Wykrywanie przewodów w betonie

Witam.
Mam detektor Fazer 777. Dobrze wykrywa przewody bardzo płytko wmurowane w
ścianę, ale przy przewodach umieszczonych głębiej w betonie zupełnie sobie
nie radzi, niezależnie czy płynie przez nie prąd, czy nie. Mieszkam w bloku
z wielkiej płyty z końca lat 80-tych.
Czy są na rynku niezbyt drogie detektory, które dałyby radę precyzyjnie
wykryć takie przewody? Nie wiem na jakiej głębokości się znajdują.
Czy ktoś porównywał Fazera do np KC098?
http://solid-polska.pl/index.php?idt14%03&idg=8&sm=2

Pozdrawiam.

--
GLaF

Re: Wykrywanie przewodĂłw w betonie
nie wiem co dla ciebie jest tanio, ale niebieski detektor boscha DMF 10
Zoom (cos jak
http://www.allegro.pl/item946563685_detektor_wykrywacz_metalu_kabli_dmf_10_dmf10_wawa.html
- uwaga wersja "zielona" czyli amatorska jest DROĹťSZA) wykrywa przewĂłd
nie tylko w ścianie/betonie, ale nawet przewód w postaci przedłużacza
leżącego po drugiej stronie ściany, jak ściana jest z suchej cegły...
Wręcz wkurza mnie jego zbyt duża czułość.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Wykrywanie przewodĂłw w betonie

Nie jest tani, zwłaszcza, że miałby pomagać tylko w domowych odwiertach.

Przydałby się Bosh Wallscanner D-tect 150 Professional, ale ta cena... :(

--
GLaF

Re: Wykrywanie przewodów w betonie
On pon, 15 mar 2010 20:14:44 in article

777 przecież ma regulację czułości. Pobaw się tym.

Na maksie u mnie brzęczy w całym pomieszczeniu.
Nieco skręcony wykrywa fakt załączenia oświetlenia z odległości ok 1.5m

Wykrywał też rury wodociągowe. To prawda!

Więc u ciebie problem może wynikać z "maskowania" przewodów prze zbrojenie
betonu. W takim przypadku będzie dużo zabawy z ciągłą regulacją wzmocnienia
i śledzeniem przewodu od znanego miejsca.

Nie znam, ale tam piszą:
zasięg wykrywania przewodów pod napieciem 50mm
:(

Re: Wykrywanie przewodów w betonie

Bawiłem się. I jak jeżdżę wokół lampy na suficie, to albo nic, albo piszczy
jednako na cały sufit.

Pewnie tak.

W tej zabawie w chowanego kabel wygrywa za każdym razem :/

--
GLaF

Re: Wykrywanie przewodów w betonie

Przewodów należy spodziewać się w miejscach gdzie zgodnie z normą nie
powinno ich być,
a zatem: ułożonych skośnie (np. od gniazda do puszki - nakrótszą drogą),
upchniętych w niewidoczne wykruszenie elementu ściany nośnej itp.
Najlepszy w tym przypadku jest młotek, ostrzejszym końcem zbijamy tynk w
miejscu przyszłego wiercenia (łatwo i przyjemnie) i juz wiemy czy trafiliśmy
w przewód :-)

Włodek

Re: Wykrywanie przewodów w betonie
W wielkiej płycie przewody do twojej lampy sufitowej biegną u sąsiada piętro
wyżej po podłodze (grubość płyty stropowej min. 20 cm). Jak u mnie znikło
światło w dużym pokoju, po bezowocnych poszukiwaniach zapytałem sąsiada, czy
czegoś nie robił u siebie w międzyczasie. Oczywiście montował listwę progową
w drzwiach do dużego pokoju. Skończyło się na rozdłubaniu dziury u niego w
podłodze i polutowaniu przewierconych przewodów (na całe szczęście były z
miedzi).
Pzdr
edgr