Wykrywacz poziomu wody - Page 2

Re: Wykrywacz poziomu wody

A może czujnik optyczny? Tj. walec światłowodowy z odpowiednio ściętym
dnem. Od góry świeci dioda LED. I teraz jeśli czujnik nie jest
zanurzony, to całe światło odbija się i wraca do fotodiody. Przy
zanurzeniu zmienia się współczynnik załamania i światło "ucieka" ze
światłowodu - nie trafia do fotodiody.

--
  __   ___  * Pozdrawiam *  ____
  \ \ / (_)_ _ _  _ ___    |__  |   mailto://rot13.ivehf snipped-for-privacy@b2.cy/

Czytałem o tym. Brzmi super, tylko nie widzę możliwości wykonania takiego
cudactwa w domowych warunkach...
A kupić takie cuś to nawet nie wiem gdzie ani od kogo. :-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Wykrywacz poziomu wody

Najprostrza wersja to styropian (polakierowany) wycięty walec. Kawałek ruski
z tworzywa sztucznego. Wkładasz w nieo walec styropianowy na górze walca
umieszczasz okrągły kawałek metalu. Od góry rurki omieszczasz dwie
elektrody. Całość montujesz pionowo w spłuczce.

Poziom wody wypiera walec do góry a ten załącza styki. Taka prosta zasada i
tania w wykonaniu.

--
MS

Re: Wykrywacz poziomu wody
A ja mam inną sugestie, a mianowicie dać sobie spokój
a wode z deszczówki wykorzystać do podlewania kwiatków
tudzież trawnika w ogródku.
Jak zaczniesz tym spłukiwać w domu to nieźle cuchnąć zacznie
zwłaszcza latem jak się ciepło zrobi, poza tym razem z wodą
zaciągnie jaja komarów które pięknie się zaczną wykluwać
w twojej spłuczce.
Nic tylko pozazdrościć. Będziesz się czuł jak nad jeziorkiem.

bhk

Re: Wykrywacz poziomu wody

Nie wiem skad masz takie doswiadczenia. Mieszkam na suchym kontynencie i przez 7
lat mieszkalem w miejscu gdzie jedyna woda to wlasnie deszczowka, nie tylko
plukalem nia kibel ale sie w niej kapalem, gotowalem i pilem. Zareczam ze po
paru miesiacach w zbiorniku, mimo ciepla smakuje i pachnie wiele lepiej niz to
co leci z kranu w miescie.

Tomek

Re: Wykrywacz poziomu wody
Hello Tom,

Może właśnie dlatego, że mieszkasz na suchym kontynencie, nie wiesz,
co to komary. Bo one jednak suchego klimatu nie znoszą - jak większość
robactwa.

Re: Wykrywacz poziomu wody

Suchy jest bo wody jest malo, wilgotnosc rzadko spada ponizej 80% i komarow tu
nie brakuje, standartowo stosuje sie siatki w oknach. Podobne siatki sa na
otworach gdzie woda wplywa do zbiornika zeby komary nie znosily tam jajek. Jesli
siatki sa zniszczone pomaga troche nafty rozlanej w zbiorniku - tworzy sie
cienki film przez ktory larwy nie moga wyplynac zeby oddychac. Tak czy inaczej
woda deszczowa nie psuje sie tak szybko i nie smierdzi, mowie o temperaturach
latem 18 do 24 stopni minimum, 30-pare w dzien. W Polsce powinna trzymac sie
dluzej. Zylem pare ladnych lat na deszczowce, pilem ja , moje dzieci sie na niej
wychowaly i do po okolo 8 latach w miescie dalej narzekaja ze miastowa woda
smierdzi... dlatego odkad przeprowadzilem sie do "cywilizacji" pije piwo.

Tomek

Re: Wykrywacz poziomu wody

Oglądałem tego typu rozwiązania u znajomych, i żadnych efektów tego typu nie
zauważyłem (ani znajomi nic nie wspominali o podobnych problemach).

Deszczówkę oczywiście należy odfiltrować (mechanicznie), a zbiornik zakupić
odpowiedni (UV), a nie korzystać z pierwszej lepszej beczki...

Spłuczka jest projektem testowym. Jeśli się sposoba, wykorzystam to źródło
wody takĹźe do pralki.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Wykrywacz poziomu wody
On 2009-02-13 19:27:26 +0100, Mateusz Viste

Tak jeszcze a propos glonów, grzybów, czy innnego komarzego robactwa o
którym ktoś wspominał - można beczkę zaopatrzeć w świetlówkę UV-C w
hermetycznej obudowie, i automatem załączać codzień na kilka minut.
Choć mało który plastik przeżyje na UVC... może polipropylen?

