wydajność prądowa portu pcmcia

Część,
Czy nie orientujecie się w jakich granicach oscyluje wydajność prądowa portów
pcmcia?
Chcę kupić kontroler USB 2.0 na PCMCIA, do którego chciałbym podłączyć
zewnętrzny dysk 2.5" via USB i zastanawiam się czy PCMCIA da mi wystarczającą
ilość prądu. W jakiejś specyfikacji współczesnego dysku 2.5" wyczytałem, że dla
pewnych operacji potrafi pobierać 0.9A.

Re: wydajność prądowa portu pcmcia

dla

no potrafi. I to obojętnie jaka jest specyfikacja pcciamci, sprawa
wykłada się na specyfikacji USB. Z USB możesz brać legalnie 0.5A i to
dopiero po zameldowaniu urządzenia. W każdym razie mojemu zewnętrznemu
dyskowi dorobiłem gniazdo na zasilanie 5V, bo USB nie wydzierżyło. A mój
kontroler USB/PCMCIA i FireWire/PCMCIA mają dodatkowe zewnętrzne
zasilacze 5V/2.5A, czyli PCMCIA pewnie nie pozwala na te 2A + VAT, które
to ta karta ciągnie, jak jest kompletnie obciążona do legalnego limitu.
Aha, te karty mają sensor prądowy, jak ustrojstwo ciągnie > 550mA
(zmierzone), to zostaje odmeldowane z odpowiednim opieprzem (current
limit exceeded).

Waldek

Re: wydajność prądowa portu pcmcia

Jeśli będziesz używał obudowy do dysku, to na ogół mają one możliwość
podłączenia zasilacza.
U mnie w jednym laptoku chodzi ok, a w drugim wyłącza sie USB i to, aż do
restartu windy. Nawet zewn. zasilanie nie pomaga :(
Aha, sprawdź całe połączenie zanim zapłacisz. Bo o ile USB 2.0 zap.. aż
miło, to nie wiem, jak będzie z pcmcia.
Marek MANO
Re: wydajność prądowa portu pcmcia

moja nie miała

u mnie chodzi, nawet bez restartu linuxa

no ja to wiem, ale przedpiśca może nie...