wskaźnik temp silnika

Opada jak mu czapka stanie. Później wraca na 90'C i znowu opada. Zadnej prawidłowości.

Wieść gminna głosi "wymień czujnik" (termistor NTC). Jednak gdy zgaszę silnik i szybko włącze zapłon to pokazuje idealnie 90'C

Czy tak się psują termistory czy to wina zespołu zegarów? Czy ponowne podanie napięcia odtyka jakiś półprzewodnik w zegarach?

Reply to
PiteR

Zainteresuj się czy masa silnika i masa akumulatora to to samo, podobnie ze wskaźnikami.

Reply to
Sebastian Biały

Użytkownik "PiteR" snipped-for-privacy@fauszywy.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@localhost.net...

A jaki to samochów? U mnie w Fabii po rozgraniu wskazówka jest dokładnie na

90*C, pomimo, że temp. silnika może wahać się od 85 do 108*C. :-) Wskazówką temp. jak i paliwa sterouje komputer, co ciekawe jak osiągnę rezerwę to wskazówka paliwa opada pomimo, że go nie zużywam, bo jadę na LPG. :-)
Reply to
nom

dobre, projekt donalda...

Reply to
inny punkt siedzenia...

W dniu 2013-11-24 18:21, nom pisze:

Myślałem ze tylko Francuzi mogą taką głupotę wymyślić. W Citroenie C5 jest tak samo. Czujnik pływakowy mierzy poziom tylko po wlaniu benzyny (ciekawe skąd wie, że wlewałem). Później sobie tylko odejmuje od początkowej wysokości na podstawie ilości cykli wtrysku. Jak jeżdżę na gazie to po jakimś czasie głupek ostrzega mnie, że brak paliwa w baku.

Reply to
Mario

nom pisze tak:

Tak, wiem o tym, (żeby kierowcy nie drażnić chyba) dlatego wstawiłem sobie PT500. Rezystancja waha się od 639 jazda do 651 omów postój co odpowiada max 80st C.

Vag również pokazuje 80st w instruments jak i w engine.

Tak, mnie to wygląda na coś ala dyskryminator okienkowy. Może ktoś wie co stwórca miał na myśli?

Wygląda na to że silnik mam zbyt zimny i "wypadam" w lewo z zakresu trzymania i wskazówka się kładzie.

a teraz gwóźdz programu, dolne węże chłodnicy są zimne czyli termostat sprawny.

Pozostaje wiskoza do sprawdzenia lub sepuku :)

Reply to
PiteR

Dnia Sun, 24 Nov 2013 18:21:32 +0100, nom napisał(a):

Ale moze czy waha sie ?

Ja mialem samochody w ktorych wskazowka sterowal termistor, i trzeba przyznac ze temperatura byla bardzo stala. Dobrze sie ten termostat sprawowal.

Ciekawostka - po wlaczeniu LPG na rozgrzanym silniku wskazowka blyskawicznie sie przestawiala na nieco mniej. No i nie wiem - wplyw chlodzenia gazu, czy spadek napiecia w obwodzie wskaznikow - bo stamtad zawor zasilany. Na chlodzenie to IMO za szybko.

Jak Wasze autka nie są szczytem piękności, to może kupcie za 5usd termometry na ebayu? ToMasz

Reply to
ToMasz

ToMasz pisze tak:

Co ma piękność do usterki i dlaczego nie na allegro?

Reply to
PiteR

Użytkownik "nom" snipped-for-privacy@usunto.gazeta.pl>

A pod dużą górkę jechałeś kiedyś z pedałem w podłodze ?

Reply to
John Kołalsky

Użytkownik "John Kołalsky" snipped-for-privacy@kowal.invalid napisał w wiadomości news:l72nvb$f1u$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl...

Nie, ale kiedyś pękł mi wąż od układu chłodzenia i temp. momentalnie skoczyła w prawo na 120*C. :-)

Reply to
nom

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:nq8h1b5n5c51$.115z9kdys6oe3$. snipped-for-privacy@40tude.net...

Nie waha się, jest stabilna dokładnie na środku. Jak chcę dokładnie poznać temp. silnika to podłączam VAG'a. ;-)

Reply to
nom

Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości

Nie ma u nas duzych gor, przynajmniej takich pod ktore da sie wjezdzac z pedalem w podlodze.

Ale o ile dobrze pamietam, to podjazd pod sw Anne na A4 nie robil na wskazowce wrazenia. Ale to maly silnik, 100KM nie ma, a chlodzenie dobre ..

Z drugiej strony - udawalo mi sie zagotowac wode. Wystarczylo ~40km/h, z niewielkim obciazeniem, ale rowno z wiatrem. Czyli relatywnie bez wiatru.

J.F

Użytkownik J.F napisał: [..]

Wiatrak na chłodnicy padł?

Reply to
AlexY

Użytkownik "nom" snipped-for-privacy@usunto.gazeta.pl>

W ten sposób mierzysz temperaturę w innym miejscu

Reply to
John Kołalsky

Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

To jedź w góry a nie A4.

Reply to
John Kołalsky

Użytkownik "AlexY" snipped-for-privacy@irc.pl

Chyba wiartak

Reply to
John Kołalsky

Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości Użytkownik "J.F" <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl>

Kasprowy, Sniezka czy przelecz Brenner ?

J.F

Pan J.F napisał:

Na Kasprowy nie bardzo jest kędy, ale na Śnieżke wjeżdzałem samochodem. Można się zdziwić, że to tak gładko i szybko idzie. W każdym razie nie polega to na jechaniu cały czas z pedałem w podłodze. Brenner w ogóle jest niską i łatwą do pokonania przełęczą, więc nie ma o czym gadać. Ale jakaś Furka czy Szosa Transfogarska, to już może dać w kość i w chłodnicę Długotrwałością, monotonicznością funkcji. Bo takie nachylenia, to i u nas są.

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości

Jakos musieli wwiezc materialy do budowy stacji kolejki :-)

A my chcemy z pedalem w podlodze, zeby spradzic czy sie silnik przegrzewa :-)

No dobra, na mniejszej predkosci tez sie moze przegrzac, jak gora stroma, a predkosc mala.

Ale jednak spory kawal pod gorke, i mozliwosc osiagniecia wiekszej predkosci.

Hi hi, znalazlem

oraz
profil robi wrazenie :-)

J.F