Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

Cześć
Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4. Bez niego nie można
zaprogramowac stacji. Objawy sa takie że pobiera prąd 0,7 A z ogniw i w
parę sekund się wyraźnie nagrzewa. Wykluczyłem wszystkie inne elementy w
pilocie, widocznie scalak padł. Pilot jest praktycznie nie do dostania i
fajno by go było naprawić. Ale jest pytanie - Czy te scalaki w pilotach nie
są przypadkiem projektowane pod konkretny model sprzętu i mają
wprogramowane na stałe w pamięć przebiegi wyjściowe?
Jakby typ scalaka był używany do szerokiej grupy sprzętu to byłby sens
szukać.
--
Jacek

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4
[...]

PS. Zorientowałem się że scalak 3c1840d76smb1 występuje w przyrodzie :),
pytanie tylko czy każdy jeden jest taki sam czy może przed wlutowaniem go
jakoś programują na stałe.
--
Jacek

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsun ga MM-N4

taka badziewiasta miniwieża i jest sens cokolwiek z tym robić poza
wywaleniem na śmieci? od czasu do czasu ktoś sprzedaje taką używaną za
100zł, pilot oryginalny gdyby był to z 80zł trzeba by wydać

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

Odpowiem tak... Jeśli to w ramach hobby, to "po co"? I tu mi się nasunął
koniec jednego z odcinków Kiepskich, widziany wczoraj, na pytanie "po co"
(nie pamiętam już, czego konkretnie dotyczyło), Edzio Listonosz odpowiedział
mniej-więcej "Dla jaj, panie, dla jaj" :)

A moze ktoś chce spróbować swoich sił, czy sobie poradzi, dajmy na to, na
bezludnej wyspie, jeśli będzie mieć lutownicę i zamiennik...? :) Dla
satysfakcji, dla jaj :) Pilot - z pewnością znajdzie sie działający, tańszy
zamiennik :) Wolumen w Warszawie (metrem do Wawrzyszewa rzecz jasna), tam
kiedyś nabywałem pilota, jak mi się oryginał "rozdupcył" :)

To tyle tak tytułem przekomarzania się :)

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsun ga MM-N4

Albo słynna "geekowska" odpowiedź na każde podobne pytanie, wykorzystana
chociażby w jednym z odcinków "Big Bang Theory":
"Why? Because we can!". ;)

Ja bym właśnie szukał jakiegoś zamiennika. Jeśli nie - wydaje mi się, że
można kupić programowane piloty, które można uczyć.
Od biedy można użyć jakiegoś starego PDA z IrDĄ (choćby jakiegoś
antycznego Palma za grosze). Sam kiedyś nauczyłem mojego iPAQ (a może to
był jeszcze Palm Tungstem T2?) udawania pilotów do całego sprzętu RTV,
jaki wówczas znajdował się w domu. Jeśli jakiegoś urządzenia nie było w
bibliotece, wystarczyło ręcznie nauczyć go kodów z pilota.

Właśnie z tego powodu brak podczerwieni to jeden z największych braków,
jakie odczuwam w przypadku współczesnych smartfonów. Co z tego, że
jednym telewizorem mogę sterować z HTC przez domowy LAN, skoro i tak
muszę go najpierw włączyć normalnym pilotem?

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

Otóż to!!

Ja mam jeszcze fajniej u siebie - nagrywarka UPC Cisco, pilot uniwersalny,
wbiłem kod z instrukcji i steruję również telewizorem, oryginał, właśnie
"rozdupcył" się, muszę posklejać :)

No, też tak pomyślałem.

Ja mam starego Eryka R320s, ze sprawną IRDĄ, czasem się zastanawiam, czy
udało by się nauczyć go choćby podstawowych kodów niektórych pilotów, można
by psikusy w sklepie robić, wyłączając całą ścianę telewizorów, a ja bym
jawnie udawał, ze gdzieś dzwonię, kto się domyśli? :)
Pragnę zawczasu uspokoić, być może zaprogramowałbym np. sterowanie
zwrotnicami tramwajowymi, ale zapewniam, nigdy bym nie użył tego w złym
celu, cenię sobie bezpieczeństwo i psikusa mogę zrobić tam, gdzie nie stanie
się nikomu/niczemu żadna krzywda, ani szkoda. Może też "nielubianemu
sąsiadowi" przełączyłbym na kanał erotyczny, albo na jakąś telenowelę
brazylijsko-wenezuelsko-urugwajsko-chilijską :) Ale nigdy w sytuacji, gdyby
mial dostać zawału.

