Wyłącznik kulkowy - nie mogę znaleźć w googlach.

Witam.

Szukam od paru dni i nie mogę namierzyć w internecie. Taki switch z kulką
Fotka:
http://img261.imageshack.us/img261/3922/beznazwy1ow.jpg

Jest to lekko rozkręcone. Budowa to jak widać cylinder, w środku kulka ze
sprężynką która ją wypycha do czoła cylindra (tutaj już jej nie ma, wybiło
się czoło i wystrzeliło, kulkę znalazłem). Jak się wciskało kulkę to styk
zwierał (w środku cylindra są napylone od pewnego momentu powierzchnie)
Zewnętrzna część mimo że pozłacana jak widać jest odizolowana od elektrod
wewnętrznych. Po drugiej stronie są dwa styki (widać cynę).
Wymiary to średnica 9mm, około 15mm wysokie bez pina, z pinem 20mm.

Może ktoś to widział do kupienia, zna producenta?

Pozdrawiam.

--
Irokez

Odp: Wyłącznik kulkowy - nie mogę znaleźć w goog lach.
A nie jest to czasami czujnik siły odśrodkowej?
np. taki:
http://www.globalsources.com/gsol/I/Roll-ball/p/sm/1004032908.htm

Sylwester Łazar
Re: Wyłącznik kulkowy - nie mogę znaleźć w googl ach.

No właśnie nie.
Na początku też myślałem że czujnik przechyłu i szukałem w tym kierunku co
podałeś. Nawet próbowałem kąty zadziałania określić na podstawie katalogów.
Ale dostałem nowy podzespół i to jest najzwyklejszy switch z kulką.
Tyle że niezwykły bo taki cylindryczny i z izolowaną obudową - musi być
izolowana.

Mogło by być też rozwiązanie gdzie jest zwykły mikroswitch prostokątny (jak
w myszkach) i nasadzana na niego głowica z taką kulką jak na focie, aby
średnica była ta sama i sumaryczna wysokość z pinami do lutowania - bo jedno
takie rozwiązanie widziałem.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Re: Wyłącznik kulkowy - nie mogę znaleźć w googlach.
Może cos takiego szukasz?
http://www.thefind.com/hardware/info-roller-ball-switch#page=1

Site Timeline