wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliw ych) - Page 3

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliw ych)

Zawsze własne lepsze niż cudze. Jak to mówią "własna bzdzinka jak
malinka" :P

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliw ych)

Jak kotu pod koniec srania zacznie się włączać wyciąg to problem
będziesz miał inny, już nigdy nie wysra się do niczego co choć trochę
przypomina kuwetę...

Będziesz miał szczęście jeśli zacznie srać do doniczek a nie na pościel.

Re: wykrywanie substrancji lotny ch (nie dla wrażliwych)

a nie pomyślałeś, ze to może być kwestia Waszej wykształconej tolerancji
na
"wyziewy" z Waszego żarcia?
może po prostu jesteście na to juz uodpornieni, przyzwyczajeni ...

tak, jak mówi stare przysłowie "polaczków": sukces jest jak bąk - własny
nie
śmierdzi...
;-)

Re: wykrywanie substrancji lotny ch (nie dla wrażliwych)

Nie, nie jest to "wykształcona tolerancja".
Pies jadł osobno przygotowane żarcie, bez żadnych sztucznych dodatków,
dlatego "nasze".

Jestem "polaczkiem"? Mówisz mi to wprost, czy eufemistycznie sugerujesz?
Rozwiej moje wątpliwości proszę, nie chciałbym bowiem źle zrozumieć, co
piszesz, żeby nie obrosło to w niepotrzebne nieporozumienia.

Re: wykrywanie substrancji lotny ch (nie dla wrażliwych)

nie, nie!
nie bierz tego do siebie - nie atakuje Cię personalnie, ani w ogóle
kogokolwiek.
przytoczyłem tylko "przysłowie" dobitnie obnażające jedną z naszych
narodowych przywar.
skojarzenie oczywiście bardzo odległe - na poziomie "bąka"...

Twoja wypowiedź nie sugeruje niczego niepokojącego i nie mam do niej żadnych
uwag

Re: wykrywanie substrancji lotny ch (nie dla wrażliwych)

własny

Spoko. Zapytałem tak, bo miewam czasem trudności w rozpoznaniu intencji
piszącego, a wiem, jak niesympatycznie może obrócić się pyskówka, jeśli
ją
sie zbyt szybko zainicjuje. Tutaj taki problem nastąpił, stąd moje b.
konkretne pytanie, z racji swej surowości dość mrocznie wyglądające.

No właśnie, diabeł w szczegółach...

OK. Wyjaśniłbym szerzej, ale tu nie miejsce na to, lepiej przy browarku
jakim jak się okazja trafi. Nigdy nie wiadomo, kto lurkuje... A tu - jednak
się okazuje, że wszystko jest OK. Skrótowo - wkręcono mnie kilka razy w
podobnych układach i nie było to przyjemne. Reszta przy piwku :)

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwy ch)

...czyli tio(alkoho)le.
Zgadza się, nie tylko gówno, ale i gruczoły. Podobnie skunks, to też tiole.
Inne tiole służą, aby nasmrodzić w gaz, który nam się w kuchenkach pali.

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliw ych)
O2.
ryć

Są czujniki siarkowodoru, chyba nawet niezbyt drogie. Może coś tym
tropem? :>

L.

Re: wykrywanie substrancji lotnych (n ie dla wrażliwych)

Użyj czujnika wilgotności, trzeba będzie zrobić kalibrację. Mocz będzie
parował.
Można też mierzyć wilgotność ciał stałych, która tutaj gwałtownie się
zwiększy.
K.

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwy ch)

obserwacja kamerami i detekcja klockow

nie wiem po co Ci to ;) Klocek jak klocek, nie pachnie fiolkami zupelnie jak
klocek homo sapiens sapiens. Jak kotek zakopuje to moze jakis lepszy zwirek?
Kupka smiedzi tylko chwile w mojej kuwecie. Znacznie gorszy jest mocz po >
tygodniu nie sprzatania kuwetki (zwirek pochlaniajacy mamy).

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwych)

Gdzieś dawno temu czytałem (podejrzewam "Ciało" [The Body], Smith Anthony,
ale mogę się mylić), że Homo sapiens sapiens po zażyciu kilku kropel
terpentyny może puszczać bąki o zapachu fiołków właśnie. Gdyby ktoś
zechciał zrobić eksperyment, proszony jest o podzielenie się wynikami
badań.

Re: wykrywanie substrancji lotnych (nie dla wrażliwy ch)

Ale byłby numer, spierdzieć się w tramwaju, a tu ludzkość dziwuje się, kto
wiezie kwiaty? :)
Albo, w kwiaciarni, sposób na zleżałe fiołki, coś jak Toot-tone w
towarzystwie, trzeba tylko mieć komórkę dla niepoznaki
(
http://www.youtube.com/watch?v=4LvwYUnSoQo
) :)

Jak tylko dorwę czystą terpentynę, oraz zorientuję się, że nie wyląduję
przez to na toksykologii na SOR, to wypróbuję :)

Re: wykrywanie substrancji lotnych (n ie dla wrażliwych)

Widać kot kotu nierówny. Mój syjam nowego typu (może to ten typ ? :)
niestety jak srunie, to jest to ewidentnie wyczuwalne i to długi czas.
Na pewno zbyt długi niż jest to akceptowalne...

