Wyświetlacze z A.

Czołem.

Dziecko rozbiło wyświetlacz w komórce. Oryginalny Nokia kosztuje > 100 zł, na Alledrogo nieoryginalny ok. 20 zł. Czy ta taniocha jest cokolwiek warta w praktyce ?

Reply to
PeJot

A co to za model nokii ??

Reply to
wnekus

Siostra niedawno wymieniała w jakiejś Nokii (coś z serii Xpress music, czy jakoś tak, jedna ze starszych) LCD na taką taniochę i prawdę mówiąc, nie widziałem różnicy między tym a oryginalnym. Były na allegro dwa tanie modele, oba dużo tańsze od markowanego przez Nokię, jeden trochę droższy, podobno lepszy i ten wzięła. Fizycznie trochę się różniły. Może być tak, że to wszystko z jednej fabryki, a Nokia dodaje tylko bardzo drogą naklejkę, sami chyba nie produkują wyświetlaczy, bardzo powszechna obecnie praktyka, chyba w całej branży elektronicznej.

Reply to
shg

W dniu 2010-10-30 13:56, wnekus pisze:

3110 classic.
Reply to
PeJot

Użytkownik "PeJot" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:iah93b$ph4$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Kup i wyniemiaj spokojnie. Wymienialem dwa razy LCD w 3110 na taka "tanioche" i nie widzielm zadnej roznicy poza cena. Telefon dziala bez problemow do dnia dzisiejszego.

Reply to
Robgold

W dniu 2010-10-30 17:25, Robgold pisze:

Dzięki za taką informację, o to mi chodziło. Mam nadzieję że poza wyświetlaczem nic nie jest uszkodzone.

Reply to
PeJot

Niestety wyswietlacz wyswietlaczowi nie rowny i napewno nie sa z tej samej fabryki. Sa lepszej jakosci (prawie jak oryginal, roznice sa w kątach widzenia, reakcji LCD w chlodniejszych warunkach) i gorsze (jakosc obrazu znacznie odbiega od oryginalu, zle barwy, nierownomierne podswietlenie, beznadziejne katy widzenia i ostrosc). Bywa nawet ze wyswietlacze nie sa w

100% kompatybilne z oryginalnymi. W niektorych modelach trzeba zanizac lub wgrywac najnowsze oprogramowanie telefonu aby zadzialaly.
Reply to
wnekus

Co sugeruje ze wyswietlacze jak najbardziej sa kompatybilne z oryginalnymi, tylko ze oryginaly byly dwa rozne.

Niestety nie :) Akurat siedze w temacie baaardzo dlugo i przez moje rece przeszlo tysiace tych wyswietlaczy. A teraz kilka przykladow ale bez konkretnych modeli.

  1. Wyswietlacz oryginalny pracuje w telefonie A, B, C, D, E , F , z wszystkimi mozliwymi firmware telefonu. Zamiennik dziala z A , C , F, natomiast w modelu D obraz jest lustrzanym odbiciu a w modelu E w negatywie. W przypadku oryginalu w kazdym modelu jest prawidlowy.
  2. Wyswietlacz oryginalny pracuje w telefonie A, B, C z wszystkimi mozliwymi firmware telefonu. Zamiennik dziala tylko z B , a w C tylko przy najstarszym oprogramowaniu, przy nowszych nastepuje reset wyswietlacza co okolo 1sekunde
  3. Wyswietlacz oryginalny pracuje w telefonie A, B, C z wszystkimi mozliwymi firmware telefonu. Zamiennik z B i C natomiast w telefonie A obraz jest prawidlowy, ale w momencie uruchomienia kamery na wyswietlaczu pojawia sie sieczka, totalne glupoty.

Przykladow niekompatybilnosci moglbym wymienic jeszcze kilka, ale to nie ma znaczenia wieszego w tym wypadku. Po prostu nie zawsze uda sie chinczykom zrobic dobra kopie dzialajaca w kazda strone :-)

Reply to
wnekus

(...)

Wymienialem niedawno wyswietlacz w E51. Na Allegro jest sporo zamiennikow, wybralem jeden z najtanszych. Bezposrednio po wymianie - tragedia, jakosc obrazu do niczego. Po przelozeniu srebrzystego ekranu rozpraszajacego z oryginalnego LCD (w zamienniku jego role pelnila biala naklejka) obraz znacznie zyskal na jakosci i obserwowany idealnie z przodu wyglada zupelnie OK... przynajmniej w menu. Obraz jest bardziej kontrastowy, kolory chlodniejsze, zdjecia z aparatu wygladaja dziwnie, sa nieco wyblakle, a roze i czerwienie az gryza w oczy. Duzo gorsze, niz w oryginale sa katy widzenia - przy 40 stopniach robi sie negatyw, przy -40 obraz zmienia sie w jasna plame. W dodatku po wygaszeniu podswietlenia matryca sie wylacza, nie ma wygaszacza (Chinczycy zrobili to z premedytacja, bowiem bez podswietlenia na takim ekranie i tak zupelnie NIC nie widac). Kupilbym cos drozszego, ale kto mi da gwarancje, ze jakosc bedzie taka, jak w oryginale...? Te niby oryginalne obudowy za 100 zl to tez podrobki... choc porzadne.

Reply to
KILu

Nie ma wyświetlaczy "oryginalnych" Nokii, bo Nokia robi telefony a nie wyświetlacze... Wyświetlacz robi inna firma do Nokii.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "wnekus" snipped-for-privacy@telmag.pl napisał w wiadomości news:iahreo$7id$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Tylko ze poprzednio pisales ze wystarczy zmienic firmware i dziala dobrze. Co sugeruje ze inne fabryczne oprogramowanie bylo do danego typu dostosowane - wiec raczej kiedys fabryka uzywala dokladnie tego modelu..

No chyba ze po prostu nie korzystalo z zaawansowanych funkcji, nowsze korzysta, a tu inny wyswietlacz okazuje sie inny.

Ale to mnie troche dziwi w ogole - bo ile mozna zarobic na serwisowych wyswietlaczach ? No chyba ze to duzy kraj kraj, miliard komorek, po sasiedzku drugi miliard, to ilosc polamanych moze pojsc w miliony .. no ale roznych typow, to juz jednego modelu kilkadziesiat tysiecy. Da sie z tego wyzyc ?

Nie jest to tak ze to jednak jakies resztki z normalnej produkcji, moze nieudane partie, moze Nokia zmienila dostawce ?

W dniu 2010-10-30 17:25, Robgold pisze:

Kupiłem za 2 dychy, wymieniłem. Obraz nie ten sam, podświetlenie też, ale wystarczy. Aha, poza Allegro też jest życie :)

Reply to
PeJot