Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa

Raz na jakis czas potrzebuje wyciac otwor w obudowie (pod LCD, gniazdka itp)
Wszelkie metody domowe probowalem testowac i efekty sa mierne. Nigdy nie
wygladalo to tak jakbym sobie tego zyczyl. Stad moje pytanie czy znacie
jakies firmy lub osoby posiadajace odpowiedni sprzet w Warszawie ktore
swiadcza uslugi wycinania pojedynczych otworow w tworzywie? Poki co
znalazlem wiele firm ale tna w cegle, betonie itp. :) Chetnie bym stal sie
posiadaczem wlasnej frezarki CNC ale ceny nie kwalifikuja ich zakupu dla
potrzeb takich jak moje gdzie raz na kilka miesiecy trzeba cos wyciac. Jesli
znacie firmy spoza Warszawy i mozna im wyslac tez prosze o info.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
  > Chetnie bym stal sie posiadaczem wlasnej frezarki CNC ale ceny nie

Do tego nie jest potrzebna frezarka CNC. Spokojnie wystarczy w miar─Ö
solidna wiertarka z regulacj─ů obrot├│w i r─Öczny stolik X-Y. Ja stosuj─Ö
dwupi├│rowe frezy o ┼Ťrednicy 3mm. Dla ABS i PCV otwory wychodz─ů bardzo ┼éadne.

Paweł

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
UBF%ytkownik Chomik napisaB3%:

Szukaj pod hasB3%em "ciEA%cie wodB1%". Kosztuje to przeciEA%tnie trzy do =

czterech stF3%w za godzinEA% pracy maszyny - w tym czasie moBF%na przeciB1%
E6%20
kilkadziesiB1%t centymetrF3%w stali hartowanej o gruboB6%ci 20 cm albo20%
dziesiB1%tki metrF3%w plastiku - czyli twoje otwory to pojedyncze minuty.=
 A20%
ksztaB3%t moBF%e byE6% dowolny - gorzej z fazowaniem, niewiele firm ma ma=
szyny20%
tnB1%ce wodB1% pod kB1%tem.

--20%
Darek

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa

A takie firmy chc─ů si─Ö bawi─ç w pojedyncze dziurki za u┼éamek roboczogodziny?

--
Yakhub

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
A pr─é┼ébowa─╣┬ée─╣┬Ť frezarki ("g─é┼érnowrzecionowa") z frezem, zamontowanej od
do─╣┬éu do jakiego─╣┬Ť stolika/podstawki/skrzynki (z otworem tylko na frez),
na tym blaciku listwy alu jako prowadnice (choćby przykręcane na końcach
na ─╣┬Ťciski stolarskie)?
Ja ostatnio musiałem parę dziur na lcd, na duże gniazdo zasilania 230v
itp wyci├ä┬ů├ä┬ç w obudowach uniwersalnych typu kradex/maszczyk, i w─╣┬éa─╣┬Ťnie
zrobiłem partyzantkę w postaci skrzynki z płyty meblowej, przykręcona
frezareczka (bo nawet frezark├ä┬ů bym tego nie nazwa─╣┬é, makita 3710, co─╣┬Ť
mi├ä┬Ödzy typow├ä┬ů frezark├ä┬ů a dremelem), frez palcowy 2mm. Do tej deski
przypi├ä┬Öta przez dziurki try-tytk├ä┬ů rura od odkurzacza :) Na g─é┼érze
przy─╣┬éapa─╣┬éem 4 k├ä┬ůtowniki alu (chamsko, na wkr├ä┬Öty do drewna na sta─╣┬ée) tak
by ograniczyć ruch +/- w osi X i Y (by dało się obudowę przesuwać tylko
tyle, by otw─é┼ér by─╣┬é ok), tak ─╣┼║e wk─╣┬éada─╣┬éem obudow├ä┬Ö plastikow├ä┬ů mi├ä┬Ödzy 4
prowadnice i robi─╣┬éem ruch tam i z powrotem przyciskaj├ä┬ůc do ka─╣┼║dej z
prowadnic, i otw─é┼ér idealny powtarzalny gotowy, zaokr├ä┬ůglenia rog─é┼éw otworu
równe, o promieniu 1mm więc z daleka nie widać że to cięte frezem
okr├ä┬ůg─╣┬éym. Wystarczy─╣┬éo przejecha├ä┬ç "na t├ä┬Öpo" no─╣┼║em do tapet by pozby├ä┬ç si├ä┬Ö
skrawków z samej krawędzi ciętej, i w godzinę zrobiłem z 50 obudów, z
czego p─é┼é─╣┬é godziny trwa─╣┬éo przymierzanie tych k├ä┬ůtownik─é┼éw-prowadnic.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
Ja takie co┼Ť wycinam na zwyk┼éej frezarce pionowej. Frezarka CNC tu nie jest
potrzebna, chyba że do masowej produkcji. Wystarczy ołóóówkiem narysować i
po linii frezem jecha─ç. Pozdrawiam