No cóż... Wiem, jaka to wygoda - najpierw włączam OTV, a potem przyciskiem
przełączam na nagrywarkę/dekoder - chwilamoment. Muszę jeszcze złapać, czy
da się tym pilotem wysterować magnetowid, choć pilot MTV jest sprawny,
"nierozdupcony", podobno też ma funkcję uniwersalną, ale nie udało mi się
uruchomić telewizora z jego pomocą, albo źle kod wbijałem, albo nie ma go w
bazie.

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsun ga MM-N4

Pamiętam, że lata temu (jeszcze przed upowszechnieniem smartfonów) na
którymś z forów (pdaclub.pl?) był podobny wątek. Ktoś próbował czegoś
takiego. Chodziło chyba o jakiś konkretny model, dysponujący wyjątkowo
silną IrDĄ. Zainterweniowała ochrona supermarketu sądząc, że ktoś w
jakiś sposób psuje telewizory. ;)

To już raz było:
http://hacking.pl/wiadomosci/7253/nastolatek-zhakowal-siec-tramwajowa/
Jestem ciekaw czy gdzieś jeszcze stosują tak dziwny sposób sterowania,
zwłaszcza w tak newralgicznym zastosowaniu. Pomijając kwestie
bezpieczeństwa, podczerwień zbyt pewnej łączności nie zapewnia...

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

Tak wprost to chyba nie - on chyba nie pozwalal na programy uzytkownika,
a jesli mial jave - ona z kolei nie ma dostepu do sprzetu.

Zawsze mozesz sobie w czapke wmontowac :-)

Obiecanki macanki :-)

Byl juz taki jeden, ktoremu przeszkadzaly zdalnie sterowane helikoptery w
sklepie na przeciwko, wiec wyposazyl swoj model czolgu w pilota i je
"zestrzeliwal" :-)

J.

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

OIMW, nie miał.

A można, oczywiście. Tylko tak sobie myślę, czy ktoś by się skapował, że ja
jawnie, w widoku kamer, wyjmuję fona, coś tam palcuję (włączenie IRDA), a
następnie niby przykładam do ucha, a w tym czasie na stoisku gasną wszystkie
telewizory :) Może bardzo wnikliwy "monitor" zauważyłby błysk diodek w moim
fonie... A diodki w czapce - do minus 10 nie zakładam, nie lubię... Prędzej
może dyskretnie coś w okularach.

Moje są prawdziwe, wyrosłem z czasów kiedy takie nie były.

Ja najwyżej bym niedobremu sąsiadowi zapałkę w przycisk dzwonka i sruu, w
długą, jak byłem mały, to chodziłem z kolegami na sąsiednie osiedla, windą
na wyższe piętro, blisko windy dwa mieszkania, przygotowane zapałki tak, że
włożone w przycisk, wystarczy nacisnąć, pyk, sru do windy i nie ma nas.
Nie zniszczyłbym wyłącznika, zrezygnowałbym w razie niemożności realizacji
psoty. Inna sprawa, że czasami zdarzało się, że nie udawało się załatwić
tego i owego bezszkodowo, dziś już wiem więcej, poza tym, czy to wypada
będąc w moim wieku, robić takie dziecinne psoty? Nawet bym (rzadkiej) kupy
nie położył na wycieraczce, przykrywając płonącą gazetą i dzwoniąc do
drzwi... Wiem, że niektórzy tak robili, ale mnie zbytnio nie ciągnęło. Inni
wiązali sznurkami drzwi naprzeciw, drryń, w długą. To mnie nigdy poza
filmami komediowymi nie bawiło.
Helikoptery - inaczej bym to rozwiązał, jeśli już, to bym raczej spowodował
w ogóle niemożność sterowania nimi, ale jeśli jakiś miałby się rozbić, to
bym zrezygnował i szukał innej drogi... Jak pisałem wyrosłem z etapu
"niszczycielskiego". Za długo by pisać całość, ale może kiedyś przy piwie?
:)

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

http://dx.com/p/mini-multifunctional-remote-controller-black-2663

Re: Wysiadł pilot do miniwieży Samsunga MM-N4

Ano, to tak, tylko, że tutaj każdy odrobinę kumaty kapnie się, że to nie
telefon. A w Polsce, że sklepu, chyba każdemu wolno zadzwonić ze swojego
starego telefonu? :) A jako, ze IRDA dzisiaj to raczej już przebrzmiały
bajer, to kto się domyśli, że właśnie przełaczam ścianę telewizorów?
Zwłaszcza, jeśli do uruchomienia "dziada" wykorzystam tajny skrót
klawiszowy, tylko mnie znany... jakby co, to "proszę, oto mój telefon,
możesz sprawdzić" :)
Chociaż... jeśli by się np. jechało autobusem koło takiego sklepu, to może
wieczorkiem, jak to coś małego, to przełączymy z noweli .ve-.br.-ar, na np.
jakiś mecz bokserski, czy "stosunkowo udaną noc", lub insze bajery, rodem z
RTL7 :)