Wlacznik przechylowy

Witam serdecznie,

nie mam zbyt duzego doswiadczenia w majsterkowaniu, ale zabieram sie za budowe pewnego ukladu oswietlenia do motocykla i mam pewne pytanie, o istnienie urzadzenia, ktore znacznie ulatwilo by mi sprawe... :)

Czy istnieje jakis przechylowy wlacznik, ktory np. przy pochyleniu o 10 st. w lewo zamykalby dany obwod, a po powrocie do pionu (0 st.) obwod ponownie bylby przerwany?

Wpisalem w Googlach fraze z tematu posta, jednak nic konkretnego nie znalazlem. Istnieje cos takiego? Mozna to kupic w takim typowym sklepie z elektronika?

Bede wdzieczny za pomoc, pozdrawiam :)

Reply to
Bialy

Sun, 21 Oct 2007 15:49:15 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "Bialy" snipped-for-privacy@o2.pl.SPAM> wyslala do portu 119 jednego z serwerow news nastepujace dane:

Można spróbować zrobić samemu - np. z rurki PCV w której poruszałaby się metalowa kulka. Na jednym z końców rurki dać dwie blaszki fosforobrązowe które kulka by połączyła. Albo jako pewniejsze rozwiązanie - w jednej ze ścianek zasklepiających rurkę zrobić otwór (taki żeby kulka nie wypadła) i przymocować przełącznik chwilowy z metalową dzwigienką i rolką na końcu tak, żeby ta rolka wystawała do otworu.

Reply to
__Maciek

Nie piszesz najwazniejszej informacji, czy to ma dzialac w czasie jazdy czy tylko na postoju. No bo jesli w czasie jazdy to zadem prosty uklad mechaniczny nie zda egzaminu a to z powodu tego, ze kierunek wypadkowej od sily odsrodkowej (na zakrecie) i sily ciazenia zawsze przechodzi przez opony zatem zadna "waserwaga" nie wskaze odchylenia od pionu. Najlepszym rozwiazaniem bedzie zastosowanie zyroskopu elektronicznego, na ktorych dobrze znaja sie modelarze. Na sasiednim poscie wlasnie jest o tym mowa. Z tego co wiem sa to zabawki dosc drogie ale do Twoich celow idealne. Pzdr.

Reply to
tornad

tornad napisal na grupie:

| Nie piszesz najwazniejszej informacji, czy to ma dzialac w czasie jazdy | czy tylko na postoju. No bo jesli w czasie jazdy to zadem prosty uklad | mechaniczny nie zda egzaminu a to z powodu tego, ze kierunek wypadkowej | od sily odsrodkowej (na zakrecie) i sily ciazenia zawsze przechodzi przez | opony zatem zadna "waserwaga" nie wskaze odchylenia od pionu. Najlepszym | rozwiazaniem bedzie zastosowanie zyroskopu elektronicznego, na ktorych | dobrze znaja sie modelarze. Na sasiednim poscie wlasnie jest o tym mowa. | Z tego co wiem sa to zabawki dosc drogie ale do Twoich celow idealne. | Pzdr.

Wlasnie tez zaczalem analizowac temat pod tym katem, a dodatkowo ktos na grupie motocyklowej zwrocil uwage na to, ze ta metoda moze nie dzialac... :/ Jakos inaczej to obmysle albo wlasnie przy pomocy zyroskopu :)

Ale dzieki wszystkim za pomoc! :)

Reply to
Bialy

Aha, czyli wnioskuję, że chodzi Ci o mierzenie kąta do pionu motocykla w czasie jazdy, żeby wiedzieć ile się ma do "kąta granicznego" - nie na darmo motocykliści wystawiają kolanka ;) W tym przypadku tylko żyroskop. Przychodzi mi jedymie pomysł pomiaru odległości metodą ultradźwiękową albo laserową od wysuniętych częsci motocykla (stopki, kufry) do asfaltu.

Mirek.

Reply to
Mirek