wyciszenie dysku, wiatraka - mic + speaker (-180st)?

Witam, Czy znacie moze jakies urzadzenie elektroniczne (chodzi mi o gotowy produkt), ktore by potrafilo wyciszyc halas pochodzacy z dysku i wiatraka?

mysle o jakims mikrofonie, ukladzie odwracajacym o 180st i glosniku (pomysl zaczerpniety ze sluchawek creativa redukujacych halas z otoczenia)

pozdrawiam, R.M.

Reply to
R.M.

R.M. pisze:

Mata wyciszająca? Jeśli myślisz o czymś co wytworzy przeciw falę akustyczną itp to zapomnij. Raczej czegoś takiego nie znajdziesz, albo nie będzie cię stać, albo nie będzie działało tak jak trzeba (jeśli kupisz coś takiego na allegro).

:) i pomyśl jeszcze nad układem lokalizującym uszy domowników i korygującym fazę tak aby sygnał docierał do każdego w przeciw fazie.

Jak masz ochotę cały czas łazić w słuchawkach to bierz..

Generalnie taniej wyjdzie zamontowanie komputera w szafce, kupno chłodzenia wodnego, dysków SSD itp.

Pozdrawiam Kamil

Reply to
KK

Tak, kilka firm robie takie systemy aktywnej redukcji zaklocen

tu masz opis jednego z kilku rozwiazan

a takie gotowe systemy produkuja np Bose, Sennheiser

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:g3flov$d22$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

W przypadku PC byloby troche skomplikowane. W sluchawka sprawa jest prosta fale maja sie sumowac do zera w srodku ucha. W przypadku tunelu wentylacyjnega (powyzszy link) dzwiek rozchodzi sie wzdluz niego - czyli wzdluz jednego wymiaru, stawiamy mu na drodze generator i po sprawie. W przypadku PCta, gdzie dzwiek rozchodzi sie we wszystkich kierunkach i gdzie wyciszenie powinno chyba dotyczyc pomieszczenia, a nie jednego punktu, wowczas trzeba by generatory podorabiac osobno do kazdego zrodla (wiatraka, dysku) i umiesic je naprawde blisko kazdego z nich. No chyba, ze komputer stoi na tyle daleko (naprawde daleko), ze mozna jego rozmary pominac.

Reply to
Ghost

ciach

zaklocenia redukuje sie w konkretnym miejscu

Reply to
PAndy

Użytkownik "R.M."

Komputer Swiat Ekspert ostatni (6/2008) str. 49 sprawdzil i poleca kieszeń Scythe Quiet Drive za ok 115 zł. Znając nazwę można go łatwo znaleźć, np:

dobrać cichy zasilacz też można - ja przez głośny wiatrak w zasilaczu zacząłem modernizację mojego PC i teraz mam ze starego tylko obudowe :-)

*** blad ***
Reply to
blad

ja nie wyciszam PC tylko laptopa - jesli zostawiam wlaczony na noc, budze sie czesto w nocy ...

z dyskiem nie bylo by problemu (moge zainstalowac w PCMCIA - flash'a)

najwiekszym jednak problemem jest wiatraczek

Reply to
R.M.

wlasnie chodzi mi tylko o jedno miejsce

Reply to
R.M.

to nie jest PC tylko laptop, pominmy moze HDD (moge zainstalowac flash'a), wezmy pod uwage tylko wiatraczek

wyciszanie bylo tylko w nocy - spie w jednym miejscu, odleglosc okolo 3m

Reply to
R.M.

Witam

Nie wiem co Ty masz za laptopa co tak głośno pracuje ale może poszukaj aplikacji do regulacji tego wiatraka w stosunku do temperatury, w moim laptopie wiatrak włącza się tak rzadko, że często zapominam go wyłączyć bo jest "cisza" aha słyszę go tylko przy odpalaniu podczas testów. A może trzeba go przeczyścić ewentualnie wymienić na lepiej ułożyskowany jakiś cichuteńki to wyjdzie Cię dużo taniej i prościej.

Pozdrawiam WojtasW

Reply to
wojtasw

skompletuj sobie dedykowany komp do sciagania z p2p - cos z pasywnym chlodzeniem

Reply to
PAndy

nie korzystam z p2p, jedynie od czasu do czasu sciagne jakis obraz linuksa przez torrenta i tyle

Reply to
R.M.

sprawdze jeszcze ten wiatraczek, moze linuks faktycznie cos nie tak steruje nim (moze wymienie na inny)

Reply to
R.M.

ekhm... to pracujesz w nocy ci spisz? zreszta jak mowie - sa systemy aktywnej redukcji szumu - sensowniejsze jednak wydaje sie byc rozwiazanie problemu szumu poprzez eliminacje zrodla a nie redukowanie przy pomocy urzadzen trzecich

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:g3fsv9$4mn$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe jak wieloznaczne jest to zdanie.

Reply to
Ghost

O Twoj fotel?

Reply to
Ghost

zupelnie nie zdaje sobie sprawy... ;)

Reply to
PAndy

Użytkownik "PAndy" <pandrw_cutthis snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:g3glph$cbo$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Tym bardziej ja nie wiem co chciales napisac.

Reply to
Ghost

Użytkownik "wojtasw" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:g3g3hf$5iu$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Moze zapuszcza jakies obliczenia na noc.

Reply to
Ghost

jesli masz linuxa i aplikacja ktorej uzywasz nie 'wymaga' pelnej mocy cpu (jakies sciaganie itd) to poszukaj opcji od zarzadzania energia w systemie. w praktyce dopiero jadra 2.6.x maja pelne wsparcie do tego.

jak to juz znajdziesz to jest tam kupa opcji, zwlaszcza dla nowych procesorow, (automatyczne) zwalnianie taktowania zegara, usypianie peryferiow, etc. im wiecej niepotrzebnych urzadzen da sie uspic, tym temperatura calosci bedzie nizsza, tym wolniej powinien sie wiatrak krecic.

dodatkowo mozesz sobie tez przygotowac 'podkladke chlodzaca' ktora zapewni dosc chlodnego powietrza dla laptopa - w praktyce wystarczy duzy radiator (np. stary modul ogrzewania od auta (nagrzewnica albo chlodnica)) wypelniony zimna woda na ktorym bedzie mozna postawic laptopa. czasem wystarcza zwykly kawalek betonu (np. plyta chodnikowa :) mozesz tez probowac postawic lapka na duzym, wolnoobrotowym wiatraku

warto tez zrekompilowac jajo z wlaczonymi optymalizacjami na konkretny cpu ktorego uzywasz i tak samo zrobic z aplikacjami ktore 'zzeraja' najwiecej procesora w nocy (np. program do sciagania plikow) gorzej jesli faktycznie zapuszczasz jakies obliczenia...

jesli plyta to umozliwia warto tez sie pobawic napieciem procesora - czasem da sie je obnizyc bez szkody dla stabilnoci systemu, czasem trzeba do tego tez odrobine 'podtaktowac' procesor (przy czym zwykle po obnizeniu napiecia, jesli system bedzie niestabilny zwolnienie procesora nie musi byc znaczne, wystarczy obnizyc o pare mhz - procesory sa zwykle montowane 'na granicy wytrzymalosci' i ich zuzycie energii (i wymagane napiecie vcore) gwaltownie spada jesli sie od tej granicy odsunac chociaz o 5%)

przydatne linki :

Piotr Curious Gluszenia Slawinski