Włącznik sterowany z kompa

Hej,

Potrzebuję włącznik sterowany z komputera. Sterowanie przez port USB, LAN
lub wyjście audio ;). Może być to jakiś zestaw do samodzielnego zlutowania.
Włączane urządzenie pobiera 5V / 0.5A. Znacie może coś co się nada ? Może
ktoś poradzi jak to prosto zrealizować :) ?

pozdro

Re: Włącznik sterowany z kompa

Program do zarządzania włączaniem i wyłączaniem USB? ta masz dokładnie
takie parametry jakie potrzebuijesz.
Jeśli masz port LPT to Transoptor PC817 i już. Program do obsługi
napiszesz sobie sam jeśli dobrze zapytasz wujka Google.

Re: Włącznik sterowany z kompa

A czy to w ogóle możliwe ? Sterowanie zasilaniem USB programowo ? Kiedyś
szukałem tego i spotykałem tylko pytanie, nigdy odpowiedzi.

pozdro

Re: Włącznik sterowany z kompa

Kiedyś sobie zmajstrowałem włączanie światła w kilku pokojach za pomocą
komputera :)
Jako interfejsu użyłem LPT.

Tu schemat:
http://www.viste-family.net/mateusz/electronic/schemes/switch6v.htm

A tu mój program sterujący (DOS):
http://www.viste-family.net/mateusz/dos/en/lptdrv.htm

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Re: Włącznik sterowany z kompa

Niestety LPT ani COM nie ma. Komputer to Asus EEE PC. Ale dzięki za chęci
:).

pozdro
DĹź

Re: Włšcznik sterowany z kompa

a proszę bardzo:
http://www.obdev.at/products/vusb/prjcontrol.html
z naciskiem na ostatni projekt od dołu:
http://www.obdev.at/products/vusb/prjdetail.php?pid77%

Tyle, że dla mnie jak cos ma avr'a który trzeba jakoś zaprogramować to jest to
dla mnie proste. A
czy dla Ciebie....

Jak nie jest, to szukaj czegoś pod LPT. Tam wystarczy tranzystor i przekaźnik.

--
pozdrawiam serdecznie
Jacek Kłapacz

Można też użyć kostkę FTDI która jest gotowym interface USB->Paralel:
http://www.ftdichip.com/Documents/DataSheets/DS_FT245R_V206.pdf

Wiele komputerów nie ma dziś już LPT.

Re: Włšcznik sterowany z kompa

Hmm, no to może stanowić pewien problem :).

pozdro

Re: Włącznik sterowany z kompa

ponieważ porady w stylu "weź LPT" (jak piszesz wyraźnie w zestawieniu, w
którym LPT się nie pojawia) uważam za niezbyt pomocnie to masz jeszcze
inne możliwości. Sterowanie wyjściem audio jest wbrew pozorom bardzo
łatwe. Na wyjście audio dajesz diodę shottky i kondensator do masy (za
diodą). To ło wysteruje tranzystor NPN, który może załączyć przekaźnik.
Na USB masz też kupę możliwości. Jak nie chcesz robić samemu, to np,
nabyć drogą zakupu listwę rozdzielczą Silvershield (u nas w Conradzie po
chyba 29.90EUR) i masz 4 gniazdka sieciowe sterowane niezależnie przez
USB. Druga możliwość to nabycie gotowego sterownika IO-warrior, np. u
producenta: http://www.codemercs.com/index.php?id14%2&L=1 , ale uważam,
że są za drogie. Trzecia możliwość z minimalnym narzutem własnoręcznym
to wykorzystanie np. FT232R (USB<->RS232) w bit-bang mode. Oprócz
standartowego konwertera USB-RS232 ma on jeszcze 4 programowo sterowane
wyjścia, więc można zrobić nawet kilkunastokanałowy wyłącznik. Na 1
kanał potrzebujesz tylko FT232R, 2 kondensatory, opornik i tranzystor
NPN. Jak ustrojstwo pobiera 500mA z 5V to możesz zasilić z tego samego
USB bez dodatków. Mam parę sztuk porobionych (laser kalibracyjny) i
mieszczą się one we wtyczce USB. Jak masz więcej miejsca (moja płytka ma
12x8 mm), to można toto zrobić na pająku.

Waldek

Re: Włącznik sterowany z kompa

Dokładnie tak, LPT brak :).

Dzięki za wszystkie rady. Pewnie spróbuję dostać gotową płytkę z postu
poniżej. O ile zlutowanie gotowego zestawu (a są takie różne fajne płytka +
woreczek elementów :)) to nie problem, to już "zaprojektowanie" czegokolwiek
przekracza moje zdolności :).

pozdro

Re: Włącznik sterowany z kompa

Uszanowanie

A może być wejście i wyjście USB ?
Gotowe , z programem sterujacym i źródłami w DELPHI ?
http://www.arco.pl/produkty/prod.htm
http://www.arco.pl/produkty/diousb/diousb.htm

--
awiesiek

Re: Włącznik sterowany z kompa

O dzięki. Wyglšda jak strzał w dziesištkę. I jeszcze te DLLki do sterowania,
to już byłby cud-miód ;). Mam nadzieję, że ta firma jeszcze to produkuje :).

pozdro

Re: Włącznik sterowany z kompa

Tu masz gotowca na USB:
http://allegro.pl/item707311129_modul_8_przekaznikow_sterowanych_z_usb_gratis.html