Wyświetlacz z nokii 6100 i problem

Witam!

Własnie dostałem w łapska wyświetlacz kolorowy od nokii 6100. Jest on prawdopodobnie bazowany na scalaku PCF8833 (podobno świadczy o tym zielony laminat). W każdym razie mam kłopot z jego odpaleniem: zeszyłem szybciutko płytkę testową na ATmega8L 3.3V oczywiście programy z róznych stron gdzie opisują jego podpięcie do AVR nie działają jak powinny ;)

W ogóle mam wrażenie że jest martwy. A konkretnie: nie mogę się doszukać pewnej informacji jak zasilać podświetlanie. Tu i tam piszą że nalezy pomiędzy styki D+ i D- podać napięcie 6.4V. Jeśli jednak jest tam jakaś dioda świecąca to chyba raczej mam prąd podać a nie napięcie ? Ponadto piszą że wyświetlacz sam włacza oświeltenie. Problem w tym że mi tam już zjada 10mA prądu bez żadnych sekwencji sterujących wyświetlacz. Przy napięciu D+ i D- około 5.5V. Czy aby pobór na podświetlaniu nie powinien wynosić 0mA jeśli nie kazałem mu właczyć światełka? A może źle doczytałem i PCF wcale nie steruje światełkiem?

Następne pytanie: czy jak odłacze podświetlanie to powinno coś być widać na wyświetlaczu jeśli prawidłowo funkcjonuje ? On jest strasznie ciemny (praktycznie czarny) i nie wiem czy będzie cokolwiek widać a prądu większego na podświetlanie troche boje się dawać.

I ostatnia sprawa: trafiłem na sieci na informacje że niektóre wersje nie lubią napięcia 3.3V. Dziwi mnie to bo nie przypuszczam żeby w telefonie ktoś specjalnie produkował napięcia ujemne/itp na potrzeby wyświetlacza. Czy to prawda, że niektóre egzemplarze nie potrafią pracować przy 3.3V tylko chcą 1.75V/2.45V?

A miało być tak trywialnie :)

Reply to
Sebastian Bialy

W moim przypadku podswietlanie dziala bez zadnych sekwencji sterujacych. Wymaga tylko odpowiednio duzego napiecia/pradu. Proponuje podlaczyc 8V przez rezystor 100 Ohm. Zasilanie wyswietlacza mam z 3V3, uC z 5V a konwersje napiec na dzielniku rezystorowym - prymitywne ale dziala:)

Hmm zaraz sprawdzę. Czy to podświetlanie jest typu dioda czy może jakies inne ? Nie mam jak rozebrać a info na necie nie mogę się doszukać.

U mnie 3.3V na uC więc nie ma kłopotu.

Reply to
Sebastian Bialy

Podłaczyłem 12V przez 100 Ohm. Spadek napięcia na rezystorze to 4V co oznacza że wyświetlacz pożera 40mA. Jednam nie ma sladu po jakimkolwiek świetle. Nic. Gdzie on to przejada :/

Czy masz wersję z jedenastoma pinami czy z dziesiącioma ? Podobno jest jakaś różnica pomiędzy nimi, być może właśnie w postaci tego podświetlenia.

Reply to
Sebastian Bialy

U mnie na rezystorze jest 1.7V. Mam wersje z 10 pinami ale wg moich informacji

nie ma roznicy miedzy tymi wersjami. 11 pin jest niepodlaczony. Podswietlanie podlaczam miedzy 9 a 10 pin.

[...]

Gdzieś mi wcieło poprzedni post. Podsyłam jeszcze raz:

Okazało się że mój wyświetlacz ma całkiem inny pineout łacza do lutowania niż podawane w internecie (gniazdo za to identycznie). Nie należy więc wierzyć za bardzo temu co się widzi. Powalczyłem chwile omomiarką i znalazłem _chyba_ własciwy. Jeśli się uda to zrobie jakiegoś bloga z różnicami. Na razie wygląda to o tyle marnie że wpychałem

8V/40mA w pin do zasilania 3.3V :/ Nie wiem czy wytrzymał.
Reply to
Sebastian Bialy

Działa :) W wolnej chwili zapodam gdzieś na net nowy pineout.

Twarda bestyja. Działa bez problemów.

Reply to
Sebastian Bialy