam coś wyrzeźbisz. W jądrze linuksa jest gotowy driver do sterowania KS0108 przez LPT.

Reply to
Zbych

Sławomir Szczyrba napisał:

Właściwie napisałem do routera. Nie każdy ma USB. Ale nie ma to wielkiego znaczenia. Problem jest raczej kabla. Mam tylko skrętkę 8 żyłową.

Reply to
Tomasz Gęguś

Ale to nie jest zewnętrzne. Trzeba by to jeszcze oprogramować. Ja szukam gotowca. Podłączam i wypisuje sobie e-maila na budynku.

Reply to
Tomasz Gęguś

Quo vadis Tomasz Gęguś ?

Jest gotowiec w jądrze. AFAIR jest widoczne jako framebuffer. Czego Ci jeszcze trzeba?

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Tomasz Gęguś pisze:

Z wyswietlaczem obslugujacym SSH moze byc problem :) Swoja droga jesli dane sa tak tajne, ze trzeba je w sposob bezpieczny wysylac do wyswietlacza to po co je wyswietlac, czy tez wyswietlacz bedzie zamkniety w sejfie?;) A jesli zrezygnujesz z SSH to w sieci jest pelno projektow wyswietlaczy podlaczonych np. po RS485, dzieki czemu wykorzystasz tylko 4 przewody ze skretki (liczac z zasilaniem) i bedziesz mogl umiescic wyswietlacz do

2km od ukladu sterujacego.
Reply to
T.M.F.

Zbych napisał:

Ale to musialbym miec jakis komputer dzialajacy non-stop? Po za tym to ma byc ogromne na sciane.

Reply to
Tomasz Gęguś

Sławomir Szczyrba napisał:

Hardweru

Reply to
Tomasz Gęguś

T.M.F. napisał:

Zastanow sie przez moment co napisales ;) Chcesz miec podpiety wyswietlacz do sieci i nie szyfrowac transmisji? To moze od razu podaj tu adres urzadzenia i jak sie pisze pozdrowienia dla cioci?

A jest jakis gotowy do kupienia? Zauwaz, ze komputer moze sie laczyc od czasu do czasu. W koncu urzadzenie moze miec swoja pamiec. Ale chodzi o to by zmiana tresci byla z poziomu konsoli a nie windows.

Reply to
Tomasz Gęguś

Tako rzecze Tomasz Gęguś :

A nie mogłeś tak od razu? Patrzyłeś już na coś takiego jak to

? RS/USB/pilot

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Sławomir Szczyrba napisał:

Coś takiego, ale:

-praca pod Windows? 98 lub nowszymi

-wewnetrzny

-wymaga jednak PC

Idea jest prosta. Chce publikowac to samo co na stronie WWW. Oczywiscie jakis skrypt by to przetwarzal i publikował. Ale wyswietlacze powinny byc niezalezne (sa w roznych miejscach).

Twoj wyswietlacz nie spelnia zadnych z tych rzeczy ;(

Swoja droga mialem nadzieje, ze wyswietlacze e-ink juz sa do kupienia. W koncu nadaja sie idealnie. Swietny kontrast (nie trzeba skali szarosci) wystarczya 2 kolory. Pixele sa wielkie. Nie ma znaczenia czas zmiany napisu. A jak by bylo wielkosci A3 lub A2 to nawet jak by mialo rozdzielczosc kiepska to wiele by mozna bylo zrobic.

Reply to
Tomasz Gęguś

Quod non fecerunt barbari, fecit Tomasz Gęguś :

Sterowniki dla Win98 itp. Obsługiwane przez RS/USB, więc to że program jest pod win, niekoniecznie musi cokolwiek znaczyć.

Ten akurat model.

Googlaj pod hasłami 'tablice świetlne' i 'tablice informacyjne' Jest tego w trzy i trochę.

Sławek

Reply to
Sławomir Szczyrba

Tomasz Gęguś pisze:

A jakiez to wazne dane chcesz na tym prostym wyswietlacu wyswietlac?

Nie ma gotowych. Kup sobie jakis routerek linksysa, na pokladzie masz linuxa i pare portow IO do ktorych mozesz podlaczyc dowolny wyswietlacz. Modyfikujac nieco soft routerka osiagniesz to co chcesz. SSL i pochodne to ze wzgledow obliczeniowych i pamieciowych nie jest zabawa dla prostych prockow. Niektore routerki maja tez wolny slot mini-PCI pod ktory podepniesz karte graficzna i chociazby monitor.

Reply to
T.M.F.

Sławomir Szczyrba napisał:

Nie twierdze ze jest inaczej. Ale niech bedzi napisane literalnie: Linux, QNX, Solaris etc.

Nie znalazłem innych.

No właśnie nie znalazłem ani jednej opcji.

Reply to
Tomasz Gęguś

A znasz JEDEN taki hardware, ktory podepne pod te twoje IO? Ja nie twierdzę ze nie ma, ale jako laik nie znalazłem choć szukałem.

To akurat jest zupełnie zbędne.

Reply to
Tomasz Gęguś

Tomasz Gęguś pisze:

Pierwszy z brzegu dobrze "rozczajony" sprzęt z Linuxem na pokładzie (choć nie najtańszy z możliwych):

Adam Dybkowski

Tomasz Gęguś pisze:

Skoro nie mogles wygooglac prostego wyswietlacza tekstowego z wbudowanym sterownikiem, albo chociazby projektu z jakims graficznym LCD z Nokii za pare zl i wejsciem szeregowym idealnie pasujacym pod taka plyte routerka to obawiam sie, ze ten projekt przerasta twoje sily. Niestety bez elementranej znajomosci elektroniki i programowania nic tu nie poradzisz.

Reply to
T.M.F.

Tomasz Gęguś pisze:

Szukasz wyświetlacza? Na przykład:

wyboru, do koloru - są i na RS232, i na USB.

Reply to
Adam Dybkowski

T.M.F. napisał:

No ja naiwnie myślałem, ze kupie gotowca z pudełka. Nie chodzi o klecenie czegoś samodzielnie. Ja chcę jedną sztukę. I nadal pomimo chęci nie znalazłem nic. Jesli ktoś by chcial powiedzieć mi o jakimś gotowym sposob kupienia wyswietlacza to poprosze o taki adres.

Co do przerastania to po prostu mi sie nie chce bawic. To ma dzialac i ma byc na to gwarancja a nie zebym sie bujal z naprawa. Przy okazji zapytam czy jesli nikt mi nie odpowiedzial to faktyczneie nikt nie zna rozwiazania na e-ink?

Reply to
Tomasz Gęguś