Wydajność nadsiarczanu sodu (b327) - Page 2

Re: Wydajno ć nadsiarczanu sodu (b327)

w powietrzu pochlania wilgoc , FeCl3 przechodzi w Fe(OH)3 i wydziela sie HCl
zrac wszystko na co skapnie

w butelce jest to samo co w powietrzu , ALE do momentu gdy ilosc wydzielonego
HCl zakwasi roztwor do tego stopnia ze powstrzyma hydrolize

dlaczego FeCl3 ulega hydrolizie w takim pH a nie innym to juz na pl.sci.chemia :)

Re: Re: Wydajno?ć nadsiarczanu sodu (b327)

Ok, a ja mam pytanie co robic ze zuzytym roztworem? I z tym i z tym.
Da sie to jakos zneatralizowac coby nie bylo dla otoczenia szkodliwe?

pozdro
Tmek

Re: Re: Re: Wydajno?ć nadsiarczanu sodu (b327)

46%eCl3 moBF%na regenerowaE6% kwasem azotowym, tak jak pisaB3%em.20%
Trawik nadtlenkowy moBF%na regenerowaE6% dodajB1%c perhydrol i kwas
siarkowy. Przedtem wstawiE6% na noc do lodF3%wki i zlaE6% znad =
krysztaB3%F3w
siarczanu miedzi. BTW niektF3%re pB3%ytkarnie stosujB1% tB1% =
technologiEA%,
proces jest caB3%kowicie bezodpadowy, ale technologia jest doB6%E6
wymagajB1%ca ze wzglEA%du na niewielkie tolerancje i koniecznoB6%E6
wykonywania analizy roztworF3%w.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Wydajno ć nadsiarczanu sodu (b327)
A ja odkryB3%em coB6% ciekawego. Nie zwiEA%ksza to wydajnoB6%ci roztworu al=
mocno przyB6%piesza trawienie. Najzwyczajniej dosypujEA% do roztworu
chlorku BF%elazowego zwykB3%B1 sF3%l kuchennB1%. Tej soli wsypujEA% tyle a=
by
nasyciE6% roztwF3%r. Taki roztwF3%r z solB1% trawi miedBC% bardzo szybko.
Powierzchnia trawiona jest koloru bB3%yszczB1%co miedzianego a nie
brunatnego jak to zwykle bywa. ProponujEA% na prF3%bEA% podczas trawienia
wyciB1%gnB1%E6 z roztworu i "posoliE6%" pB3%ytkEA%. W miejscach gdzie spad=
nB1%
krysztaB3%ki soli od razu zmienia siEA% kolor trawionej miedzi.
RozmawiaB3%em z chemikami politechniki i nikt nie mF3%gB3% mi wyjaB6%niE6% =
tego
zjawiska.

Re: Re: Wydajno ć nadsiarczanu sodu (b327)

 tego

SB3%abi ci chemicy...
Tak naprawdEA% czynnikiem trawiB1%cym jest jon kompleksowy Fe[Cl4]-.
Przy okazji mamy wyjaB6%nienie faktu, BF%e chlorek BF%elaza trawi =
miedBC%, a
siarczan praktycznie nie.

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Wydajność nadsiarczanu sodu (b327 )

A ja wrzuciłem do starego B327 drut miedziany i o dziwo nie zniknął,
tylko narosło coś zielonego na niezanurzonej częsci (jasnozielone) a na
zanurzonej części coś jakby zamarznięty roztwór B327 - dosyć spory
kawałek tak 2cm / 1,5cm - jak kryształ, tylko trochę za obły jak na
monokryształ.

Mirek.

Site Timeline