Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadko ść?

Pamiętam, że już jakiś czas temu nabyłem płytkę do prostego TDO wg kitu
AVT5112 (http://arlisklep.pl/files/AVT/AVT5112.pdf ). Właściwie płytka
obejmuje tylko blok skali cyfrowej, oscylator i wskaźnik montuje się na
wyprowadzeniach gniazdka i wskaźnika. PCB skleciłem, ale pojawił się
problem - nijak nigdzie nie da się kupić ciekłokrystalicznego
wyświetlacza telefonicznego H1326 A, użytego w projekcie. I tak płytka
leży, czekając na lepsze czasy. W międzyczasie zresztą nabyłem fabryczny
falomierz.

Niemniej może dałoby się ten wyświetlacz czymś zastąpić? Jakiś w miarę
ścisły odpowiednik? Albo przynajmniej coś podobnego, co można by
zastosować bez większej ingerencji w układ i program PIC-a?

Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rza dkość?
te wyświetlacze są na czymś podobnym do H1621 - nie wiem czy ci to coś
pomoże ;). Scalak kontrolujący to jedno, w zasadzie kontroluje się tak
samo, tylko zasilanie wyższe niż te 1.5v, ale potem przyporządkowanie
komórek ramu do odpowiednich kresek na lcd - to już bywało różnie, więc
możesz dostać krzaki zamiast cyferek.
H1621 były dostępne w artronic jako  LCD-AV-CBS084A00-TJN with drv
http://artronic.pl/o_produkcie.php?id60%3?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
| snipped-for-privacy@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?
Zdaje się, że mają na magazynie.
Faktycznie- można go podłączyć.
Należy ewentualnie przestawić kolejność bitów w wysyłanych bajtach i to
wszystko.
S.

Odp: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadk ość?
grup dyskusyjnych napisał:kal2jb$402$ snipped-for-privacy@portraits.wsisiz.edu.pl...
płytkę do prostego TDO wg kitu
Właściwie płytka
się na
pojawił się
ciekłokrystalicznego
tak płytka
zresztą nabyłem fabryczny
czymś zastąpić? Jakiś w miarę
można by
PIC-a?
Proszę udostępnić program w postaci
źródłowej i schemat płytki.
Może coś wymyślimy.

Sylwester Łazar
W dniu 2012-12-18 17:33 Sylwester Łazar napisał(a):

 > Proszę udostępnić program w postaci źródłowej i schemat płytki.
 > Może coś wymyślimy.

Hehe, nie znasz realiów AVT? Dobrze gdy się da dorwać .hex ze wsadem
procka. O kodzie źródłowym można zapomnieć (obym się mylił w tym
odosobnionym przypadku).

               http://dybkowski.net/

Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?
HEX też nie jest zły w tym przypadku.
16F84 ma 1ksłowo.
I tak program jest napisany w asm.
S.

Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?

To może szybko się da go napisać od początku?

               http://dybkowski.net/

Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadkość?
Tak może i łatwiej, ale pewnie dłużej.
Lepiej zorientować się gdzie jest init LCD, gdzie wysyłane dane, pomyśleć
i podmienić kilkanaście linijek kodu.
No tak, ale my tu staramy się koledze pomóc, a on milczy :-(
S.

Re: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rza dkość?

Opis pochodzi z EP 09/2007 (zobacz tutaj: http://sp-hm.pl/thread-552.html )
Z ilości wykorzystanych linii uC Wychodzi na to, że wyświetlacz jest
specyficzny i posiada własny sterownik. Nie chodzi o programowe,
sekwencyjne aktywowanie odpowiednich segmentów kolejnych cyfr.
HEX-a w tej chwili znaleźć nie mogę...

Ewentualnie mógłbym zastosować inną skalę cyfrową, np. tą według
projektu DL4YHF. Tylko wtedy płytka z AVT faktycznie pójdzie na
zmarnowanie, więc najpierw wolałem zapytać o jakąś alternatywę. ;)

Odp: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadk ość?
Napisałem do autora artykułu i był uprzejmy podać mi
nową stronę.
Nie wiem, czy to jest dokładnie to samo, ale znalazłem HEX,
który ma niecałe 0,5 ksłowa.
http://ra3rbe.r3r.ru/scallcd.htm

Sylwester Łazar
Odp: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadk ość?
http://ra3rbe.r3r.ru/scallcd.htm
Z tego co się zorientowałem, to jest tylko jedna funkcja,
która komunikuje się z wyświetlaczem:
;------------------------------
;LCD
    MOVF 0x10,W
    CALL LCDSEND
    MOVF 0x11,W
    CALL LCDSEND
    MOVF 0x12,W
    CALL LCDSEND
    MOVF 0x13,W
    CALL LCDSEND
    MOVF 0x15,W
    IORLW 0xa0
LCDSEND
    MOVWF 0x16
    CLRF LICZNIK
    BSF LICZNIK,3    ;ustaw 8
    BCF STATUS,0
LCDLOOP
    CLRF STATUS
    RLF 0x16,F
    BTFSC STATUS,0
    BSF PORTA,0x1    ;WYSYŁA 1
    BTFSS STATUS,0
    BCF PORTA,0x1    ;WYSYŁA 0
    BSF PORTA,0        ;CLK/
    BCF PORTA,0        ;CLK\
    DECFSZ LICZNIK,F
    GOTO LCDLOOP
 RETURN

Wywoływana jest w dwóch miejscach.

Sylwester Łazar
Odp: Wyświetlacz H1326 A - cóż to za rzadk ość?
cyfrową, np. tą według
na
jakąś alternatywę. ;)
Czy odpowiedziałeś na e-mail?