No tak - odpada problem zmiękczania wody, zakamienionej grzałki :)

--
DJ

Re: Wykrywacz poziomu wody

(może mniej, może więcej, jeszcze nie postanowione), do wykorzystania w
spłuczce klozetowej.

się dość nisko, i wodę trzeba pompować. Pomyślałem sobie, że do
zbiornika spłuczki wstawię siakiś sensor, który po wykryciu braku wody
będzie załączał przekaźnik sterujący pompą, aż do ponownego wykrycia
wody (wywaliłbym oczywiście mechanizm wbudowany w spłuczkę).
poziomie dioda-kondensator-tranzystor,
ekonomiczno-ekologiczny)

nie spełnia warunków b i c... A może istnieją gotowe moduły tego typu?
Szukałem po internecie, ale to co znalazłem ograniczało się do "pływak
popycha patyk który zamyka obwód naciskają na styk"...

Nie, nie przerabialem tego tematu ani tez spluczki, ale moge sie
podzielic pewnymi uwagami, ktore jak zechcesz, tak potraktujesz.
Po pierwsze  - nie mozesz "wywalic" mechanizmu regulacji poziomu wody w
zbiorniku, gdyz w pewnych okolicznosciach moze zajsc potrzeba powrotu do
starego oryginalnego ukladu; np: brak dostawy pradu, przewlekla susza i
brak wody w twoim deszczowym zbiorniku.
Po drugie, - o elektrolize nie martwilbym sie az tak bardzo bo nie
musisz elektrod zanurzac do wody, nawet mozesz z nich zrezygnowac(!).
Nie wiem jakiego typu rozwiazanie masz w zbirniku regulujacym poziom
wody, ale jakiekolwiek by nie bylo, jest tam na pewno jakis plywak
kontrolujacy zawor wodny. Tymsamym ramieniem plywaka (cokolwiek tam
jest, napewno ponad poziomem wody) mozesz kontrolowac mikro wylacznik
dla pompy dostarczajacej wode ze zbirnika deszczowki.
Jedynie co dotatkowo potrzebne bedzie to wylacznik cisnieniowy (czujnik
cisnienia, cokolwiek) wlaczony w prosty uklad logiczny z wlacznikiem
pompy eliminujacy wzajemnosc tych ukladow a dajacy priorytet dla pompy.
Dla pelnej automatyki potrzebny bylby rowniez elektromagnetycznu zawor
odcinajacy wode z sieci w konfiguracji  "N/O". - rem.(niekonieczna opcja)
Jedynie o co powinienes zadbac to problem ewentualnego siedliska dla
drobnoustrojow i glonow w twoim zbiorniku. Klimat w Polsce i w tej
czesci Europy ma specyficznie sprzyjajace warunki do 'chodowli' mchow,
grzybow, itp.

emarcus

Re: Wykrywacz poziomu wody

KaĹźda uwaga mile widziana :-)

He he, w przypadku braku prądu, spłuczka będzie najmniejszym moim
problemem :-) Elektryczność zapewnia mi ogrzewanie, a także pracę
serwerowni. Szczęśliwie jeszcze nigdy (mieszkam od kilku lat) nie zdarzyła
się przerwa w dostawie prądu.
Jeśli chodzi o przewlekłą suszę, to w ostateczności doleję kilkanaście
litrĂłw kranĂłwki do zbiornika.

Nie ma, bo nie ma żadnego rozwiązania w zbiorniku... Tzn. rozwiązania jest
typu "rura odprowadzająca nadmiar wody z powrotem do rynny".

Zbiornik jest do tego przystosowany (przynajmniej tak mĂłwi gwarancja),
siakieś filtry UV ma, czy cuś :)
Samą wodę oczywiście filtruję (sitkiem) przed wrzucaniem do zbiornika.

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Wykrywacz poziomu wody
Jako czujnik poziomu wody moBF%esz wykorzystaE6%
tak jak koledzy powyBF%ej pisali, kontrakton.
Tylko zamiast strugaE6% samemu, poszukaj
na B6%mietniku albo u sB1%siada, zepsutego ekspresu
do kawy. W zbiorniku na wodEA% montujB1% wB3%aB6%nie takie
czujniki :P

MoBF%esz daE6% 2 sztuki dla pewnoB6%ci

Pzdr.
L.