15 zł. Czy to jest jakiś wkręt, czy faktycznie to jest takie tanie? :

L.

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?
np. CAT3

Włodek

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

Na czym polega kategoryczna zmiana w takiej wtyczce? Różnią się one między
sobą (a) geometrią, czy (b) rodzajem materiału? Tak w jednym, jak i w drugim
przypadku trzy- lub czterokrotna różnica w cenie wydaje się mało uzasdniona.
A może coś jeszcze innego, jakiś papier potrzebny na kategorię, albo co?
Wtedy rozpiętość cen jest jak najbardziej logiczna.

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?
Przypuszczam, że pewnie jest tak jak piszesz.

Niestety nie pomogę za bardzo, ale b. niskiej ceny bałbym się po prostu.
W poprzedniej firmie jak papier był potrzebny (na wszystko) kupowaliśmy
gotowe "paczkordy" :-)

Włodek

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

Ja po prostu pytam.

Też jak mogę, to biorę gotowe paczkordy. Wcale drogo nie wychodzi. Ale nie
zawsze są pod ręką, zwłaszcza o takiej długości, jak akurat potrzeba. Więc
się zaaciska -- człowiek przynajmniej nie wyjdzie z wprawy.

Wiem, że kabel niższej kategorii nie zawsze daje rady, gdy wymagana jest
kategoria wyższa. Nawet z grubsza potrafię sobie wyobrazić dlaczego. Ale
z tymi kategoriami wtyczek, to dla mnie zagadka.

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

A rozpiętość cen oporników choćby nie zastanawia?

;)

Jak są klienci, którzy potrzebują na wszystkim mieć napis ;) Ale nawet
tego napisu to zdaje się nie ma.
Poważnie, to różnice w budowie RJ-ek dotyczą przede wszystkim kształtu
podejścia kabla (płaski lub lekko wyokrąglony do grubszych kabli),
odpowiedniej do tego blokady kabla i budowy noży wbijających się w
pojedyncze "kabelki" (do drutu, do linki i uniwersalne). Poza tym są
sprawy oczywiste, ekran, liczba styków itp.
Chciałbym jeszcze, ale nie trafiłem na takie, żeby kanaliki pasowały do
skrętek AWG26, bo standardowe na AWG24 są trochę szerokie i zdarzało
się, że nie zawsze nóż porządnie się wbije. Teraz jakby problem już się
nie pojawia - może noże zostały zmienione. Dawno się nie przyglądałem.

Kiedyś, bardzo dawno temu, poszukiwania erjotek kategorii 5 skończyło
się popukaniem w głowę i pytaniem: a co wy chcecie mieć innego? Przecież
to dokładnie taka sama wtyczka. No, może z wyjątkiem podejścia kabla, bo
patchcordy były albo płaskie Cat 3, albo okrągłe Cat 5, ale okrągłe w
"płaskie" erjotki nie wchodziły, a płaskie nie były dobrze blokowane w
"okrągłych". Ale teraz patchcordy są na AWG26 i spokojnie się mieszczą a
"płaskich" erjotkach.

Pozdrawiam

DD

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

Tego właśnie bym się obawiał najbardziej -- że jak się walnie na plastik
taki napis, to parametry transmisyjne ulegną pogorszeniu.

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

No bo jak elektrony zobaczą odpowiedni napis, to od razu właściwie się
zachowują. Dlatego wtyczka jest przezroczysta.

Pozdrawiam

DD

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

jesli do kat5 i nie ma po tym leciec gigabit, to nie ma znaczenia.
bardziej balbym sie samej skretki "miedziowanej" lub samo "aluminium i
zelazo" ;]

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

No właśnie prawie połasiłem się na skrętkę za 50 gr/m, ale sz
częściem doczytałem że to jakaś popelina :> Choć na upartego, d
o niezbyt wymagającej sieci biurowej czy domowej może taki ersatz się
 nada?

L.

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

nie, szkoda czasu i pieniedzy. uwierz mi na slowo.

> [...]
doczytałem że to jakaś popelina :> Choć na upartego, do niezbyt
wymagającej sieci biurowej czy domowej może taki ersatz się nada?

Zapomnij o tym gównie. Cuda się dzieją, bywało że 10m odcinki nie
chciały działać albo że po kilku tygodniach padały erjotki bo alu jest
miękkie i styki nie zaciskały się wystarczająco mocno na drucie. Stalowa
miedziowana też badziewie i do tego tragiczna przy zarabianiu końcówek
bo druty sztywne jak... drut ;)

Ogólnie masakra.

morghul

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

To już takie coś sprzedają? Gdzie to można kupić? Z chęcią bym pomierzył :)

Pozdrawiam

DD

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?
bym pomierzył :)

Góglaj pod "maxcable", nie znam innych markowych badziewi ale pewnie kto
ś podpowie :>

L.

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

Dzięki - wygląda przerażająco ;)

Pozdrawiam

DD

Re: Wtyk RJ45 - czy jest gdzieś haczyk?

kazdy kabel na allegro ktory kosztuje grosze i w kazdym sklepie
komputerowym.

Site Timeline