Wyskalowanie czujnika cisnienia atmosferycznego i wilgotnosci

witam potrzebuje zbierac dane z czujnikow wymienionych w temacie. dane musza byc zbierane do komputera, wiec musza miec postac cyfrowa. nie nabylem jeszcze zadnego z tych czujnikow, gdyz nie wiem jakie bylyby najodpowiedniejsze, a zalezy mi przedewszystkim na jak najmniejszej liczbie uzytych elementow, no i oczywiscie na wiarygodnosci otrzymywanych danych. dodam ze nie mam za bardzo dostepu do przyrzadow wzorcowych. moze ktos juz zbieral podobne dane i podzielilby sie sposobem, jak se z tym poradzil. chodzi mi o rodzaj czujnikow ( cena zakupu, dostepnosc w polsce, latwosc wyskalowania ) jakich najlepiej uzyc. dane z czujnikow, przed trafieniem do komputera beda zbierane przez mikrokontroler po szynie I2C.

za wszelka pomoc bylbym wdzieczny.

pozdrawiam sawic

Reply to
sawic
Marek Dzwonnik
Reply to
Piotr "Pitlab" Laskowski

Piotr \Pitlab\ Laskowski snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Witam

Co do U-rurki to mam pytanko czy gdzies w sieci mozna znalezc sposob wykonania takiego przyrzadu. W pracy mam uklad, ktory mierzy czujniki cisnienia do pralek. Sa to cisnienia od 400 do 3000Pa i czasami potrzebuje sprawdzic poprawnosc dzialania tego ukladu.

Pozdrawiam Michal Cyk

Reply to
Michal Cyk
Reply to
Piotr "Pitlab" Laskowski

czujniki wilgotnosci wydaja sie byc ciekawe. ale czujniki cisnienia sa tylko roznicowe. da sie jakos za pomoca roznicowego czujnika zmierzyc cisnienie atmosferyczne ?

pozdrawiam

Reply to
sawic

306mm = 30,6 cm :-)

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

No. Na jeden koniec podajesz głęboką próżnię ;-) Będzie mierzył ciśnienie bezwzględne.

Acha - tak się rzeczywiście robi, np. w 3051TA Rosemounta.

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz
Reply to