Wydajnoś prądowa aku

Witam

Mam pytanie do szanownych grupowiczów odnośnie obciążalności prądowej
akumulatora.

Chciałbym wykorzystać dwa akumulatory litowo-jonowe  połączone szeregowo
(zasilające kamery sony) np. NP-FM90 do zasilania lamp (przetwornic)
ksenonowych.

Parametry pojedyczego aku to: 7,2V  5500 mAh  i (29.8 Wh).

Razem byłoby 14,4 V 5500 Ah

Jeśli chodzi o przetwornice i żarówki samochodowe HID 35W (XENON) to w
czasie rozruchu pobierają ok. 8A (tak mi się wydaje) natomiast później (po
ok. 10  sekundach) pobór prądu spada do 2-3A i tak pozostaje aż do
wyłączenia.

Czy jest szansa aby z dwóch takich aku zasilać taki zestaw xenonowy ?

Re: Wydajnoś prądowa aku

tak, ale za dlugo aku nie beda zyly.
Poza tym jest mozliwe, ze zabezpieczenie w aku Cie odetnie przy
obciazeniu rzedu 2C (uzna za zwarcie)...

--
Marek Lewandowski

Re: Wydajnoś prądowa aku
Dzięki za  info.
Normalnie działają z aku 12V Ni-Mh 5000 Ah (R-20) D-cell. calość jest jednak
dość ciężka. Próby z C-14 (C-cell) 3500 Ah 14,4 V juz nie wypaliły. Xenon
raz się zaświecił i palił się przez około 20 min, po czym nie było mozliwe
ponowne odpalenie, dopiero po ponownym naładowaniu na full. A akumulatorki
nagrzały się niemiłosiernie.
Chodzi o to, że zbudowałem sobie latarki nurkowe z zestawem xenonowym Hella
i chciałbym to ustrojstwo jakoś odciążyć. Szukam małych i wydajnych źródeł
zasilania.
Nic sensownego nie przychodzi mi do głowy.
Chyba spróbuję z tymi aku do sony - inwestycja ok 120 zł 2 szt na Allegro.
Jak się nie uda to będą służyły do zasilania kamery.
Pzdr
Marek
Ps
Ile cykli mogą wytrzymać aku przy takiej obciążalności.
S2
Może spróbować z aku od laptopow?

Re: Wydajnoś prądowa aku

To sugeruje jednak wieksze obciazenie, niz podawales. 8A to mozna z AA
pociagnac.

chjw. Kilkadziesiat pewnie, jesli akku normalne, konsumenckie.

jak masz tanie zrodlo...

--
Marek Lewandowski

Re: Wydajnoś prądowa aku

Za mała wydajność prądowa. Spróbuj przyjrzec się ogniwom modelarskim NiMh
lub LiPol, lub nawet lepiej A123 z wiertarek DeWalta.

--
pozdrawiam,
Łukasz Spychalski

Re: Wydajnoś prądowa aku
UBF%ytkownik snipped-for-privacy@op.pl napisaB3%:

Sprawdz przetwornice do lamp, te Hella czasem padajB1% w ten sposF3%b BF%
e20%
biorB1% 7-10 A podczas normalnej pracy ( a powinny 2.7 -3.1 A)!

ok 100
Jedo ogniwo 18650 (laptopowe) moBF%e oddaE6% max 5A, za to stosunek20%
pojemnoB6%ci do ceny najlepszy.

Jak chcesz maB3%B1 baterie na duBF%y prB1%d to pakiet modelarski, np tak=
i:
http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id3D%3268

Re: Wydajnoś prądowa aku
Zależy od przetwornicy. Próbowałem z kilkoma, firmowe oryginalne boscha
biorą (jedna sztuka!) w momencie odpalania peak ~25A (50ms), to się da
kondensatorem wygładzić, ale przez pare sekund 8-10A. Przy takim prądzie
będzie zbyt duży spadek napięcia na akumulatorkach (nie z powodu
rozładowania, tylko z powodu rezystancji wewnętrznej) i przetwornica
stwierdzi że jest zbyt słabe zasilanie i się wyłączy.
Niestety - wersje tunink "made in china" dostępne na allegro typu
xenon-zamiast-h4/h7 mają dużo gorszą sprawność i potrafią ciągle
pobierać po 6-7A a jeden zestaw nawet po 10A ciągnął - grzejąc się
niemiłosiernie, ale ponoć one tak mają...

Wątpię. Testowałem z aku żelowym 12v 7Ah z upsa - raz zaświecony xenon
świecił 1-2h. Raz zaświecony, zgaszony po 10-15minutach - drugi raz już
nie odpalał, trzeba było aku podładować.