Wykrywanie ładowarki USB.

Cześć,

Jest jakiś sprawdzony sposób by odróżnić czy urządzenie jest zasilane z
ładowarki USB czy też z komputera?
Chodzi o to by pozostać w zgodzie ze specyfikacją USB jeśli jesteśmy
podłączeni do komputera, czyli np. pobierać większy prąd dopiero po
enumeracji, odcinać pobór prądu po przejściu w tryb energooszczędny itp.
Zaś przy zasilaniu z zasilacza pobierać od razu pełną moc.

Andrzej

Re: Wykrywanie ładowarki USB.

Rozebrałem ładowarkę z gniazdem USB, piny danych były zwyczajnie zwarte.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Zwarte jak? Do siebie, do masy czy do plusa?

Re: Wykrywanie ładowarki USB.

Do siebie.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: Wykrywanie ładowarki USB.

Wydaje mi sie ze nie ma jednoznacznego sposobu. Niektore firmy mają
swoje metody na rozpoznanie ładowarki.
Poszukaj schematu ładowarki od iphone.

c.

Re: Wykrywanie ładowarki USB.

"Unijna ładowarka" jest dosyć dobrze opisana:
http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/files/chargers/chargers_annex_ii_to_mou_january_12_2010_en.pdf

Z praktyki to współczesne telefony najczęściej wykrywają ładowarkę USB
właśnie po zwarciu D+ z D-. W przeszłości występowały również
specyficzne rezystancje, zależnie jak sobie producent wydumał.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: Wykrywanie ładowarki USB.

Garmin używa wtyku miniUSB 5-pinowego. Rezystorem na extra pinie do masy
koduje różne akcesoria.

Re: Wykrywanie ładowarki USB.

=============

Generalnie NIE!! Teoretycznie jest taka możliwość, że zasilarka ma na
pokładzie procek ( zarejestrowany w USB-Group , czy jakoś tam..) i po
podłączeniu do hosta podaje swoje PID i VID. Być może są takowe, ale IMHO to
'lekka' przesada.

MH

Re: Wykrywanie ładowarki USB.

Jest. Poczytaj USB Battery charging specification 1.1

--
Jerry1111

Re: Wykrywanie ładowarki USB.
Idąc za otrzymanymi wskazówkami zainteresowałem się układami z "USB
Battery Charger Detection", wybiorę chyba FT230X i zastąpię nim
dotychczas uĹźywany FT232RL.
Będę miał zerowy prąd w uśpieniu, średni po enumeracji i maksymalny po
podłączeniu do właściwej ładowarki.

Andrzej

Site Timeline