Wlacznik magnetyczny (?) w lampkach rowerowych...

Hello.

Mam pytanie do fachowcow. Zakupilem lampki rowerowe takie jak tu : ttp://

Porblem z nimi nastapil po tym jak polozylem je nieopatrznie w popblizu magnesa (dosc silny, taki od glowic dysku twardego). Od tamtej pory nie mozna ich normalnie wlaczyc. Po roznych doswiadczeniach skojarzylem fakt magnesu i od tej pory moge je wlaczyc tylko magensem. Nie ma zadnego mechanicznego wlacznika w nich. Rozkrecilem pojemnik na baterie i zauwazylem, ze w miejscu gdzie powinien byc mechanizm wlaczajacy znajduje sie tylko kabelek i 'szklana rurka' bardzo podobna do opornika tylko, ze przezroczysta. Czy ktos mi powie co to jest i czy mozna to wymienic i jaki koszt... bo z gwarancja to cienko bo zgubilem paragon. Domyslam sie, ze w obudowie lampki jest jakis malutki magnesik ktory powodowal zmiane pola w tym ukladzie... ale elektronikiem nie jestem wiec moge sie tylko domyslac.

Reply to
blonDIE

W tym sek, ze obudowa lampki w miejscu gdzie jest przelacznik jest niemal nierozbieralna (znaczy sie raz to ktos w fabryce pewnie skleil). Pytanie, czy w takim razie moge jakos na nowo namagnesowac ten ukryty magnesik ? Zostawilem na noc obudowa z przyczepionymi 3 takimi silnymi magnesami ale to nic nie dalo...

Reply to
blonDIE

Oto co blonDIE napisał:

To jest tzw. kontaktron, czyli 2 styki w szklanej rurce, które w obecności zewnętrznego pola magnetycznego "sklejają się", by po jego ustąpieniu rozdzielić się. Jeśli nie możesz latarki włączyć, to najprawdopodobniej pozbawiłeś właściwości magnetycznych ten magnesik, który przesuwasz guzikiem by załączyć latarkę. Zatem, wymiana kontaktronu nic ci nie da, natomiast musisz namagnesować ponownie (i to właściwie) magnesik załączający. Można spróbować tym magnesem, którym go rozmagnesowałeś :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Oto co blonDIE napisał:

Nie.

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski napisał(a):

???

Oczywiście że może - styki mogą się skleić na zawsze. I jeżeli do włączania lampki używany jest przerzutnik bistabilny (a tak jest np. w mojej lampce), to nic dziwnego że nie działa. Radzę sprawdzić właśnie styki, czy nie są sklejone.

pozdrawiam Marek

Reply to
Marek

Oto co Marek napisał:

Nie może, poucz się fizyki. Jeśli styki skleją się na trwałe to jest to wina przeciążenia prądem, zwłaszcza w kontaktr. niskiej jakości.

Reply to
Jacek Maciejewski
Reply to
Władysław Skoczylas