wtyki Jack - do notebookow

Gdzie bylaby szansa na to, aby kupic kabel z zarobiona wtyczka lub sama wtyczke.

wtyk rurka zew. srednica 7,9....w srodku pin (IBM/Lenovo)

Sa jakies firmy w Polsce co handluja takimi rzeczami?

Reply to
adresss

ThinkXtra napisało:

Kupowałem niedawno uniwersalny zasilacz do laptopa. Miał regulowane napięcie, kabel ze zwykłym, najczęściej spotykanym w zasilaczach zączem, a do tego osiem wymiennych końcówek-przejściówek. Dość porządnie zrobionych. W tym oczywiście taka IBM/Lenovo. Ludzie to kupują i na ogół używają jednej końcówki. Gdzieś w przyrodzie musi występować nadmiar tych nieużywanych. Trzeba tylko znaleźć kogoś, kto kupił, a potrzebuje czego innego niż IBM.

Reply to
Jarosław Sokołowski

a ty masz na zbyciu do Lenovo? A jak wyglada sprawa z pinem w srodku (czy to jest potrzebne do czegos, jakas komunikacja laptopa z zasilaczem?)

Reply to
adresss

ThinkXtra napisało:

Mam na zbyciu aż do tego stopnia, że zbył się w jakieś nieokreślone miejsce i jest nie do odszukania. A ten pin w środku, to przecież normalna końcówka zasilania (dodatnia), innej nie ma. Zasilacz jest uniwersalny, radzi sobie tak z Dellem jak i z IBM-em, nie podejrzewam więc, że ten ostatni potrzebuje jakiegoś mądrzejszego zasilacza (to akurat w Dellu widać ewidentnie trzy zaciski, ale używane są tylko dwa).

Reply to
Jarosław Sokołowski

chyba jednak nie do konca, bo rurka jest dwustronnie stykowa: zew i wew, a pin w srodku to jest do jakiejs komunikacji.

Kiedys w DELLU ...srodkowy pin sie przygial i notebook sie ladowal, ale caly czas krzyczal ze cos mu sie nie podoba......

Reply to
adresss

ThinkXtra napisało:

W tym uniwersalnym zasilaczu oczywiście kabel jest dwuprzewodowy. Więc nawet jak IBM zaplanował sobie jakąś komunikację, to jej w tym zasilaczu nie było. A jak mu wychodzi współpraca z laptopami IBM, tego nie wiem.

W DELLu miałem wtyczkę w kształcie litery U, a w niej trzy dziurki ustawione w trójkąt. We wtyczce oryginalnego zasilacza dobrze było widać, że w jednej z dziurek nie ma nawet blaszki styku.

Reply to
Jarosław Sokołowski