Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Witam wszystkich.

Jakoś nie mogę z poniższej noty katalogowej wyczytać, na jakim jest
oparty kontrolerze. A może bez kontrolera i trzeba go cały czas
odświeżać (albo chociaż ma pamięć RAM obrazu)?

Tu wrzuciłem PDFy:
http://dybkowski.net/download/ITM-400160K1STLH.pdf
http://dybkowski.net/download/KS0086.pdf

Ten wyświetlacz jest teraz na Allegro w niezłej cenie jak na takie spore
bydlę.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Nie ma sterownika, tylko same drivery kolumn/wierszy, więc trzeba stale
go odświeżać. Na elektrodzie są opisane czyjeś (udane) boje z tym
wyświetlaczem na sterowniku SED.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Dzięki, jeszcze nie kupiłem więc dam spokój.

Potrzebuję czegoś cz/b i w miarę dużego (choć 128x64 wystarczy) coby
mało ciągnęło prądu gdy nie ma podświetlenia. No i w ramach oszczędności
prądu doczepiony AVR też mógł pospać. Pewnie zakończę poszukiwania na
starym dobrym JM12864 ze sterownikami KS107/KS108.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160
Jesli chcesz na nim wyswietlac grafike to AVR wymieka z braku pamieci,
ale widzialem projekt, gdzie gosc sterowal podobnym wyswietlaczem
(320*240) z AVRa, ktory mial generator znakow, czyli zrobil z tego duzy
wyswietlacz tekstowy.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Alternatywnie zamiast ATmegi 128 myślę też o AT91SAM7S256, kosztuje
nawet taniej niż ATmega 2561 a możliwości nieporównywalnie większe (w
tym 64KB RAMu). Tyle że w uśpieniu sporo może pociągnąć prądu wg PDFa.

Wyświetlanie na LCD cz/b 128x64 nie byłoby natomiast dla ATmegi żadnym
specjalnym wyzwaniem - cała pamięć obrazu ma wszak tylko 1 KB.

BTW: W pracy oprogramowywałem kolorowy TFT 176x220 a to już całkiem inna
para kaloszy. Przy 3 bajtach na piksel zjada 113 KB RAMu. No ale
sterował nim akurat ARM9 z doczepionym SDRAM'em więc o pamięć nie
musiałem specjalnie walczyć. Od pewnego momentu developmentu główna
zabawa polegała na dopracowywaniu elementów interfejsu użytkownika,
dekompresji obrazków itp. Z ogromniastych gotowych bibliotek w stylu QT
nie korzystałem bo cały UI miał chodzić szybko i sprawnie - dlatego całe
rysowanie powstało od podstaw (od rysowania pojedynczych pikseli i
bitmap aż po renderowanie fontów i obiekty wysokopoziomowe - menu,
przyciski itd).

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Sprobuj:
RS Stock No.    532-7114
Manufacturer    Displaytech
Manufacturers Part No.    64128COG-FA-BC

Prosta obsluga, pradu niewiele bierze. Jak chcesz, to tez sa troche
wieksze Displaytech. Pamiec obrazu w srodku.

--
Jerry1111

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

16 funciaków to już sporo.
Na Allegro klony JM12864 są po ok. 40 zł. Rozdzielczość ta sama.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

6 nie 16, wiec wychodzi to samo.

Ale to bedzie 2xKS0108 czy podobnie - cholerstwo sie wiesza jak sasiad
suszarke uzywa, albo jak mu zdjecie robisz z flashem ;-)
A te co ja pisze - COG, zadnej durnej ramki metalowej do zbierania
zaklocen. I mozna albo rownolegle albo po SPI gonic (SPI nie
sprawdzalem, mam i tak duzo wolnych nog w prockach).

--
Jerry1111

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Ciekawe rzeczy piszesz. Robiliśmy testy w firmie i okazało się, że
wyświetlacze z tymi kontrolerami są najodporniejsze w segmencie low-cost
(wypadały też lepiej od hd44780).

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Szklane Displaytecha dzialaja mi lepiej - duzo mniej problemow z nimi. Z
kolei LCDki na KS0108 to zalezy jakiego producenta. Ampire w miare
znosnie, siakies dziwne lowcosty czy noname to tragedia. Starczy na PCB
popatrzec: w Ampire widac przemyslane prowadzenie mas i dbalosc o
podobne szczegoly; w innych lowcostach masy prowadzone strasznie.

