Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Miałem osatnio włamanie na działce, i postanowiłem jakoś zabezpieczyć
kapciorę przed włamywaczami.
Chciałbym wrzucić do kapciory jakąś czujke ruchu która będzie dawał sygnał
do wycia gdy ktoś wedrze się do środka.

Pytam o koszta jakiegoś w miarę taniego rozwiązania, któe najlepiej żebym
sobie mógł sam zamontować (elktrykiem jestem dosyć mocno wykształconym, ale
mało praktykującym - tak się życie ułożyło).

Endriu
Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
Niestety ale wyjce na złodziejach już nie robią wrażenia, lepiej się
zaczaić w kilku, spuścić wpier... to drugi nie przyjdzie z tym że to też
metoda niepewna bo można samemu trafić za kratki.
U mnie drzwi nie są zamknięte, działa to lepiej niż najlepszy alarm.
SP6STZ

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Fakt gdyby się tak zastanowić to robienie hałasu nie ma większego sensu.
Lepiej byłoby gdyby urządzonko zamiast wycia dawało sygnał na komórke że
ktoś grasuje w kapciorze, a jako że mieszkam niedaleko kapciory mógłbym
podskoczyć z paroma kolegami i wymierzyć łotrowi sprawiedliwość osobiście.

Ale tkie rozwiązanie pewnie będzie droższe od jakiejś zwykłej czujki z
jakims wyjcem.

Endriu
Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Przy okazji grzebania napatoczyło mi się coś takiego:
http://sklep.avt.pl/p/pl/48235/alarm+dzwoniacy+do+wlasciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
Czujkę ruchu myślę że dorwiesz bez problemu w każdym dobrym sklepie
SP6STZ

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

http://sklep.avt.pl/p/pl/48235/alarm+dzwoniacy+do+wlasciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

Świetne jeśli masz linię telefoniczną podłaczoną w altance ogrodowej.

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

http://sklep.avt.pl/p/pl/48235/alarm+dzwoniacy+do+wlasciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

Fakt! Ale w tym samym dziale też są do gsm ;-)
SP6STZ

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Szanowny Panie!
Natychmiast proszEA% zaprzestaE6% uBF%ytkowania adresu e-mail
snipped-for-privacy@elektroda.pl na grupach dyskusyjnych, ktF3%ry nie naleBF%y do
Pana.

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

http://sklep.avt.pl/p/pl/48235/alarm+dzwoniacy+do+wlasciciela+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

Jest jeden problem - mało kto w kanciapie na działce ma podprowadzoną
linię telefoniczną. ;) Bez przeróbek by się nie obeszło. Klasyczne
rozwiązanie - stary Siemens z Allegro sterowany komendami AT przez rs232. ;)

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

To fakt, ale jak widać na załączonym obrazku tego typu rozwiązania istnieją.
rs232. ;)

Albo przez CB ;-)
SP6STZ

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
stary siemens s55 potrafił po włączeniu zasilania wysłać smsa! pytanie
jek mu włączyć zasilanie....
ToMasz

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Stary siemens s55 potrafi o wiele więcej i jest wprost idealnym
rozwiązaniem problemu transmisji danych z jakiegoś układu z
mikrosterownikiem. Wystarczy zajrzeć do działu D.I.Y. na elektroda.pl i
podziwiać mniej lub bardziej oryginalne zastosowania. ;)

Są tylko dwa problemy do rozwiązania:
1) Zasięg
2) Doładowane konto, aby miał za co wysyłać komunikaty.

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

"Pszenny bochen od rolnika
port trącany modrą falą
metro, traktor, telewizor,
huta spływająca stalą mruczy -
więc Polak potrafi!
Zadziwiona Europa -
cudów dokonują ręce
robotnika oraz chłopa."

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Szanowny Panie!
ProszEA% zaprzestaE6% uBF%ytkowania adresu e-mail snipped-for-privacy@elektroda.pl,
ktF3%ry nie naleBF%y do Pana.

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
<cut>
Witam

Proponuje czujkę podczerwieni zwykłą (nawet nie parametryczną) NC lub NO
oraz zwykły (głośny) GONG z wybranym sygnałem dźwiękowym.  Do tego pare
elementów sterujących (przerzutnik na tranzystorze np). Całość powinna
zamknąć się w ok. 100-150 zł (przede wszystkim z racji ceny czujnika
podczerwieni).  Kiedyś zrobiłem coś w tym stylu - sygnalizacje wejścia
klienta do salonu.  Oczywiscie do tego dobry zasilacz lub (lepiej - ale nie
w zimę) akumulator.

Pomysł drugi - z nadajnikiem radiowym. Nadajnik byłby włączany (zasilany)
przez włączenie czujnika podczerwieni? Odbiór w radiu (FM/CB)?  Kiedyś
widziałem alarm oparty właśnie o CB gdzie z EPROM-u leciała informacja w
ETER na określony kanał CB.

Pozdr
M.

