Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

WybuchB3%a w dosB3%ownym tego sB3%owa znaczeniu, walnEA%B3o tak BF%e siEA%
 dzieci w
sB1%siednim pokoju obudziB3%y. SzczB1%tki walajB1% siEA% po caB3%ej podB3%o=
dze.
GarB6%E6 fotek na szybko tutaj:

https://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Govena02

Pytanie co robiE6% teraz? Nie jestem panikarzem ale mam tych B6%wietlF3%wek
nieco w domu, wypieprzyE6% je wszystkie czy zostawiE6%? Jestem nieco
wnerwiony wiEA%c wolEA% napisaE6% najpierw tutaj, gdzie siedzi sporo
rozsB1%dnych ludzi. Czy pisanie do producenta z domaganiem siEA% zajEA%cia
stanowiska / straszenie sB1%dem / inne takie ma sens czy tylko wyjdEA% na
gB3%upa?

Kolejna kwestia to rtEA%E6, czy iloB6%E6 w B6%wietlF3%wce moBF%e byE6% gr=
oBC%na po
takim wybuchu? To pranie spod BF%yrandola idzie do pralki oczywiB6%cie,
ale co z resztB1% pokoju? Wietrzenie i mycie wystarczy?

Pzdr.
L.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówk a marki Govena
Swoją drogą ciekawe co się stało...

Obawiam się, że jedynie wymiana na gwarancji.

Wietrzenie wystarczy - tam tej rtęci są mg w postaci par.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówk a marki Govena
Dywany rozłóż! Teraz powiedzą ze potłukłeś i reklamujesz!
Z praktyki, gdzie lampy świeca 10h/dobę "dają radę" philipsy i.. emosy
ToMasz

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówk a marki Govena

:>

Te świecą góra 6-8h/dobę, ktoś mi polecił toto jako dobre jakościowo, tanie
też nie były.

Pzdr.
L.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

pewnie elektrolit wybuchl, bo byc moze w sieci bylo jakies przepiecie albo sie
zero luzuje i napiecie miedzyfazowe pojawia. Wg mnie jedyna wina producenta
to za slaby plastik, ktory nie wytrzymuje rozerwania elektrolitu w srodku.

--
pozdrawia
    yorgus

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Elektrolit jest cały, wywaliło foliowy 47n, dziura jak po trafieniu
panzerfaustem :>

Przepięcie raczej nie, innych objawów nie było a obok świeciły 4 takie same
świetlówki i im nic się nie stało. Zero się nie luzuje bo instalację
kładłem rok temu osobiście aż do pionu na klatce, nie oszczędzając na
sprzęcie i robociźnie :>

Nie interesuje mnie czy winą jest słaby plastik czy słaby kondensator, od
strony konsumenta widzę tylko demolkę w pokoju :>

Pzdr.
L.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

u mnie w centralce telefonicznej w pracy rozwaliło kondensator 1000uF/50V po
stronie wtórnej transformatora, z tym, że był jeszcze efekt w postaci świecy
dymnej. :-)

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena
Jakiś element się skopcił, widać na tej fotce zadymienie, ale ze złej strony
zdjęcie zrobiłeś i nie widać jaki to element
https://picasaweb.google.com/Lisciasty.pl/Govena02#5634106959823130034
Tak czy siak trzeba powiadomić producenta, może wymienią Ci wszystkie
świetlówki z tej serii.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Dokładnie i ja bym sprawdził czy przypadkiem nie rozerwało jakiegoś elementu
w obudowie a zbicie samej świetlówki to efekt szybkiego rozerwania obudowy
podczas eksplozji. Tak czy inaczej, nie chciał bym oberwać z takich
pocisków.

Gejzero.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Po ciemku i na szybko, dzisiaj może pstryknę coś lepszego...

Pzdr.
L.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

    Koniecznie dodając na końcu niewinne pytanie, czy nie uważają, że PIH
(czy jak to się obecnie nazywa) nie powinien przypadkiem sprawdzić, czy
czasami nie należy uznać tych żarówek za produkt niebezpieczny.

    Wtedy ma pewność, że producent się 3x zastanowi zanim go "spuści na
drzewo".

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówk a marki Govena

Bardziej bym się obawiał drobin szkła które gdzieś zostały w pościeli.
Wywietrz pokój i już

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Opublikować te fotki na możliwie dużej ilości popularnych portali. Z dokładnym
opisem po angielsku i podaniem pełnej nazwy wyrobu i producenta. Sami się do
Ciebie zgłoszą.

Remek

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Kto? Chińczycy? :)

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówk a marki Govena
Uważasz się za chińczyka?
http://www.govena.com/pl ;govena,kontakt.html

--
Cz.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Nie mają na stronie informacji że produkują świetlówki. Znaczy się kupują od
skośnookich braci. A co do całego dramatycznego tematu z wybuchającą
świetlówką. Wygląda na ukręconą a nie na taką co wybuchła. Kiedyś ukręciłem
podobną świetlówkę.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówk a marki Govena

Ale firmują swoja "marką" i nie trzeba aż do Chin się udawać aby ich o
tym poinformować.

--
Cz.

Re: Właśnie wybuchła mi świetlówka marki Govena

Naprawdę myślisz, że oni się tym przejmą?
Co z tego, że firmują?
Nie są ani bezpośrednim sprzedawcą, ani też producentem i zgodnie z prawem
ich to "wali". Ty jako użytkownik możesz tylko składać reklamację u
sprzedawcy lub producenta. W przypadku producenta tylko i wyłącznie w
zakresie ściśle określonym w karcie gwarancyjnej.

Najfajniejszy w tej firmie jest kapitał zakładowy, który opiewa na
oszałamiającą kwotę 5000PLN :)

Site Timeline