wyłącznik prawe/lewe obroty do silnika

Jak się nazywa i ew. gdzie szukać wyłącznika do silnika jednofazowego
przełączającego prawe/lewe obroty czyli zamieniającego fazę z zerem?

Łukasz

Re: wyłącznik prawe/lewe obroty do silnika

Dla silnika jednofazowego obojętne jest podłaczenie. Zawsze kręci tak samo.

Re: wyłącznik prawe/lewe obroty do silnika

A jak odwrócisz końcówki zasilania stojana? Bo normalnie, to rzeczywiście
jest obojętne, ale jak odwrócić zasilanie uzwojeń, to ma to ręce i nogi.
Byle nie pomylić, bo jak się pola zniosą, zamiast współpracować, to
przyjedzie straż pożarna :P

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Hmmm, pola się nie zniosą bo są przesunięte, wg mojej wiedzy nie ma takiej
możłiwości.
Bywały silniki bez kondensatora z dodatkowym uzwojeniem rozruchowym
załączanym wyłącznikiem odśrodkowym i tam lepiej żeby uzwojenia rozruchowego
nie podłączyć na stałe do zasilania bo sie przegrzeje. Nie wiem jak z
parametrami uzwojeń w przypadku silnika z kondensatorem ?

Pzdr. Gejzero

Re: wyłącznik prawe/lewe obroty do silnika

No, jak skaszanisz podłączenie, to raczej silnikowi na dobrze nie wyjdzie,
może się nie zniosą, ale efekt i tak może dać świecę dymną, a potem ogniową
:)

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)