Wymiana trzeszczącego przełącznika domofon

Witam,

Mam taki kłopot. Otóż przełącznik pod widełkami domofonu stał się bardzo zawodny. Czasem parę razy trzeba nim ruszyć by nie szumiał, nie trzeszczał i dało się cokolwiek zrozumieć. Tak się dzieje we wszystkich domofonach w domu. Wygląda on tak:

Czy macie pomysł gdzie można by go kupić? Nie ma żadnych oznaczeń poza DC.

Reply to
Marek S

Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:00:58 +0200, Marek S napisał(a):

Zaraz wymieniać. Popsikaj Kontaktem albo czystą benzyną czy spirytusem przemyj.

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Sat, 15 Sep 2018 17:00:58 +0200, Marek S napisał(a):

A moze jakis Kontakt Chemie wystarczy ?

Mam 3-składnikowy Kontakt, mam też spirytus izopropylowy. Ten drugi nic nie dał, pierwszy starcza na 2 tygodnie. Potem znów to samo.

Szczerze mówiąc nie wierzę w chemię do styków.

Reply to
Marek S

W dniu 2018-09-15 o 17:12, J.F. pisze:

Próbowałem 60+61+WL w/g tej kolejności. Na 2 tygodnie starcza.

Dodam przy okazji, że błyskawicznie degraduje plastik. W samochodzie oczyściłem tym jakiś czujnik z plastikowym kołnierzem mocującym (dość mocny zatrzask) i uszczelniającym. Po mniej więcej 2 tygodniach plastik zaczął być tak kruchy, że wystarczyło go lekko dotknąć by rozsypywał się.

Reply to
Marek S

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@spamowi.com napisał w wiadomości news:pnjoju$3iu$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

WD-40, mniej "agresywny" w działaniu, ale chyba na dłużej pomoże.

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@spamowi.com napisał w wiadomości news:pnjp3i$41o$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Yyy... tym plastikiem było coś z metapleksu?

Reply to
HF5BS

W dniu 2018-09-15 o 17:00, Marek S pisze:

Osobiście bym go wylutował i namoczył w izopropanolu przez chwilę, potem kilka razy go poprzełączał dalej moczonego i przedmuchał powietrzem na koniec. W środku na stykach zebrał się nalot (tłuszcz, kurz) powodujący słaby kontakt. Gdy go namoczysz i poruszasz naloty powinny się zmyć i problem ustąpić...

Reply to
jacek

W dniu 2018-09-15 o 17:00, Marek S pisze:

Wygląda to na popularny model Urmeta. Może warto kupić *cały* domofon, przy okazji odświeżysz pożółkłą obudowę.

Reply to
PeJot

W dniu 2018-09-16 o 08:06, PeJot pisze:

Kup płytkę

AntyPIS

W dniu 2018-09-16 o 10:11, AntyPIS pisze:

Dokładniej

AntyPIS

W dniu 2018-09-16 o 01:26, HF5BS pisze:

Sądzę, że to i tak jedynie odsunie problem jedynie. Wcześniej te przełączniki działały z 10 lat a teraz co 2 tygodnie muszę je czyścić. Nawet jeśli co miesiąc będę musiał to robić - to szczerze mówiąc - nie chce mi się.

Reply to
Marek S

W dniu 2018-09-16 o 01:27, HF5BS pisze:

Mogę Ci podać numer czujnika :-)

Reply to
Marek S

W dniu 2018-09-16 o 08:06, PeJot pisze:

Chciałbym - nieprodukowany już. Kłopot w tej obdowie jest taki, że zawieszenie słuchawki się szybko wyłamuje więc już kiedyś obudowy zmieniałem a potem kiszka - nie do kupienia.

Reply to
Marek S

W dniu 2018-09-16 o 10:19, AntyPIS pisze:

Bingo! Tak zrobię :-) Znalazłem i zamówiłem w międzyczasie zbliżone switche, przynajmniej wizualnie bo karty katalogowej do nich nie znalazłem. Jak nie będą pasować to mam wariant zapasowy. Dzięki :-)

Reply to
Marek S

W dniu 2018-09-15 o 17:00, Marek S pisze:

pełno takich, szukaj isostat do druku po obrazie i znajdzesz

Jawi

Użytkownik "Marek S" snipped-for-privacy@spamowi.com napisał w wiadomości news:pnl9cp$ct5$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Na wiele więcej, to i ja nie liczę. Wiadomo, że jak chodziło, a nagle zachorowało, to ot, tak, nie przejdzie. Bo to pewnie powyrabiane mechanicznie i czyszczenie jedynie pozbywa się syfu, który przzeszkadza się stykać stykom, co ledwo-ledwo i każdy paproszek ten mizerny styk rozłącza. Nie ma to jak porządne czyszczenie i dogięcie blaszek, takich tam, żeby w głośniku nie szurało. Oczywiście, z głową, aby gnąc, nie przegiąć.

Kusiło by mnie rozebrać taki przełącznik i porządnie mu te styki przeczyścić, nawet mechanicznie. Ale... jak kiedyś miałem klawiaturę tonową polskiej produkcji, to styki od generatorów łapały syf tak bardzi, że czyszczenie najwyżej na 2-3 dni pomagało, choćbym nie wiem, jak dokładnie to odczyścił i czym przemył. Fosforobrąz jakiś, czy inny szajs, rudoburego koloru, bledszego i ciemniejszego od miedzi. Ta... to chyba jednak wymiana, a starych użyć jako "instalacji artystycznej", czy czego tam, np. do czesania kota... Nie... to on sam "uczesze" czeszącego. Zastanawiam się, czy to może mieć jakieś praktyczne zastosowanie... bądź chociaż wizualne, jako nieszablonowa rzeźba (czy to nie było przzypadkiem w "Nie lubię poniedziałku"?)

Reply to
HF5BS

Dnia Sun, 16 Sep 2018 18:07:03 +0200, Jawi napisał(a):

Z oryginalnym isostatem nie ma to nic wspolnego, a te ze sklepu ... kazdy inny, wiec trudno dobrac :-(

W dniu 2018-09-17 o 01:53, HF5BS pisze:

Też mi się tak wydaje. Zamówiłem przełączniki - może będą pasowały. A jak nie, to całą płytkę wymienię.

Reply to
Marek S

W dniu 2018-09-16 o 18:07, Jawi pisze:

Dzięki, już zamówiłem wersję z "B". Niestety nie znalazłem opisu / wymiarów więc trochę na czuja. Zobaczymy jak będzie.

Reply to
Marek S