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
dyskusyjnych:iai22q$td$ snipped-for-privacy@news.mm.pl...
Frezarki nie mam zadnej a domowe metody to wiertlo i pilnik lecz efekty
mierne.
Ogolnie nie mam warsztatu mechanicznego dlatego szukam namiarow na firme lub
kogos kto raz na jakis czas wykona mi kilka otworow w rozsadnej cenie.

Z cieciem wodnym mam jedna odpowiedz raczej na nie.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
http://allegro.pl/frezarka-do-kantow-makita-3710-nowa-gw-fv-salony-i1292924845.html
- ja tak├ä┬ů robi├ä┬Ö, po odkr├ä┬Öceniu prowadnicy prze─╣┼čroczystej-kantowej, jest
4x lżejsza niż zwykła "pełnowymiarowa" frezarka górnowrzecionowa, na
grubo─╣┬Ť├ä┬ç - idealnie w r├ä┬Ök├ä┬Ö sie mie─╣┬Ťci, troche grubsza ni─╣┼║ dremel, kupi─╣┬éem
j├ä┬ů u─╣┼║ywan├ä┬ů za grosze i jest nie do zajechania. A w dodatku jest cicha.
Jedyny minus to uchwyt tylko 6mm, gdzie "du─╣┼║e" maj├ä┬ů futerka 6mm,8mm,1/4"

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
UBF%ytkownik Chomik napisaB3%:

Nie efekty mierne a umiejEA%tnoB6%ci i cierpliwoB6%E6. Chyba nawet nie w=
iesz20%
jakie cuda moBF%na pilnikiem wyrzeBC%biE6% - tylko niestety to trwa...

--20%
Darek

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
Dam Ci prost─ů amatorsk─ů i niskonak┼éadow─ů metod─Ö na wykonywanie otwor├│w.
Potrzebujesz metalowy wzornik. Bez problemu wytn─ů ci go na laserowej wycinarce.
Blacha jak b─Ödzie mia┼éa 3 albo 4 mm grubo┼Ťci to b─Ödzie dobrze. Cie┼äszej nie
polecam. Koszt praktycznie zerowy. Zrobi─ů przy okazji innego zam├│wienia. Warto
zrobić od razu kilka takich wzorników z kształtami jakie potencjalnie będziesz
potrzebowa┼é. W ┼üodzi za metr ci─Öcia bior─ů w okolicach kilku z┼éotych i chyba 20
groszy za wpalenie. Bierzesz taki wzornik z otworem jaki chcesz wypiłować i
przykładasz do płytki z tworzywa w której ma być otwór. Odrysowujesz ołówkiem
kszta┼ét. Potem dowoln─ů metod─ů robisz w plastiku dziur─Ö w ┼Ťrodku obrysu. Dziur─Ö
tak─ů ┼╝eby przeszed┼é pilnik. Potem jeszcze raz przyk┼éadasz blach─Ö do tworzywa i
mocujesz to w imadle. Pi┼éujesz do momentu a┼╝ pilnik po┼Ťlizgnie si─Ö na stali. Z
im lepszej stali wzornik tym dłużej wytrzyma. Metoda ma przewagę nad frezowaniem
że nie trzeba mieć frezarki i nie trzeba się nikogo prosić żeby zrobił. Druga
zaleta to ostre rogi. Po frezarce zawsze wyjd─ů zaokr─ůglone i trzeba poprawia─ç
pilnikiem. To wymaga du┼╝ej wprawy i sporych umiej─Ötno┼Ťci. Przy metodzie ze
wzornikiem też trzeba trochę umieć piłować. Ale bardzo trudno popsuć bo pilnik
po doj┼Ťciu do materia┼éu wzornika przestaje pi┼éowa─ç tworzywo. Metoda jest prosta
i bardzo dobrze nadaje si─Ö do amatorskich zastosowa┼ä. Jak robi─Ö jakie┼Ť otwory w
obudowach to zawsze u┼╝ywam tej metody. Wzorniki robi─Ö sam bo potrafi─Ö je zrobi─ç
r─Öcznie w wymaganej dla mnie dok┼éadno┼Ťci. Du┼╝o ┼éatwiej zrobi─ç r─Öcznie wzornik w
blasze o grubo┼Ťci 3mm ni┼╝ taki sam otw├│r w tworzywie o grubo┼Ťci 3mm.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa

