wkrętaki "bolce"

kolejna sprawa, jako, że ostatnio dość głęboko zanurzony pływam w europejskim szambie, przygotowałem pytanie-zagadnienie...

muszę użerać się z nie wiem jak to się fachowo nazywa (może Ktoś podpowie) automatycznymi złączkami na kable elektryczne... niby nic złego... ale... ja ich nie montontuję, ale je rozmontowuję... no i w co drugiej ch... mnie strzela...

proszę o podanie linka do "dziubaków" różnego kalibru umożliwiających wciskanie złączki w takich szybkozłączkach w celu wyjęcia kabla elektrycznego...

Reply to
Ministerstwo Propagandy

W dniu 12.04.2013 18:11, Ministerstwo Propagandy pisze:

Jak rozumiem masz na myśli coś co zwie się popularnie "wago" od nazwy producenta takich złączek. Ja oraz większość mi znanych elektryków/automatyków używa po prostu jakiegokolwiek pasującego wkrętaka jaki znajdzie się pod ręką, a jak chcesz żeby było "pro" to Wago ma w swojej ofercie "specjalny przyrząd" - wygląda to jak mały płaski wkrętak (śrubokręt!) z wygiętą pod kątem 30st. końcówką.

Reply to
Jakub Rakus

W dniu 2013-04-12 18:11, Ministerstwo Propagandy pisze: iej ch... mnie strzela...

A po co? ja wykrecam przewody ciągnąc złączkę i przewód w przeciwnych kierunkach. Działa.

Reply to
Rentier

W dniu 2013-04-20 21:10, Rentier pisze:

Jeżeli mówisz o klasycznym (takim do puszek elektrycznych) WAGO, to spróbuj wykręcić, jakby kabel był wkręcony. Działa znacznie lepiej. Tylko nie za bardzo sprawdza się przy większej liczbie wetkniętych kabli ;) Warto wiedzieć również przy montażu, żeby za bardzo kostkami nie kręcić.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz