Włącznik oświetlenia i dioda LED - Page 2

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED
Hello Michał,

Można zrobić jeszcze inaczej - uzyc dwóch diod krzemowych w jednym
kierunku i diody Schottky w drugim. Straty w jednym kierunku będą
niewielkie. Dla prądu skutecznego 0.43A (szczytowy 0.61A) przy
prostowaniu jednopołówkowym mamy straty mocy na dwóch diodach
1.4*0.61/pi= ok. 0.27W, na diodzie Schottky mamy odpowiednio
0.4*0.61/pi= ok. 0.08W.
Na tym układzie mamy pulsujące napięcie przemienne mające w poówce
dodatniej ok. 1.4V a w ujemnej 0.4V - można z tego bezpośrednio
zasilić Joule Thiefa w najbanalniejszej postaci - na jednym
tranystorze, jednym rezystorze i dławiczku walcowym z dowinietym
uzwojeniem sprzężenia.

(C) 2012, RoMan :)

 RoMan
Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Ja pomyślałem o dobranej diodzie zenera i mostku prostowniczym. Mostek
wyprostuje, zenera ograniczy napięcie, zmiana mocy nie musi rozwalić LED...
Jedynie zenerka musiała by być odpowiednio mocna, całość w szereg z układem
oświetleniowym. To tak na szybko, bo kimać idę...

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LE D

Lepiej daj 2 diody LED połączone równolegle i przeciwnie oraz szeregowo
odpowiednio dobrany opornik, albo kondensator.

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Można i tak, sposobów jest rzesza. Ale moje, wydaje mi sę, mogło by dać
także sygnalizację, że żarówka zgasła - gdy się przepali, prąd płynąć
przestaje, spadek napięcia znika i dioda gaśnie. To prądowo... A
napięciowo -to tak, masz rację :)

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Nie ma cudów - bez dociągnięcia do puszki z wyłącznikiem
dodatkowego przewodu z N żadna lampka, czy neonówka czy dioda LED
NIE ZAŚWIECI!

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Dopowiem sam sobie - da się wymyślić (gorzej ze zmieszczeniem do puszki)
układ z AKUMULATORKIEM, układem do jego ładowania w czasie gdy światło
wyłączone (poprzez żarówkę) i układem włączania LEDa pod akumulatorek
gdy styk będzie zwarty.

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

    Te cuda, to się nazywają spadek napięcia na rezystorze, czy lepsze
wyjście podpowiedziane przez kolegów spadek napięcia na złączu diody. Tak
więc nie siej herezji, bo to są podstawowe sprawy. Zauważ, że nie pytałem,
czy się da, a jedynie jak to zrobić lepiej niż na rezystorze.

    Wszelkie ściemniacze też jakoś działają, a akumulatorka, czy trzeciego
przewodu  tam nie uświadczysz.

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

OK.
Zaćmiło mnie, zasugerowałem się opisami układów podświetlania włącznika przy
zgaszonym świetle.

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LE D

A nie prościej zastosować logikę negatywną? ;-) U mnie w domu to się
sprawdzało (jak nie świeci, to trzeba nacisnąć, żeby świeciło...)

;-)

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Za 16 złotych kupiłem czujkę ruchu z wyjściem do lampy. Założyłem, ustawiłem
maksymalny czas świecenie po wykryciu ruchu. Działa.

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LE D

Ile mocy pobiera (ciągle) to urządzenie?

--
Michał

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LE D
A sprawdziłeś, ile ta czujka żre prądu na własne potrzeby? Koszt wyjdzie
pewnie wielokrotnie większy, niż w przypadku żarówki, palącej się dłużej
  co jakiś czas :)
Andrzej
Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Można dać lampę LEDową, jakieś 3-5W i nie wyłączać wogóle :-). Mniej więcej
te same koszty, co czujka ruchu (bez żarówki)

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED

Trochę z innej beczki, ale nie uważasz że skoro ktoś
zapomina zgasić światło sekundę po wyjściu z bardaszki to
będzie patrzył na włącznik? ;-). Zwłaszcza że najczęściej
jeszcze trzeba się obrócić żeby go zobaczyć... MZ
zamontowanie lampki niczego nie zmieni, ale każdy robi to co
lubi :-).

Re: Włącznik oświetlenia i dioda LED
ale się pomysłów narobiło
a może są włączniki światła z dwoma zestykami, 1 NC i drugi NO
NC zasila diodę (migającą)
NO żarówkę.

jak nie ma takich włączników to trzeba przerobić.

Site Timeline