Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek - Page 2

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

a z OBI są termiczne...

i pójdziesz z takim negatywem składać reklamację? powiedzą - "a co to?
to na pewno nie nasze, my mamy białe" ;)

--
DJ

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

mi jakies z piły, takie malutki - waski gwint i banka jak pileczka ping-pongowa
notorycznie sie rozwalaly. Odpadal element szklanej banki od trzonka i "kitu" i
przy tym lecialy z sufitu fragmenty roztopionego drucika laczeniowego. Banka
nie pekala! Po prostu odpadala od trzonka, sufitowa lampa bez jakiegos
obudowania zarowki, nie mogla sie przegrzac ponad norme.

Te lecace kawalki drucika - rozpalone do bilego, byly niepokojace, zanim doleci
z 2.5 na dol to juz ostygnie ale jak ktos to ma 1m nad latwopalnym zbiorem
gazet?

Strach sie bac, gowna cholerne a sprzedaja, powinni cala partie wycofac i oddac
kase z nawiazka.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

to wynik ostatniego 'hitu' normalizacji, tj. podnoszenia napiecia w
gniazdkach do '230V'
niby to mialo oszczedzac prad (energetyce ;) bo mniej energii idzie na
grzanie kabli (wyzsze napiecie), ale w praktyce rzeczy typu zarowki leca
szybciej. no i w wiekszosci 'spece' ustawiali tak zeby bylo na gornej
granicy normy tych 230V ;p no i oplarty za przesyl poszly i tak w gore.

u mnie w domu mam np. ~237V  i nie schodzi ponizej 235V, czasem wiecej nawet
jest (instalacja 'blokowa', wiec np. rano jak wszyscy sa w pracy potrafi
byc 240V) . przed zmiana bylo ~223V.
no i przed zmiana dobrze bylo brac 'zagraniczne' zarowki z .de 'rated' 230V
wlasnie, dluzej chodzily od tych z polski czy czech , chociaz swiecily ciut
ciemniej...

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych ĹźarĂłwek
mnie

Z jednej strony RoHS, z drugiej odrobina rtęci w żarówkach
energoszczędnych jest ok...
PoraĹźka...

m.

--
Milea Wireless Communications, http://milea.pl
Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

No bo wszystkie swietlowki pojda do recyklingu :-)

Byc moze nawet chetnie je skupia, dla cennych metali w
luminoforach.

Ewentualnie mozna jeszcze policzyc ile rteci emituje swietlowka, a
ile smieciroznych zarowka przez elektrownie.

J.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Juz unijna dyrektywa wyszla - koniec zarowek bliski, czas robic
zapasy :-)

No i bardzo dobrze, bo to wyjatkowo nieoszczednie wychodzi :-)

Bedziesz sciemnial wylacznikiem, a moze jest zajecie dla
elektronikow - opracowac sciemniacz do zyrandola, 5 swietlowek to 5
poziomow. Na pilota .. a moze sterowany jakos z wylacznika ?

Trzeba tez bedzie opracowac sciemnialne swietlowki, a moze do tego
czasu LED juz beda dobre.

Bardziej niepokojace sa kibelek, lazienka i pare innych pomieszczen
gdzie swiatla sie pali malo, krotko, i swietlowka mija sie z celem.

A co - swietlowka kompaktowa nie mozna ? :-)
dlawikiem od swietlowki mozna, grzalka, suszarka, zreszta do tego
celu to sie zakupi w chinach pare zarowek :-)

J.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Czarnorynkowe ceny z przemytu będą sięgać kilku/nastu $ ;))))
Paczki na cle z żarówką w środku będą traktowane jakbyś przemycał broń,
i będą nas ścigać za terroryzm (przestępstwo przeciwko środowisku). Ah,
fantazja mnie ponosi... ale wizja Orwella nadchodzi wielkimi krokami.

--
DJ

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Swiatlowki maja jeszcze jedna wade, dają widmo
w postaki kilku pikow (3-5, zalezy ktora, sprawdzilem
przed chwila plytą CD;) To potrafi przeklamac kolory,
a niektorzy naq takie oswiatlenie zle reagują
(tez sie zdziwilem, ale mam znajoma, ktora zaczynaja
bolec oczy po dluzszej (ponad 4h) pracy przy takim
oswietleniu).

BTW, dyrektywa nie dotyczy halogenow, mam nadzieje?

pozdrawiam
bartekltg

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Jak sie sprawdza widmo światła płytą CD?

