wypełnienie na częstotliwość

Witam. Czy ktoś z Was mógłby mi podsunąć pomysł na zamianę sygnału prostokątnego(rzędu 3V,kilkadziesiąt,kilkaset Hz) o zmiennym wypełnieniu na sygnał 3V o wypełnieniu ~50% i zmiennej częstotliwości np 3000Hz-5000Hz.

Myślałem o przetworniku C/A i dalej U/f, ale może da się to zrobić mniej boleśnie i tanio. Dokładność nie jest bardzo istotna.

Użytkownik "Michał T" snipped-for-privacy@NOSPAMepf.pl napisał w wiadomości news:dq83dd$miv$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Jakiś mały procesorek załatwi sprawę - sprawdzi wypełnienie i wystawi częstotliwość. Będziesz mógł zrealizować dowolną funkcję przetwarzania i zmieniać ją programowo.

Reply to
Bogdan Gutknecht

Michał T napisał(a):

Możesz sygnał wejściowy dać na filtr dolnoprzepustowy, czyli będziesz miał napięcie stałe (no trochę piłowate) proporcjonalne do wypełnienia. I tym napięciem sterować jakiś generator VCO. Ale faktycznie najprościej to chyba na procku jakimś zrobić prostym.

Pozdrawiam Krzysztof Szmurło

Ale nie najtaniej. A ja potrzebuję taniego rozwiązania.

Cena na procesorku rzedu 3zl to duzo?

Reply to
T.M.F.

Jak napisano, filtr dolnoprzepustowy + LM331.

Pozdrawiam, Pawel

Użytkownik "Michał T" snipped-for-privacy@NOSPAMepf.pl napisał w wiadomości news:dq854j$241$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Opornik kondensator i wejście VCO, robisz to np. na CD4046 i w złotówce się zmieścisz. Piotr

Reply to
Piotr Pitucha

No i duzo czasu na ustabilizowanie wyniku, ale coz - mialo byc tanio :-)

Jak sobie mysle jak to zrobic dobrze a nie tanio .. jesli nie procek to jakies wieksze CPLD/male fpga i w srodek pare licznikow+DDS.

ewentualnie .. generator zegarowy [spory], bramkowany przebiegiem PWM [tu juz przecietna ilosc impulsow/s wyjdzie proporcjonalna do wypelnienia], do doprowadzic do sporego podzielnika [musi usrednic z kilku cykli PWM] i powielic w PLL.

hm, mozna by jeszcze pomyslec i usprawnic, to bardzo fajny i zgrabny automacik moze wyjsc, ale podstawowy warunek - nie moze byc tanio :-)

Taki oscylator zależny od napięcia byłby tym czego szukam. Po całkowaniu PWM dostanę napięcie z zakresu 0-3V i tym miałbym zasilić cd4060? Nie bawiłem się tym układem...Czy chodzi Ci o zrobienie oscylatora RC ? (jest taki w nocie katalogowej,ale nie wiem jak policzyć f(U) )

Chodzi o 4046 - PLL (a wiecVCO...)

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:dq8fg3$n5i$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

weekend...mrówki przed oczami i te rzeczy..... ;-) sorki

:) spox ale pomysl o jakims malym procku - tinyavr czy picek wypelnia zadanie z ochota i radoscia za niewielkie pieniadze oferujac w zamian elastycznosc i precyzje...

Reply to
PAndy