współczesne lampy z świetlówkami - Page 2

Re: współczesne lampy z świetlówkam i

Papier jest cierpliwy.
Co prawda sa luksomierze :-)

Popatrzylem sobie na ulice - LED sa porownywalne z sodowkami.
Niestety - nie wiem jakie LED i jakie sodowki.

J.

Re: współczesne lampy z świetlówkam i

Ano, nawet mam, ale nie skalibrowany :(
ZA to jak przyjdzie smutny pan z pip-u i będzie źle... będzie do ko
go
uderzyć :)

Popatrz galerię z strony jaką mi podałeś. Wszystko ze wspomaganie
naturalnym. Tak jak by się obawiali, że zdjęcia nie wyjdą.
Jak sufit jasny, to i podłoga jasna. Jak sufit ciemny (zmierzch na ten

przykład) to i podłoga ciemna.
Trochę się obawiam LED-ów, a i za cholerę nie wychodzą mi oblic
zenia
zyskowności jakie podali.

Miłego.
Irek.N.

Re: współczesne lampy z świetlówkam i

W kwestii PIPu: podobno w pomieszczeniu, gdzie ludzie przebywają więcej
niż cztery godziny dziennie oświetlenie powinno mieć CRI co najmniej
80%. Tak mówili na szkoleniu BHP, ale mogłem źle usłyszeć bo, prawdę
mówiąc, przysypiałem.

Pozdrawiam,
Paweł

Re: współczesne lampy z świetlówkam i

Masz projekt, masz umowe :-)

Chyba bez problemu realizowalne nawet na swietlowkach.

J.

Re: współczesne lampy z świetlówkam i

Oczywiście, ale na tych lepszych.
Natomiast z diodami może być problem.

P.P.

Re: współczesne lampy z świetlówkam i
cej
iej
 prawdę

Tak jak Jarek pisze, bez problemu na świetlówkach.
Dawno, dawno temu (15 lat?) sprowadziłem przy pomocy zaprzyjaźnionej

hurtowni paczkę osramów z współczynnikiem 97. Robiłem oświetl
enie dla
mojej pani - wtedy DTP-ca :) Wszystko poszło cacy, tylko malarze lekko
fiolecik z szarym weszli ;)
Świecą do dzisiaj (jak myślę, to wychodzi mi że z 5 lat dają
radę, nieźle).

Miłego.
Irek.N.

Re: wspó?czesne lampy z ?wietlówkami

A myslalem ze juz nigdy nie doczekam sie rozwiazania dla ledow,
zgodnego ze sztuka:)  A to takie proste, zbic temperature,
stabilizowac prad, wybrac odpowiednia temperature barwowa:)  I jest.
Tylko ze potrzebne jest chlodzenie ktore kosztuje, stabilizacja pradu
tez kosztuje, wybrac temperature barwowa, a tu juz trzeba patrzec w
katalogi.

Re: współczesne lampy z świetlówkami
m spokój.

Jesli chodzi o rury 40W to nie migaja, ale te ekologiczne maja cos z
kompaktow. Kompakty startuja powiedzmy od 20% do 100% w ciagu 5min.
Rurki 40-ki startuja od 60-70% w czasie podobnym.

Re: współczesne lampy z świetlówkam i

Ja w ogóle nie byłem świadomy faktu, że produkowane są cienkie
rurki o
mocach rzędu 80W. Podejrzewałem nawet, że przejadę się na koszt
ach
wymiany po pewnym czasie, ale okazuje się że niekoniecznie.

Ciekawe, czy mają jakieś zalety w stosunku do tradycyjnych?

Miłego.
Irek.N.

Re: współczesne lampy z świetlówkami
Hello Irek,

Paradoksalnie - starsze przetwornice miały kondensatory wygładzające,
obecne nie mają. Czyli można spodziewać się składowej 100Hz.

 RoMan
Re: współczesne lampy z świetlówkam i
ce,

Czyli co, szatkują sinusa jak w halogenowych? Świetlówki to przeż
ywają?

Miłego.
Irek.N.

Re: współczesne lampy z świetlówkami
Hello Irek,

Tak.

A dlaczego miałyby nie przeżywać?

 RoMan
Re: współczesne lampy z świetlówkam i

No to niedobrze.
W tradycyjnych miga mocno, na tyle mocno, że widać efekt stroboskopow
na obracających się elementach.

No nie wiem, pomyślałem, że skoro grzanie przed zapłonem ma znacz
enie,
to nieciągle zasilanie pewnie też będzie miało.

Miłego.
Irek.N.

Re: współczesne lampy z świetlówkami
Hello Irek,

Wydaje mi się, że współczesne luminofory mają większą bezwładność...

Przez dziesiątki lat miały nieciągłe i żyły. W tych milisekundach nie
stygną na tyle, żeby to miało znaczenie.

 RoMan