Wydruk płytki na dowolnym komputerze

Mam takie pytanie. Co zrobić aby mieć możliwość wydruku wzoru płytki drukowanej na dowolnym komputerze? Na dowolnym, czyli zębym nie musiał na nim instalować oprogramowania do projektowania płytki (np. Eagle, AutoTrax EDA). Myślałem nad takim rozwiązaniem żeby wzór płytki przenieść jakoś do jakiegoś uniwersalnego formatu graficznego np. JPG. Ale pojawiły się dwa problemy:

  1. Zachowanie skali (żeby nie było że płytka wyjdzie 10% wieksza niż powinna)
  2. Eagle (w którym robię płytki) jakoś ma problemy z porządnym eksportem do formatu graficznego. W Elektronice Praktycznej było bodajże coś takiego że wzory płytek były w postaci plików PDF. Czy ktoś wie jak to zrobić? Z góry dziękuję za pomoc :)
Reply to
Mateusz Majchrzycki

[..]

Poszukaj programow drukujacych do pdf (instaluje sie jako drukarka) np PDF995 (czy jakos tak). Lub Adobe Acrobat, ale drogo ;)

Pozdrawiam sobol

Reply to
sobol

Użytkownik "sobol" <sobol snipped-for-privacy@misstcp.net napisał w wiadomości news:c7e69k$e0n$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

AFAIR właśnie PDF995 przyłapałem na fałszowaniu rozmiarów płytki. Tzn. w jednej osi przeskalowywał dokument o nieduże kilka % w dół. Na pierwszy rzut oka niewidoczne a płytka nie chciała się zgrać.

Reply to
Marek Dzwonnik

Lub ghostscript. Za darmo. Trzeba tylko wydrukowac do postscriptu

pzdr. j.

Reply to
Jacek R. Radzikowski

zawsze możesz wydrukować do pliku. następnie komendą COPY /B xxx.prn lpt1 (xxx.prn nazwa Twojego pliku, lpt1 wiadomo) wydrukować plik na dowolnej drukarce. musisz tylko zainstalować na swoim kompie driver tej drukarki na której będziesz drukować.

PC

Reply to
Pablo_C

Użytkownik "Marek Dzwonnik" <mdz@WIADOMO_PO_CO_TO.message.pl> napisał w

Może miałeś ustwawioną opcję "dopasuj wydruk do rozmiaru strony ", też się naciołem na takie coś ...

pozdr. cris

Reply to
Cris

No to moze "pdfFactory" :) Rowniez instaluje wirtualna drukarke.

Zotti

No to moze "pdfFactory" :) Rowniez instaluje wirtualna drukarke.

Zotti

On Thu, 6 May 2004 23:31:34 +0200, "Pablo_C"

A jak to bedzie jakies "windows only" ?

Mateusz Majchrzycki snipped-for-privacy@spam.spam wrote in news:Xns94E1DC78E1C6XNSMateoM@192.168.0.1:

Nie piszesz w jakim formacie chcesz miec owa plytke. Rozwiazan jest kilka, pare juz znasz:

  1. Drukowanie od razu do pdf'a (poza podanymi jest jeszcze free PdfCreator)
  2. Drukowanie do pliku za pomoca driverow jakiejs postscriptowej drukarki i dalej wspomnianym juz GhosScriptem konwertowanie do pdf'a
  3. z EDA tworzysz pliki gerbera i na wszystkich innych komputerach instalujesz GerberViewer'a (chyba jest jakis free) do przegladania tych plikow

Pozdrawiam serdecznie Tomek

Reply to
medenes

jest w super xp chyba coś takiego jak "uruchom...". tam nie można użyć copy? ja nie mam super xp więc nie sprawdzę.

PC

Reply to
Pablo C