Wyczynowe ferryty

Innowacyjność jest, tylko się również ubranżowiła poprzez przeniesienie na politechniki. Np. tacy ludkowie z ETH Zurich robili eksperymenty z karkasami z azotku glinu, by osiągnąć gęstości mocy zahaczające o chorobę psychiczną. Ci sami od PFC 99%. :-]

Kto im taki karkas wystrugał, bo o koszty nawet nie spytam?

No, akurat po co jest 3C95 to w miarę dokładnie wiadomo i spokojnie podrasowane 3C90 o nazwie 3C94 mógłby z marszu zastąpić. Nawet z powodów ekologicznych. Nie trzeba grzać rdzenia do 100 stopni, by dostać przyzwoitą stratność. O sens istnienia 3C92 rzeczywiście możemy się spierać, sam nie jestem przekonany.

A to też różnie bywa. E43 z 3C94 kupić równie trudno, jak ten z 3C92, a z 3C95 i 3F3 całkiem łatwo, jeśli przełkniesz cenę detaliczną. A wszystkie wymienione są w katalogu. :-)

Ale planary robi się nie tylko na PCB. Poprzewijaj, to chyba wszystkie technologie zobaczysz -- PCB sztywne, PCB elastyczne, blachy, płaskie profile, okrągłe druty:

"By rzecz ująć z detalami temat tak zakończyć mogę"... :-(

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Eeeee, wiesz, że w niektórych firmach, jak np. na szpulce zostanie 1/3 czy 1/4 szpulki, to to idzie do kosza? Bo spawać nie można, szpulek równolegle idzie na cewkę np. 6, a to co pozostaje tylko będzie leżakiem magazynowym (a mówimy o kilkudziesięciokilogramowych szpulach). Przy dobrych układach z producentem nawija on tyle ile klient sobie zażyczy, ale nie zawsze się da.

A takich ilości, jak na tej aukcji, to nawet pracownicy nie kradli bo nie opłacało się to zupełnie .... Sam mam parę końcówek folii aluminiowej po 10-15 kilo, z testów maszyny na którą zmarnowano z 5 ton :)

Prawie od ręki od producenta;)

albo z Synflexu

Reply to
Grzegorz Krukowski

Taki Wurth Elektronic przysłał do mnie przedstawiciela handlowego, mimo że od razu uczciwie mówiłem, że jestem amatorem i szansa, że będę "masowcem" mniejsza, niż wygrana w Totka. Dostałem też próbki, katalogi, a kupiłem od nich bardzo niewiele. Rozumiem, że każda firma ma jakąś strategię, ale ci, co nie kupili akcji Microsoftu, albo Google, jak to były firmy garażowe, pewnie sobie plują w brodę.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

W dniu 09.11.2018 o 11:29, Piotr Wyderski pisze:

4 kV ale na pewno nie ciągle, to jest tylko napięcie testu, czyli góra 60 sekund. Kiedyś od jakiegoś naganiacza dostałem taki fajny "papierowy kalkulator" dla elementów typu transoptory, izolowane wzmacniacze itd. - kółka na wspólnej osi, nastawiało się jakie jest napięcie znamionowe testu DC i w okienkach się "pokazywały" liczby jakie napięcie wytrzyma przez jaki czas bez degradacji izolacji. ZTCP dla 4 kV testu to ciągle może być coś koło 400 V.
Reply to
Jakub Rakus

W dniu 2018-11-09 o 19:51, Pawel "O'Pajak" pisze:

Wurth to bardzo dziwna firma. Normalnie staram się sam wybierać elementy nie zawracając nikomu głowy. Jednym z kryteriów jest cena. Sprawdzam to w dostępnych katalogach (Digi, Farnell, TME). Nigdy nie wybierałem ich elementów bo tam mają ceny nawet 5 razy wyższe od takich samych elementów Muraty czy innych. Kilka lat temu dowiedziałem się, że dla wykonującego nam montaż JM-elektronika czy wstawię Muratę czy Wurtha to cena będzie podobna. Dla mnie szok.

Może dlatego obsługują też amatorów bo zakładają, że oni kupią w tych 5x zawyżonych cenach. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

A nie jest to przypadkiem bardzo proste ? Moze to cos ala ceramika - mozna zrobic z gliny i wypalic ...

Dnia Fri, 9 Nov 2018 12:56:26 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Ale jak ma zrobic pierwsza sztuke i sprawdzic ze to dobre jest ?

Ale mysle o czyms, czego jeszcze nie ma. Producent probki nie da, bo nie robi.

A jak juz zacznie robic - powinien oferowac. Niekoniecznie za darmo, niekoniecznie wszedzie na polce - ale kurier moze w tydzien dowiezc.

Może coś z odpowiedników?

t-1

Wurth w Polsce jest w trudnej sytuacji - jest wypierany z polskiego rynku przez Feryster i inne firmy. Walczy o klienta. Poza tym - mają wielkie magazyny, tysiące produktów na półkach i sprzedają na cały świat.

Ferroxcube zmieniał ostatnio właścicieli. I odnoszę wrażenie, że jest to obecnie nastawione na czystą masówkę. Epcos przejęty przez TDK, Arnold przejęty przez Micrometals. Chińczycy zalewają rynek tanimi ferrytami do zastosowań ogólnych i stąd pojawienie się nowych materiałów o dość rewolucyjnych parametrach.