Wydajność prądowa RS232 i LPT

Szanowni Grupowicze,

Czy istnieje jakiś oficjalny dokument stwierdzający, ile mA można
pobierać z portu RS232 oraz LPT? Googlowałem trochę i nic nie znalazłem.
Najbardziej prądożerny układ sterowany z linii DTR pobierał 10 mA...

Pozdrowienia,

--
* Lukasz Komsta *
* http://www.komsta.net/ *

RE: Wydajność prądowa RS232 i LPT
On Behalf Of Lukasz Komsta

Nie, bo to są linie sygnałowe, a nie zasilające. Ich wydajność prądowa
jest niejako "wtórna" i zależy od danego układu scalonego.
Rozumiem, że piszesz o portach z peceta. Ale jakich?
Te na karcie ISA, miały kolosalną wydajność w stosunku do portów
na MB, a te z kolei były nie do pobicia przez porty w notebook'ach.
No to i na tyle, jeśli chodzi o konkretne mA. ;-)

pzdr
Artur

--
Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.misc.elektronika

Re: Wydajność prądowa RS232 i LPT

Pewnie nie znajdziesz - również z mojej praktyki wynika, że jest to różnie w
różnych wykonaniach - stare płytki ISA I/O (np 2xRS232 + LPT) , na PCI,  na
MotherBoardach  etc.

Stosowane są jednak układy samozasilające się z portów (choćby programatory
takie jak SI-Prog) , klucze sprzętowe, konwerterki schowane w samej wtyczce.
Skutek jest taki, że ukłądy te raz działają dobrze a w innych PCetach nie
bardzo (skargi na PonyProga).

Zawsze jest to skonstruowane tak, że z linii danych, strobów itd. przez
diody (im więcej tym większy prąd) są pobierane prądy na kondensator
elektrolityczny i ten punkt stanowi źródło zasilania danego podukładu. Np.
w LPT dajesz 12 diód (lepiej shottky) od wszystkich sygnałów wychodzących z
komputera i elektrolit 47mikro/6,3 V  -  masz w ten sposób źródło około 4,8
V / kilkanaście mA -  można tym zasilić jakiś mały układzik.

Roman

Site Timeline