Wybór dekodera polsatu i telewizora LCD

Zamierzam kupić dekoder polsatu i podpisać cyrograf. Jaki dekoder wybrac ? Biorę pod uwagę trzy rozwiązania.

- standardowy dekoder bez "wodotrysków"

- dekoder z nagrywarką.Ma pożyteczną funkcję nagrywanai programów i time shift (to chyba nawet ważniejsze) ale z tego co widzę nie ma opcji zgrania tych nagranych materiałów na zwenętrzny nośnik. A może się mylę ? Jaki jest koszt najtańszej nagrywarki która przy okazji zapewni time shift ?

- dekoder HD. W sumie nie mam TV HD i pewnie szybko nie będę miał, a i porgramów nadawanych przez CP w HD jest pewni niewiele,ale w pespektywie roku dwóch wiele się może zmienić a polsat mi wtedy "normalnego" dekodera na HD nie wymieni.....

Będę wdzieczny za poradę.

I sprawa druga. Mam 21" telewizor SONY CRT. Z różnych względów (głównie ilość zajmowanego miejsca) chciałbym go zamienić na TV LCD. Mam tylko wątpliwość co do jakości TV LCD: nie chciałbym kpić czegoś, co będzie miało gorszy obraz od tego mojego starego, ale nadal dobrego CRT. Interesują mnie telewizory, które obraz 4/3 będa wyświetlały w nie mniejszym rozmiarze niż CRT. (21" 16:9 to dl aobrazu 4:3 mniej niż 21" .... ) Wiem, ze LCD za 10 i więcej kzł da dobry obraz, ale ja po prostu chcę tylko czymś zastąpić mojego soniaka CRT, nie aspiruję do super-hiper HD, bo są na teraz za drogie.

Marek

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości

Z LCD to powiem że ja osobiście nie jestem zadowolony. Mam na siłę wręcz wmuszony. Jeżeli patrzysz z daleka ciężko jest zauważyć przejścia tonalne z bliska niestety porażka.

Jedyne co mi się podoba to masa wejść/wyjść tu nie ma się do czego przyczepić :) i tak przydało by się więcej (wszystkie zajęte).

Te TV mają funkcje automatycznego skalowania obrazu i jak coś jest 16/9 jest super. Jeżeli coś jest 4/3 to niestety aktorzy popadają w otyłość.

Jeżeli odległość od TV będziesz miał większą niż 5m to stanowczo 42" , mam

32" i tonie w salonie.
Reply to
xymax

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@gazeta.pl

jesli używasz magnetowidu to dekoder z dyskiem, jesli nie nagrywasz to HD niestety Polsat nie ma uniwersalnego - mozna to kupic samemu np.

(ok. 1000zl) a w Polsacie tylko moduł CA do dekodowania

LCD 16:9 musialby miec przekątną 25,7" ale wiekszosc LCD ma format 10:16 i obraz 4:3 wielkosci TV 21" uzyskasz na takim LCD o przekątnej 24" a właśnie tej wielkości TV LCD są już w rozsądnej cenie Ja właśnie myślę nad takim monitorem z tunerem TV za ok 1000-1500 zl

*** blad ***

Reply to
blad

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:40ucnjv8xlih$.68ihyomqk3at$. snipped-for-privacy@40tude.net...

[..]

Mam doświadczenia z dwoma dekoderami i są minusy. Pierwszy - z możliwością nagrywania - jest wg mnie dość głośny, po paru miesiącach zaczął dodatkowo wyć wentylatorek przy włączaniu dekodera i lubi przełączyć się sam na inny losowy kanał. Drugi - miniaturowy - uboższe oprogramowanie niż poprzednio wymieniony i raz na kilka, kilkanaście dni przestaje reagować na polecenia, trzeba wyłączać zasilanie.

Paweł

Reply to
Paweł U.