Wyświetlacza LCD 2x16 - nie przełacza s ię w tryb 4 bity

Witam.

Mam maly problem. Na kilka egzemplarzy LCD 2x16 mam dwie sztuki ktore
działając w trybie 8-bit nie odstają od pozostałych. Niestety po
przełaczeniu w 4-bit nie działają. Efekty sią takie jak gdyby 4-bit bylo
nieskuteczne i dalej zasysa mi dane w trybie 8-bit. Wyprodukował je
"ktoś inny". Pozostałe dzialajace 4-bit są różnych producentow.

Czy ktoś spotkal się z taki felerem? Nie przypuszczam aby było to
spowodowane zbyt krotkimi czasami bo znacznie je podniosłem i dalej nie
działa poprawnie. Zamiast 4-bit mam 8-bit. Może niektóre chiśkie LCD nie
obsługują 4-bit?

Re: Wyświetlacza LCD 2x16 - nie przełacza się w tryb 4 bity

W jaki dokładnie sposób przełączasz?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Odczekujac sekundę i wysyłając sekwencję nibblów: 3, 3, 3, 2 z
ekstremalnie duzymi przewami rzedu 100ms w celach testowych.

Po tej sekwencji mogę wysyłać pary nibblów jako bajty. Wszystkie
wyświetlacze działają za wyjątkiem dwóch. Te dwa dalej czytają szynę
danych jako 8-bit co widać np. podając na niewykorzystane linie jakieś
stany i machając E.

Re: Wyświetlacza LCD 2x16 - nie przełacza się w tryb 4 bity

A wysyłasz 28h po nibblach?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /

Oczywiście. Najpierw H potem L. Po inicjacji 4 bit wysyłam parami w
nibblach 0x28, 0c, 06, 01 i potem lecę z danymi. Dane docierają
poprawnie do wyświetlacza ponieważ wyświetla to co chcę i poprawnie
reaguje na wszystkie polecenia (cls, 2x16, disable cursor itd). Za
wyjątkiem 2 sztuk, ktore co najciekawsze działały w innym urządniu na
... 4 bitach :/

Re: Wyświetlacza LCD 2x16 - nie przełacz a się w tryb 4 bity

Zobacz do 3 części tych pdf-ów:

http://chomikuj.pl/Pawelek199006/Elektronika-+katalogi+-+literatura/Artyku *c5*82y/Alfanumeryczne+wy*c5*9bwietlacze+LCD

Robisz tak samo? Ja robiłem według tych opisów i zawsze działało bez
problemĂłw.

Site Timeline