Wtyk SMA lub MMCX na cieńki przewód

Witam!

Muszę zamocować wtyk SMA (męski nakręcany) lub MMCX na przewód od anteny GPS - jego średnica to ~1mm. W większości sklepów dostępne są wtyczki pasujące do grubszych przewodów, natomiast wtyków na taki cieńki kabel nie znalazłem. najchętniej zastosował bym wtyk MMCX ponieważ wtedy nie potzrebuje przejściówki, jednak SMA mnie także zadowoli.

Gdzie takie wtyczki można kupić?

Reply to
gonzo_102

gonzo_102 napisał(a):

Wtyki na kabel cieńszy niz 316 to spory problem. Aczkolwiek z pewnoscią rozwiązywalny, bo sporo bardziewiatego sprzetu uzywa takiego kabla, więc badziewiate (czyli tanie) złączki tez powinny być dostępne. Najpierw, po średnicy, ustal jaki to kabel, a potem szukaj po symbolu kabla. A jeśli się da, lepiej użyj grubszego kabla, choćby 316 w teflonie, bo cieńsze mają już b. duże straty przy tych czestotliwościach, a przewód do anteny ma pewnie więcej niż 20cm?

Reply to
A. Grodecki

Dnia Thu, 05 Jul 2007 01:26:54 +0200, A. Grodecki napisał(a):

Prewód ma dokładnie 1.13mm średnicy. Będzie miał długość maksymalnie 10cm (a możliwe że jeszcze mniej), ponieważ jest to przewód do wewnętrznej anteny. Z tego powodu złącze mmcx byłoby najlepsze, ponieważ jest małe i nie musiałbym stosować przejściówki na której zawsze występują jakieś straty sygnału. W sprzedaży znalazłem jeden typ złącz mmcx - takie jak w linku poniżej:

takie złącze mozna zacisnąć w warunkach domowych bez specjalnej zaciskarki i do tego na cieńszym kablu niż jest przewidziany w opisie?

Reply to
gonzo_102

gonzo_102 napisał(a):

Dobrego dopasowania w tym miejscu to mieć nie będziesz. Trudno powiedzieć, czy to spowoduje większe czy mniejsze straty niż przejściówka. Środkowa żyła w izolacji przewodu RG316 ma 1.54mm średnicy. Samo zaciśnięcie rurki to nie jest duży problem, można coś wykombinować.

Reply to
A. Grodecki