Zmiana diety nie wchodzi w grę, bo toto żre tylko coś tam dla "kotów
wybrednych" (kuśwa), a i to robi łaskę czasem. Zresztą , w ogóle
przeważnie robi łaskę, w każdej sprawie :)
Zresztą, ja się tym staram mało zajmować, bo kota karmi żona,
sprząta po kocie żona (już wiadomo kto nalegał na zakup kota :).

Więc kupa jak leży, to śmierdzi i trzeba wentylować, jak człowiek chce
tam wejść bez narażania życia. Żaden żwirek tego nie załatwia, mimo
wszelkich prób. Jeszcze chyba najlepszy był silikonowy, ale też bez
rewelacji, a cena niekorzystna...

Kuwety fikuśne raczej nie wchodzą w grę, bo tam ciasno jest, i to by
koleżance małżonce utrudniało bieżącą pracę z kocim piaskiem.

Oczywiście, najlepsza byłaby automatyczna kuweta z własną wentylacją i
zamkniętym obiegiem, ale jakoś nie mogę zrealizować tego pomysłu :)
Może kiedyś - taki kombajn z nierdzewki, z automatycznym oczyszczaniem i
suszeniem :)

Ponieważ i tak chcę zrobić ten automat świetlno/wentylatorowy, to
pomyślałem, że gdyby jakimś czujnikiem wyłapywać smrodek, to by to
niewielkim nakładem zwiększyło funkcjonalność.

Bo - przypominam, w przypadku kociej kupy nie załatwia sprawy
wentylowanie przez jakiś czas, no bo przecież on tego nie spuszczam,
więc po ustaniu wentylowania zacznie walić znowu.

No ale oczywiście, nie będę walczył z tym problemem za wszelką cenę :)

Re: wykrywanie substrancji lotnych (n ie dla wrażliwych)

Może być o tyle złożona sprawa, że czujniki tioli alifatycznych mogą
reagować słabiej, lub wcale, na tiole aromatyczne. Jeślibyś już
koniecznie chciał iść w tym kierunku, to pomęcz producenta takiego
czujnika o wykresy charakterystyk dla różnych substancji wzorcowych.

A masz możliwość podłączenia się z wentylacją bezpośrednio w pobliżu
kuwety? Wtedy wystarczy znacznie słabszy ciąg mniejszego wentylatora
(typu 120-140mm jak w pc, i na niskich obrotach), a smrodek nie będzie
rozchodził się po całym pomieszczeniu. Nawet jeśli będzie włączał się
profilaktycznie po każdej wizycie zwierzaka, to ani to energochłonne,
ani hałasu nie produkuje.

Ciesz się że kot jako zwierzak wc-samoobsługowy, nie skomle i nie
wyciąga na dwór o 5:30 ;)))

--
DJ

Re: wykrywanie substrancji lotnych (n ie dla wrażliwych)

no i to już niestety chyba zaczyna być przerost formy nad treścią :)

No nie za bardzo, przynajmniej do najbliższego remontu.
Bo, w sumie pomysł jest bardzo dobry, tyle, że wyciąg jest pod sufitem,
i to nad drzwiami, więc trzebaby dać rurę o śednicy odkurzaczowiej
pewnie mniej więcej, ale jakoś w ścianie, bo tak na wierzchu, no to
będzie cokolwiek dziwnie.

Gdyby to dać jakoś w ścianę, czy coś, to by było rozwiązanie idealne,
ponieważ wyciąg ogólny co prawda wciąga świeże powietrze przez kratkę w
drzwiach, ale jednak też powoduje unoszenie atmosfery z kuwety do góry.
A tak, to sprawa kończyłaby się przy podłodze.

No, ale to jak ten remont większy będzie, to wtedy :)

No, aż taki bezobsługowy nie jest. Jak wracam do domu zazwyczaj koło
północy, to łazi za mną i drze ryja, i zamknie się dopiero jak wezmę
kreaturę na ręce i będę nosił tak z 10 minut, oczywiście kotka drapiąc,
głaszcząc itp pieszczoty.
A nie mogę tego nie zrobić, bo będzie darła tego ryja (to ona), żona się
obudzi, zaczynają się pretensje, i nakręcia spirala nienawiści :)
Więc muszę nosić. I nie jest to jedyny terror koci.

A co do wychodzenia z domu to jak człowiek rano teoretycznie rozważa
wstanięcie, to ta bestia przychodzi, włazi pod kołdrę, poloży łapy na
ramieniu, i robi "MRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR"
i to jeszcze bardziej demotywuje od wstania. Jak tu żyć ?

Site Timeline