Wymiana dysku twardego

CzeB6%E6.
Podczas startu komputera (stacjonarny) wyswietla mi sie komunikat
S.M.A.R.T. BF%e dysk jest uszkodzony i muszEA% go wymieniE6%.

Preosze powiedzcie mi jakim programem mogEA% przejopiowaE6% caB3%B1
zawartoB6%c
dysku na inny tak abym nie musiaB3% instalowaE6% wszystkiego od poczatku,
tylko przegraE6% dysk tak jak jest obecnie na nowy.
czy mogEA% mieE6% ten nowy o wiEA%kszej pojemnoB6%ci, oraz wiEA%cej partycj=
i?

Re: Wymiana dysku twardego
Hiren's Boot Disk i tam masz z kilka narz─Ödzie do kopiowania partycji
(dysk├│w). Ghost robi to "inteligentnie", tak wi─Öc jak masz np. 2 partycje na
dysku 40GB i zrzucisz to na dysk 320GB to on to proporcjonalnie podzieli
wype┼éniaj─ůc dysk 2 partycjami do samego ko┼äca. Nie wiem czy jasno si─Ö
wyraziłem? :-)

Re: Wymiana dysku twardego

Potwierdzam, Hiren mo┼╝e wszystko. Szukaj w sieci "Hiren's Boot CD" - to
jest kolekcja zawieraj─ůca ca┼éy stos przydatnych narz─Ödzi. Tu jest spis
zawarto┼Ťci:
http://www.hiren.info/pages/bootcd

Re: Wymiana dysku twardego

Nie napisa┼ée┼Ť jakie partycje i systemy masz na tym dysku. Zak┼éadam, ┼╝e
NTFS z Windowsem XP lub Vista. Ja polecam narz─Ödzia linuksowe.
Linuksowym fdisk mo┼╝esz pozak┼éada─ç partycje o odpowiadaj─ůcych ci
rozmiarach. Zreszt─ů je┼Ťli masz tylko jeden system to wystarczy za┼éo┼╝y─ç
tylko partycj─Ö systemow─ů a reszt─Ö utworzysz narz─Ödziami
administracyjnymi windowsa. Linuksa trzeba ┼Ťci─ůgn─ů─ç i wypali─ç w postaci
bootowalnej płytki CD lub DVD. Może to być "Knoppix" lub "System Rescue
CD". Aby przekopiowa─ç logiczny dysk z systemem trzeba u┼╝y─ç ntfsprogs -
tez linuksowe narz─Ödzia znajduj─ůce si─Ö we wspomnianych wersjach linuksa.
To zestaw dw├│ch program├│w: ntfsclone i ntfsresize. Pierwszy kopiuje
zawarto┼Ť─ç partycji a drugi dostosowuje wpisy w skopiowanym obrazie do
zwi─Ökszonej partycji na kt├│r─ů zosta┼é skopiowany. Narz─Ödzie pewne i
darmowe ale wymaga pewnych umiej─Ötno┼Ťci komputerowych w tym czytania
manuali. S─ů te┼╝ narz─Ödzia windowsowe, ale troch─Ö ci─Ö┼╝ko jest znale┼║─ç co┼Ť
co w wersji darmowej ma pe┼én─ů funkcjonalno┼Ť─ç.

Re: Wymiana dysku twardego

"Trochę" Cię poniosło.
Wystarczy dwudyskietkowa dystrubucja linuksa z 'dd'.
Robisz obraz dysku i pozniej go wrzucasz na drugi dysk.
Albo 'tar'.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Wymiana dysku twardego

dd nadaje si─Ö tylko do kopiowania na identyczn─ů partycj─Ö. Przy
kopiowaniu tarem, podejrzewam że będziesz musiał użyć konsolę
odzyskiwania  bo XP mo┼╝e mie─ç problemy ze znajdowaniem ntldr lub ntdetect.

Re: Wymiana dysku twardego

Poza tym do tara trzeba mie─ç sterowniki do ntfs (do rozpakowania z tara
na partycj─Ö) zreszt─ů po co tar skoro mo┼╝na zwyk┼éym cp lub cpio.
Dyskietkowe dystrybucje s─ů chyba teraz bardziej k┼éopotliwe ni┼╝ live cd :)

Re: Wymiana dysku twardego

Za pomoca dd kopiujesz caly dysk, co spowoduje skopiowanie m.in. tabeli
partycji.
Nawet jesli dysk jest wiekszy, to potem juz narzedziem windowsowym
mozesz sobie partycje na nowym dysku powiekszyc.

Re: Wymiana dysku twardego

Partition Magic? No je┼Ťli mamy takie narz─Ödzie to mo┼╝emy nim od razu
skopiowa─ç.

Re: Wymiana dysku twardego

Rozszerzanie partycji mozna zrobic narzedziami wbudowanymi w Windows XP.

Re: Wymiana dysku twardego

Jakimi?

Re: Wymiana dysku twardego

diskpart extend z lini polecen. W Viscie jest to juz w GUI.
Naprawde latwiej jest wyslac posta niz przeczytac chociazby helpa z systemu?

Re: Wymiana dysku twardego

Pewnie że łatwiej :)

Re: Wymiana dysku twardego

Pewnie ┼╝e ┼éatwiej  :)
To nie bardzo widz─Ö w czym r├│┼╝nica. Proste dd wymaga ┼Ťci─ůgania linuksa,
kt├│ry ma/(mo┼╝e mie─ç) ntfsprogs. Tak wi─Öc wszystko jedno czy u┼╝yje si─Ö dd
czy ntfsclone. A diskpart w cmd jest tak samo proste i intuicyjne  jak
ntfsresize. Tak czy inaczej klient działa w CLI.

Re: Wymiana dysku twardego
In the darkest hour on Sun, 22 Feb 2009 10:37:11 +0100,

I jeszcze karty muzycznej pewnie też. dd wymaga tylko dostępu do
urz├ä┬ůdzenia blokowego.

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:230B ]
[ 14:36:27 user up 11991 days,  2:31,  1 user, load average: 0.90, 0.99, 0.87 ]

Re: Wymiana dysku twardego

Jak już pisałem, nie miałem pojęcia że jest w wersji dla win :)

Re: Wymiana dysku twardego

Pytanie w─ůtkotw├│rcy:
"Preosze powiedzcie mi jakim programem mog─Ö przejopiowa─ç ca┼é─ů zawarto┼Ťc
dysku na inny tak abym nie musiał instalować wszystkiego od poczatku"

Moja odpowied┼║: dd.

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Wymiana dysku twardego
A co??
Google nie dzialaja??
Dziwne. U mnie chodza i daja z milion odpowiedzi na to pytanie.

Re: Wymiana dysku twardego
wielkie dziEA%ki za pomoc.
Pewnie te milion odpowiedzi dotyczB1% miliona programF3%w i miliona
zadowolonych ludzi ktF3%rzy to robili.
Szkoda ze ktoB6% kto to robiB3% nie pomoBF%e,
KiedyB6% albo w Ekspercie albo w PC format byB3% opis czegoB6% takiego, ale
nie mogEA% u siebie odszukaE6%.
A system u mnie to WinXP, i jest jedna partycja.

Re: Wymiana dysku twardego

http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml

Wiec oby┼Ť nie wdepn─ů┼é w problem aktywacji.

PS. Ta grupa nie ma za wiele wsp├│lnego w twoim problemem.

Site Timeline