Dziekuje za wszystkie porady ale zaznaczam ze pytanie bylo inne. Nie pytalem
jak to robic w domu tylko czy znacie jakies firmy ktore to zrobia odplatnie
i profesjonalnie.
Bledem bylo ze nie zaznaczylem iz ne chodzi mi o wycinanie "dziurek" do
amatorskich zastosowan tylko w prototypach urzadzen, ktore sa pokazywane
potencjalnym odbiorca.
JAk juz raz zaznaczylem nie jestem mechanikiem nie mam warsztatu i nie bede
teraz kupowal zestawu narzedzi zeby wycinac otwory ktore i tak beda
pozozstawialy wiele do zyczenia. Czy to juz jest jakas tradycja ze w tym
kraju wszyscy chca robic wszystko a efekty tego widac na kazdym kroku? Ja
robie "wnetrze" urzadzenia a reszte chce dac innym fachowcom ktorzy mi
zrobia profesjonalnie obudowe, otwory, elewacje itp.
Chalupniczo to moge sobie robic np. plytki drukowane ktore wychodza bardzo
dobrze ale juz do urzadzenia na zewnatrz zamawiam plytki z soldermaska ,
nadrukiem itp.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa

Widzisz jest pewien problem z mechanik─ů w┼Ťr├│d elektronik├│w - zawsze by┼é
i pewnie zawsze b─Ödzie.
Znam firm─Ö w Bielsku-B potrafi─ůc─ů takie rzeczy robi─ç. Jest jednak pewne
ograniczenie z ich strony. Ch─Ötnie robi─ů pojedyncze sztuki dla hobbyst├│w
za free (byle by tylko ich to nie kosztowa┼éo cokolwiek), gorzej je┼Ťli
jest to produkcyjnie - zazwyczaj nie maj─ů czasu :(
Je┼Ťli wi─Öc b─Ödziesz mia┼é _n├│┼╝ na gardle_ to pewnie pomog─ů. ;)

Miłego.
Irek.N.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
jak to robic w domu
pewnie zawsze b─Ödzie.
ograniczenie z ich strony.
nie kosztowało

A mo┼╝na prosi─ç o jaki┼Ť namiar na t─ů firm─Ö?

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa

Ostatnio była po drodze na lotnisko, circa about przy wyjeździe na Jaworze ;)

Pozdrowienia (szczeg├│lnie dla Ireneusza)

Marcin S.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
Marcin, Ty... Ty.... Ty ┼╝yjesz? ;)

Miłego.
Irek.N.
ps. jaki┼Ť wypad na Pd?

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa

┼╗yj─Ö, ale co to za ┼╝ycie ;)

Eee, ja to ostatnio nach Swinem├╝nde ino je┼╝d┼╝─Ö, coraz cz─Ö┼Ťciej...

Serdeczne
M.

Re: Wycinanie otworow w obudowach z tworzywa
A co to za otwory. t. 691 045 744

Site Timeline