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Ja najczęściej montuje takie opcje:
Ropam 2.0PC do tego czujka, kontaktron, co tam sobie wymyślisz, żeby
sygnaliozowało wejście, do tego stary telefon, typu np nokia 5110 itp. do
tego by pasowalo jakis bufor itp, żeby działało jak braknie zasilania, więc
wyjdzie trochę. Ropama raczej jako moduł do innego alarmu, ale może działać
też jako niezależna mini centralka alarmowa.
banalny w programwaniu, soft na www.

Elmes cb32 - centrala kombajn:) podłączasz tylko telefon i jakiś czujnik po
kablu i masz kompletny alarm z możliwością załączania z pilota itp,
powiadomienie gsm, dzwoni smsy wysyła, jak jest alarm, brak zasilania itp.
Do szczęścia potrzebny tylko stary siemens albo sony ericsson. W komplecie
masz akumulatorki. poczytaj na www:
http://elmes.pl/?p=produkty&act=prodpok&prod=1

oba powyższe rozwiązania polskie- w razie czego zawsze możesz zadzwonić i
zapytać jak coś zrobić, chociaż instrukcje są napisane tak, że po odrobinie
przyłożenia się, dasz rade:)

W razie pytan pisz:)
pozdrawiam
Michał

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.
Witam
Nie wiem co to za komórka, ale ja miałem podobny problem na działce.
Zamontowałem bardzo prosty system.
Akumulator 12V, sygnał na zewnątrz nieco zabezpieczony przed
uszkodzeniem i mało widoczny, głośny, taki od alarmów samochodowych.

Ogólnie jako czujnik zastosowałem zwykły mikroprzełącznik taki większy
przemysłowy. Jeden powoduje załączenie obwodu i jest zamontowany tak, by
odchylanie drzwi powodowało włączenie. Ma to miejsce gdy ktoś chciałby
na siłę otworzyć drzwi.
Natomiast wyłącznie alarmu załatwia drugi styk, który w chwili otwarcia
zamka (zasuwy) powoduje rozłączenie obwodu.

No i powiem tak, odkąd ten alarm jest to już chyba 3 rok nikt nie
wszedł. Przy czym na pewno ktoś już próbował odchylać drzwi. Wcześniej
zdarzało się to kilka razy w roku.

Ponadto często jak ktoś tam wchodzi to testuje system poprzez zamknięcie
zamka, gdy drzwi są uchylone i wtedy włącza się sygnał.

Wygląda na to, że informacja taka odstrasza potencjalnych złodziei,
którzy nie wykluczone, że mieszkają w pobliżu.

Tak czy inaczej, polecam. Też zwlekałem z założeniem i to był błąd.
Instalacja bezkosztowa, materiały z odzysku. Podstawa to w miarę dobry
akumulator. Ja najpierw stosowałem takie spracowane od alarmów 12V 7Ah.

U mnie jest jeszcze dodatkowo układ zabezpieczający akumulator przed
głębokim rozładowaniem, ale nie jest to niezbędne. Bez ładowania stoi
miesiącami, bo nie ma poboru prądu podczas czuwania.

Jeśli jednak w pobliżu nie ma nikogo, kto mógłby potencjalnie
zareagować, to niestety sygnał może nie być skuteczny.
Nie wykluczone, że wystawienie jakiejś migającej diody też trochę
odstraszy - u mnie nic takiego nie ma.
EM

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Każdy system alarmowy jest na tyle skuteczny na ile pozwoli ludzka reakcja
na stan alarmu. Jak po alarmie będziesz musiał na działkę jechać godzinę to
se dośpiewaj resztę...  A jeśi stan alarmu ma się ograniczyć do hałasu to
sobie daruj technikę i zostawiaj drzwi otwarte :)
--
Jacek

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

   na sribaju, potem vhs nastawiony na 12 godzin. Jesli nagrasz tegoz
zlodzieja, wydrukujesz fotki
   i rozwiesisz w okolicy, a takze przekazesz policji.  Czyste rece, bez
stresu, kulturalnie.

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

A gość kulturalnie zgłasza do prokuratury o zniesławienie i pomówienia, co
jest ścigane z urzędu na podstawie kodeksu karnego.
Dowód jest, bo rozwiesiłeś i się do tego przyznałeś :D
W tym przypadku to co on zrobił nie jest istotne, bo dopóki nie został
uznany przez sąd za winnego, winnym nie jest i należy mu się poszanowanie
dobrego imienia oraz wizerunku :D

"Dura lex, sed lex"

Re: Włamanie na działce - pytanie o alarm.

Ani skuteczne ani kulturalne, chyba nie o to chodzi, zeby szukac igly w
stogu siana, tylko zeby w razie wlamania zareagowac, jechac spuscic komus
manto, zpalac, ew. poprstu zadzwonic na policje.
nagranie z kamery ma nikle szanse na jakiekolewiek reakcje ze strony
policji, chyba ze ci zniknelo z dzialki cos o znacznej wartosci, co w
przypadku domku jak pisal autor jest malo prawdopodobne...
pozdr.
michal

Site Timeline