Wydłubanie oka IR z urządzenia

Witam!

Czy ktoś próbował wylutować odbiornik IR z urządzenia i podłączyć go za
pomocą przewodu np. skrętki utp?

Mam tuner w jednym pomieszczeniu, a potrzebuję nim sterować z drugiego -
odległość ok. 20m (radiowe przedłużacze nie wchodzą w grę). Kiedyś coś
takiego robiłem, ale na raptem 4m i działało.

Oczko jest chyba typowe, 38kHz - jest szansa że zadziała??

digitech

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

Jest, transmisja nie jest zbyt szybka, moC5%BCe trzeba bC4%99dzie dorzuci=
C4%87
jakiC5%9B rezystor podciC4%85gajC4%85cy, wbudowany w TFMS5xx0 ma 100 k=
CE%A9.

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

Nie ma. Cholerstwa mocno czule na zaklocenia. Musialbys robic nadajnik
linii, a nie pull-up.

--
Jerry1111

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
Ja też myślę że ma spore szanse zadziałać. Dobrze byłoby przy samym
odbiorniku (znaczy tym "oczku") dać na zasilaniu  kondensatorek np. kilka uF
na 16V,
i zamiast skrętki dać koncentryk (jeśli skrętka nie zadziała) - oczywiście
wtedy potrzebny dodatkowy przewód do zasilania (bo "oczko" ma 3 piny : plus,
minus, i wyjście sygnału).

Oczywiście przyjmuję, że mowa o zintergrowanym odbiorniku, a nie samej
diodzie odbiorczej IR , bo wtedy to nie ma szans raczej....

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

Raczej jakiś tantalowy np. 470n i rezystor np. 100 omów szeregowo z linią
zasilającą (kondensator po stronie oczka).

--
gof

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

za

Może wygodniej kupić nowy za 3 złote:
http://sklep.avt.pl/p/pl/719/odbiornik+ir+tsop1738.html

To daje już zdemodulowany sygnał. Tak więc żeby nadajnik na drugim
końcu go nadał tak jak pilot, trzeba tam przyczepić sterowany
tym sygnałem generator 38 kHz.

P.

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

A czytałeś w ogóle resztę posta?
[...]

Samo zakupienie TFMS5360 (czy tym podobnego) i kabla 20m nie wystarczy
jeżeli urządzenie miało fabrycznie inny czujnik IR (np. bez demodulatora).

Re: Wydłubanie oka IR z urządzen ia

coś

Może .. światłowód ?

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
a tak w ogóle, za 60 zł (razem z przesyłką) na Allegro można kupić gotowe,
radiowe przedłużacze pilota, więc nie wiem , czy warto się bawić...

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
dyskusyjnych:i7s98v$6av$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

przeczytaj dokładnie posta a potem odpowiadaj

pozdro
blur

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

No wB3%aB6%nie, moBF%e nie warto dB3%ubaE6%, tylko zastosowaE6% gotowe pols=
kie
rozwiB1%zanie? Wiem, BF%e wykluczas radiowe przedB3%uBF%acze, ale moBF%e ta=
ki
pilot CiEA% przekona:

http://www.elmak.pl/index.php?option3D%com_content&task3D%view&id3D%84

Darek

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

No jak trafisz z prążkiem IR z pilota akurat w okno transmisyjne to
jesteś gość. Poza tym cały osprzęt do światłowodu (optyka itd) zje dużo
więcej kasy niż sam kawałek szkła. No chyba że piszesz o "światłowodzie"
plastikowym ale tu też nie ma o czym gadać przy odległości 20m.

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

Jakim prążkiem? Toż to LED nie laser. Świeciłeś kiedyś latarką w
światłowód? Na 20m to na końcu jest jeszcze normalne, białe światło.

Mirek.

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

coś

Czytałem i dokładnie odpowiedziałem.
Należy kupić odbiornik (taki jak w linku), kablem 20-metrowym
przesłać zdemodulowany i ewentualnie wzmocniony sygnał (nie 38kHz),
na drugim końcu przyczepić generator 38kHz (np. na 555)
sterowany tym sygnałem i modulujący nim miganie diody 38kHz.
Dioda powinna być sterowana dodatkowym tranzystorem, żeby
uzyskać w miarę duży prąd.

Też kiedyś robiłem taki przedłużacz i działał przez kabel
na odległość około 10 metrów. Przy czym cały układ był
w pudełku razem z odbiornikiem, a na drugim końcu kabla
wisiała tylko dioda nadawcza. Czyli przez kabel przesyłał się
modulowany sygnał 38kHz "dużej" mocy (bezpośrednio
wysterowujący diodę świecącą).

Oczywiście odbiornik i nadajnik należy dostosować do częstotliwości
pilota, z którym przedłużacz ma działać. Zrobienie uniwersalnego
przedłużacza przekazującego do sąsiedniego pokoju wszystkie
transmisje IR może być trudne.

P.

Re: Wydłubanie oka IR z urządzen ia
grup dyskusyjnych:4ca0f06c$0$27027$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...
za
coś

Swego czasu wydłubałem diodę z pilota od C+ podłączyłem do 8-żyłowego
ekranowanego przewodu którym leciało też audio i video, działało bez
najmniejszego problemu, nic nie zakłócało na 15m kabla i myślę ze na 25
teĹź
by hulało, pewnie zależy jak pilot mocno "daje"

pozdro
blur

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia

To może kablowy:
http://allegro.pl/przedluzacz-sygnalu-pilota-przewodowy-do-szafki-i1240866754.html
"Na zamówienie inne konfiguracje i długości"
--
GLaF

Re: Wydłubanie oka IR z urządzenia
Dzięki za odpowiedzi.
Kilka radiowych testowałem i efekt był taki, że niektóre leżą w
szufladzie, a inne sprzedałem za pół ceny na allegro. Doszedłem do
wniosku, że szkoda nerwów i czasu.

W budynku o którym piszę, jest bardzo dużo żelbetu na zmianę ze starymi,
grubymi i wilgotnymi ścianami - więcej jak pewne że radio nie ruszy.
Obstaję przy skrętce, bo taka akurat jest położona - koncentryka też nie
wsadzę.

Zrobię po prostu próbę na nawet dłuższym kawałku utp i Wam napiszę.

A teoretycznie czy ma znaczenie to, co puszczę skręconą parą? Czy będzie
to skręcony gnd i sygnał, czy gnd i zasilanie, a może sygnał i
zasilanie?? a może w ogóle nie stosować parowania i puścić + na
biapom-pom, sygnał na bianieb-nieb a gnd na biaziel-ziel....

digitech

Site Timeline