ToMasz

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Płyta CD to przyzwoita siatka dyfrakcyjna.
Popatrz na w mairę punktowe zrodlo swiatla
(odejdz od zarowki na kilka metrow) i ustaw
plyte, tak aby widziec nie odbicie zarowki,
ale pod nieco wiekszym kątem, tak, zeby pojawila
sie "tęcza" - to wlasnie nasze widmo.
Widac nawet prazki 3 stopnia;)

Lepsze wyniki mozna uzyskac obudowujac
plyte kartonem po proszku, robiac szczeline
wejsciową i dziure do obserwacji.
Konstrukcja autentyczna i sprawdzona na jakis
warsztatach, ktore znajomy prowadzil;)

pozdrawiam
bartekltg

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Ale sa tez takie ktore maja calkiem ladne widmo, przyjdzie nam
chodzic z plyta cd do sklepu :-)

Ciekaw jestem czy to aby na pewno o to chodzi .. w oczach raczej
nie ma spektroskopu, nie powinno miec znaczenia.
Moze jakis inny parametr jest istotny ?

Ja bym nie byl taki pewny.
Ale mysle ze samochodowe jeszcze dlugo beda w sprzedazy :-)

J.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Nie ma wyjscia. Pewnie beda znacznie drozsze i beda
mialy napisy w rodzaju 'ekologiczne naturalne widmo';-)

Jesli przedmiot odbija mniej wiecej w sposob ciagly,
nie ma problemu. Ale jesli odbija glownie jakasi waski
pik rozny od pikow swiatlowki, bedzie wygladal inaczej
niz w swaitle naturalnym. Ale chyba nie ma takich
materailow w otoczeniu za duzo.

Dlaczego kolezance mecza sie oczy, nie wiem. Ktos wspominal,
ze swiatlowki mrugaja, ale to mnie nie przekonuje.
Moze efekt psycologiczny;) Wydaje mi sie, ze nie.

Hmm, i cos takeigo w sufit..

bartekltg
...aby UseNet rósł w siłę a trolle żyły dostatnio.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

No wlasnie - nie ma .. poza tym co z tego ze wyglada inaczej -
moglby taki byc i w swietle ciaglym, oczy od tego bolec nie
powinny.

Trzeba przeprowadzic slepa probe - nic nie mowic i zmienic
swietlowki.
Albo odwrotnie - nic nie zmieniac, ale powiedziec ze zmienione :-)

J.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

A jak to wygląda na zdjęciach? Takie żarówki nadają się do oświetlania
fotografowanych obiektów (z automatycznym balansem bieli np. albo potem
skorygowanym)?

--
http://www.extreme-photo.pl /

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek
On Feb 4, 5:07A0%pm, snipped-for-privacy@nospam.invalid (Adam Wysocki)

1. sa swietlowki, ktore sie nadaja. Nie pytaj o cene.
2. Swietlowki z marketu nadaja sie do wprawienia mnie w kurwice
wegetatywna, wzglednie groza bnaglym szlagiem jak tylko probujesz
zrobic cos z kolorami na zdjeciu.
3. Jak citka Ziuta ma w kazdym zyrandolu inna swietlowke, to kurwica
wegetatywna przeradza sie w nagly atak cholery...

--
  Marek Lewandowski
 ICQ#/GG#: ask per mail.  mail: locust[X]poczta/onet/pl

Byłem wczoraj w markecie, z ciekawości wziąłem do ręki każdy rodzaj...
i markowe Osram nie mają na opakowaniu podanej nawet temperatury
barwowej. A to oznaczać może "jaka nam wyjdzie taka jest"...

Może chodzi o nienaturalne odwzorowanie kolorów przy nieciągłym widmie?

--
DJ

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Bo trochę ciężko taką podać przy czterech prążkach w widmie...

--
pozdrawia Adam
różne takie tam: www.smialek.prv.pl

Jesli dobrze dobrane to bardzo latwo - prazki 4 [a wystarcza nawet
2], kolor identyczny
jak CDCz 5200K.
Ra10% :-)

J.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Albo moze oznaczac "spojrz na inne oznaczenie".

Ale to by chyba musiala byc bardzo wrazliwa i miec swietna pamiec
kolorow zeby zdawac sobie sprawe ze "to powinnowygladac inaczej".

J.

Re: Wycofanie z rynku tradycyjnych żarówek

Jak powinno wyglądać, to się może okazać po czasie :-)
Pamiętam jak parę lat temu kupowaliśmy z rodzinką kanapę w meblowym.
Wybraliśmy taką jaka nam wręcz idealnie pasowała. Estetyczne szare
obicie, dobra cena i ostatnia sztuka... co za fux ;-) Zamówienie
transportu, pieniążki, faktura, panowie pakują mebelek na samochód
dostawczy i w drogę. Wieczór już był. Wyciągamy kanapę z samochodu,
wnosimy na klatkę schodową i .... ZONK !!! Kanapa jest... fioletowa !!!
Oczywiście nie jakoś wściekle fioletowa, ale w każdym razie nie szara.
Kilka osób widziało to samo. W sklepie była szara przy oświetleniu
fluorescencyjnym wszelakiego rodzaju, a już na klatce schodowej
fiiiioletowa przy oświetleniu żarowym.

Pozdrawiam
Grzegorz

Site Timeline