Jesli masz inne wyniki - _BARDZO_ bylbym ciekawy.

--
Jerry1111

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Inne o tyle, że wszystkie wyświetlacze z KS0108, które badaliśmy bez
problemów przechodziły testy ESD (ampire, winstar i jeszcze jakiś inny
chińczyk). Zdecydowanie gorsze były wyświetlacze z T6963. Z KS0108
_czasami_ przekłamał się bajt przy transmisji, ale przy następnym
odświeżeniu było ok. Żadnych poważniejszych zawieszeń. Wyświetlacze te
_znacznie_ rzadziej miały przekłamania niż hd44780 w tym samym urządzeniu.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

W przypadku AT91SAM7S256 można by dorzucić 4-ro bitowy rejestr
szeregowo/równoległy i pogonić go z SSC lub SPI przez DMA. Obciążenie
procesora w takim przypadku będzie praktycznie żadne.

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Pisałem o tym, że SAM7 nawet gdy śpi to i tak ciągnie sporo prądu w
porównaniu z ATmegą. Gdyby jeszcze musiał w kółko odświeżać LCD (a nie
wyrobi z tym na 32kHz) to już całkiem masakra. Wolę LCD z kontrolerem.
Zawartość wyświetlacza będzie się zmieniać może co minutę więc CPU
głównie będzie spać. Obudzi się z zewn. RTC (który nota bene ciągnie
typowo 1 uA).

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Lepiej LCD z SPI albo LCD z AVR robiacym za SPI ;)

Mam podobny problem - goły 128x64 i sterownik zrobie na SAM7S32 -
wychodzi 3x taniej niż gotowy wyswietlacz z SPI w tej rozdzielczości
(mam na mysli "jednostkowe" przypadki, nie serie). Ale u mnie argument o
braku zasilania odpada.

PS. Czy w ogóle argument o poborze prądu przez SAM7 ma racje bytu w
obliczu prądu wywyanego przez podświetlenie? No chyba że go nie masz.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Znaczy wychodzi 10PLN? Bo 30PLN kosztuje ten co ja 'lobbuje' - a on moze
takze jako szeregowy pracowac.

Ten co ja podalem nie ma podswietlenia i powiem Ci, ze jest naprawde
kontrastowy - zupelnie inna liga niz klasyczne 2x8 itp.

--
Jerry1111

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Pomyłka, chodzilo oczywiscie o 256x128.

Nie mogę tego twojego trafić w pl. Jest ktoś kto go sprzedaje w detalu?
W zasadzie sam szukam czegoś rozsadnego 256x128 z touchscreenem, na
razie trafiłem tylko na to:

http://www.maritex.com.pl/pl/shop/productInfo/ggid/0/pid/12640/page/1/backurl

ale ta rozdzielczosc mnie troche denerwuje.

Jak z widocznością "na hali" gdzie panuje półmrok? miałem w ręku
niedawono sterownik z wyświetlaczem około 128x64 bez podświetlenia i po
zamnowaniu w miejscu docelowym trzeba było chodzić do niego z latarką ;)
Nastepnym razem dobrze się zastanowie zanim kupie bez ;)

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

A bo ja wiem? Od 4 lat tylko na wakacje jezdze, wiec nie wiem ;-)

Jasny ale bez podswietlenia. Jak na hali ciemno, to bedzie ciemno. Chyba
maja wersje z podswietleniem - nie pamietam.

--
Jerry1111

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Maja jeszcze jeden ladny feature: Jest z 5mm marginesu od konca szybki
do powierzchni aktywnej, wiec mozna ladnie zabudowac. W 99% KS0108 masz
ta debilna ramke metalowa i ciezko ladnie urzadzenie zbudowac.

--
Jerry1111

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Uwaga: to jest tylko matryca bez kontrolera. Trzeba ją ciągle popędzać
danymi obrazu i zegarem. Upierdliwe ale do zrobienia.

Re: Wyswietlacz graficzny cz/b 400x160

Ale za to z touch i w dodatku dość tanio. Z chęcia zobacze coś w SPI +
touch do 80zł, moglbym wtedy zrezygnowac z sam7 jako sterownika co jest
z lekka upierdliwe.

Site Timeline