Wymiana świetlówek na LED - Page 2

Re: Wymiana świetlówek na LED

Fakt tego nie wziąłem pod uwagę(z elektronicznym to będzie jakieś 65-70lm),

ale jest jeszcze jeden aspekt w którym świetlówki kładą na łopatki ledy.
Temperatura barwowa i CRI. Te 110 lumenów to pewnie przy 6000-8000K jak
weżmiesz temperatury odpowiadające halogenowi to już nie jest tak super.
No i CRI(współczynnik oddawania barw) ledy mają coś około 0,7-0,8 i te
mocniej świecące pewnie beda miały niższe CRI.

    Bo(o)t manager

Re: Wymiana świetlówek na LED

W przypadku oświetlenia hali produkcyjnej, ważna jest ilość światła
przypadająca na określoną powierzchnię. Nie pamiętam jak się ten
parametr nazywał. (Kumpel w tym siedzi, nie ja). Wartość jest podana
chyba w PN. I to tym należało by się kierować planując
wymianę/modyfikację oświetlenia na hali.

Pozdrawiam

Waldemar Królak

Re: Wymiana świetlówek na LED

Oswietlenie. W luxach. Z tym, ze w miejscach pracy moze byc inne niz
dookola.

Zakladajac ze stare jest dobre i zgodne z norma, to wystarczy nowe o takim
samym strumieniu jak stare.

J.

Re: Wymiana świetlówek na LED

Nie wiem co robią na tej hali, ale weź pod uwagę że dramatycznie rośnie
poziom zakłóceń elektrycznych. Zostałem "uszczęśliwiony" taką lampą i
trzy
najniższe zakresy oscyloskopu pokazują tylko siano :(. Jeszcze z tym nie
walczyłem, ale czuję problemy. Może już ktoś przechodził ten problem i
podzieli się wiedzą?
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę

A fakt - jak sobie zapale na biurku taka lampke z LED, to czytnik kodow
kreskowych przestaje dzialac :-)