wskaźnik/miernik prądu AC

Czy ktoś gdzieś widział wskaźniki prądu typu:
http://www.lechpol.pl/shop_towar_view.php?SET_IDTOW35%37
ale w wersji AC?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wskaźnik/miernik prądu AC

On raczej jest na AC/DC...
--
Pozdr
EM

Re: wskaźnik/miernik prądu AC
Jeśteś pewny? oznaczenie na froncie jest dość dziwne - wygląda jak
http://www.automatykaonline.pl/poradnik/img/p0007.gifskrzyżowanie
magnetoelektrycznego ("podkówka" magnesu) z elektromagnetycznym
("zygzak" uzwojenia).
http://www.automatykaonline.pl/poradnik/artykuly.php?id13% - tutaj taki
znaczek opisany jako "Ustrój pomiarowy wskazówkowy" - czyli nic nie wiadomo

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wskaźnik/miernik prądu AC

Nie, nie jestem pewien
Jak spojrzałem na zdjęcie (na którym widzę jakby grzałkę/rezystor) i z tego
co pamiętam, to wydaje mi się, że to jest jakaś metoda rezystancyjna -
wydłużenie drutu czy jakoś tak. Wtedy na 100% mierzy true RMS :).

--
Pozdr
EM

Re: wskaźnik/miernik prądu AC

Ale jesli dobrze kojarze i skleroza mnie zawodzi, to tam w srodku
jest nieruchoma cewka i ruchomy magnes.
Co ma zmierzyc ? bo godzac sie na spadek napiecia mozna dodac
mostek prostowniczy.

J.

Re: wskaźnik/miernik prądu AC
Można by dodać - ale wolałbym nie. Ma mierzyć (wskazywać) obciążenie
konkretnych obwodów w rozdzielnicy 230/400v - dlatego wolałbym nie
wstawiać w szereg z 230v gretza, bo musiałby to być na te 20A (grzałby
się) a ewentualne zwarcie - mimo zadziałania bezpiecznika - pewnie by
kończyło się jego ubiciem. Zwykły wskaźnik z drutem - najwyżej walnie
wskazówką (jak bezwładność mu pozwoli).

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wskaźnik/miernik prądu AC

Ten wskaźnik na 99% jest na prąd stały. Chyba że były produkowane różne
wersje, ale nie sądzę. A najlepiej po prostu sprawdź gdzieś przy niskim
napięciu, np. zwierając jakieś trafo małej mocy. Przy kilkuwatowym trafku
raczej wskaźnika nie sfajczysz, a zobaczysz czy się wychyli. Na mój gust
raczej nie...

Re: wskaźnik/miernik prądu AC
Ja to wiem, że się nie wychyli, bo sprawdzałem ;) Dlatego pytanie w
pierwszym moim poście było "czy ktoś widział coś takiego, ale na AC"

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wskaźnik/miernik prądu AC

Hmm, myślałem, że to będzie amperomierz bimetalowy, ale chyba jednak
nie. Swoją drogą, dlaczego ta skala taka nieliniowa.
--
Pozdr
EM

Re: wskaŸnik/miernik pršdu AC

A to jeszcze ktos robi ? Musi byc chyba dosc skomplikowany zeby nie
reagowac na temperature otoczenia.

Tak nawiasem mowiac to podejrzewalem wskazniki w samochodzie o to, bo
strasznie powolne i nie reaguja na dziury :-)

Bo ta konstrukcja jest dziwaczna..

J.

Re: wskaźnik/miernik prądu AC
Jeśli chcesz mierzyć prąd AC w rozdzielnicy, to zrób to tak jak w
rozdzielnicach zwykło się robić:
- Amperomierz elektromagnetyczny tablicowy np. kl. 1,5 zakres 20A
- Amperomierz EM tablicowy 5A  z przekładnikiem 20/5 A lub 40/5 A (dwa
zwoje).
- Ostatecznie mając uA możesz użyć bocznika na te 20A.
Przy klasie pomiaru 2,5 możesz sam takowy zrobić dobierając kawałek przewodu
miedzianego.
To co pokazujesz z pewnością nie trzyma klasy 2,5, a więc jest to raczej
wskaźnik prądu a nie amperomierz.

Mierniki tablicowe klasy 1,5 - 2,5 EM  na zakres 5 lub 20 A oraz
przekładniki znajdziesz bez problemu w dowolnej większej hurtowni
elektrycznej.
Jeśłi masz gdzieś mikroA EM możesz bawić się z bocznikiem,

Cena miernika tablicowego to ok. 80 - 120 zł, a pewnie można i taniej
poszukać.

Te wskaźniki co pokazywałeś, zastosowałem do ładowarki akumulatora
samochodowego i żałuję.
Ustrój nie ma żadnego hamulca i wskazówka "tańczy" po skali, można sobie
jedynie aproksymować pomiar ze skrajnych wychyłów

Re: wskaŸnik/miernik pršdu AC

Pomiar pradu AC przez uA DC wcale nie jest taki prosty.

WP - Wskaznik Pradu. Czesto wystarcza.

Ale co - masz jakis sterownik do tego ?
Bo u mnie owszem - tanczy po wlaczeniu, ale w koncu sie stabilizuje.

Bardziej sie boje czego innego - ze zasada dzialania jest tam nie
bardzo okreslona - chyba jakies skladanie wektorow, i nie wiadomo jak
reaguje na prad pulsujacy.

J.

Re: wska?nik/miernik pršdu AC
W zupełności wystarcza. Ma być małe, a przynajmniej niewielkie (mieścić
się maks w 2x S, akurat te się mieszcząw obudowę na szynę din wielkości
2x S czyli jak 1f różnicówka i gotowe). Dokładność pomiaru wystarczy
taka, by dało się określić czy w ogóle jest pobór prądu jakiś, czy to
jest 3A czy 15A.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wska?nik/miernik pršdu AC

Jak na szynę DIN, to są gotowe amperomierze zapinane na szynę.
Zdaje się że zajmują 2 lub 3 segmenty 16 mm.
np taki:
http://www.allegro.pl/item716826974_amperomierz_modulowy_ac_na_listwe_din_fvt.html
Można poszukać wychyłowego, będzie tańszy.

Re: wska?nik/miernik pršdu AC

http://www.allegro.pl/item716826974_amperomierz_modulowy_ac_na_listwe_din_fvt.html

Kiedyś tak było. Teraz przyzwoite wychyłowe sa duzo drozsze od cyfrowych.