Win XP Color management

Troche off-topic, ale moze tu uzyskam rzetelna informacje. W windows XP we wlasciwosciach ekranu jest sobie "Color Management". Wybieramy plik ICC ... i co sie dzieje dalej ?

-nic ?

-windows poprawia jakas tabele konwersji jesli takowa jest na karcie video

-driver windowsowy do karty bierze to pod uwage i wpisuje skorygowane wartosci jak programista wykonuje operacje graficzne

-niektore [a ktore ?] programy ten plik czytaja i sobie koryguja przed wyswietleniem ?

Na razie sklaniam sie do pierwszej hipotezy :-) A problem mam taki ze mi monitor ciemne szarosci wyswietla na czarno. I cos mi sie widzi ze musze po srubokret siegnac :-(

Druga ciekawostka - nvidia ma wspomniana tabele, ale nie dziala ona na odtwarzanie filmow. Ciekawe - czyzby jakis osobny tor zrobili do playera ?

J.F. napisał(a):

Bawiłem się kiedyś w kalibrację monitora z poziomu windy(98SE), która kończyła się właśnie utworzeniem pliku ICC. Podczas ładowania systemu było widać, że w pewnym momencie następowała zmiana wyglądu ekranu i zapewne w tym momencie system ładował nowy profil kolorów. Także na pewno to działa, pytanie tylko jak :-)

Reply to
badworm

producent dodaje do monitora plik , poszukaj na stronie producenta problem jest troche przydlugi do opisania :) ale tak w skrucie kazde urzadzenie wyswietla kolor w inny sposob , taki sam monitor od jednego producenta nieznacznie bedzie sie roznil w wyswietlaniu tego samego koloru icc laduje sie albo w programie graficznym albo jak opisales ->wlasciwosci karty ->profil koloru czy jakos tak w win xp, jesli zaladujesz plik icc z windowsa to podczas normalnego przegladania np internetu kolory beda korygowane wg icc a jesli zaladujesz plik icc b np w corelu czy adobe to kolory beda korygowane wg profilu nie windowsowego tylko corela czy adobe jesli tworzysz samodzielnie plik icc to po regulacji monitora , jaskrawosc , kontrast intensywnosc , i po ew. korekcji w twoich sterownikach nvidi jak bedziesz robic plik icc i pozniej korygowac nastawy monitora lub bawic sie sterownikiem to tak jak bys tego profilu wogole nie robil

Reply to
at89c2051

Nie ma.

No i wlasnie ten szczegol mnie interesuje .. XP to laduje do jakiejs tablicy konwersji karty, czy tylko udostepnia plik programom, a np MS IE wyswietlajac obrazek kolory zmienia.

Na razie efekt jest taki ze o ogole nie widze roznicy zmnieniajac plik ICC. I nie wiem czy tak ma byc, czy moze trzeba windows restartowac.

I nie wiem czy to monitor mam kiepski, czy moze windows sobie automatycznie jakas wredna tabele konwersji laduje :-)

A w ogole jest jakis reczny edytor tych plikow ?

a tak sie zapytam

jakie powinno byc prawidlowe ustawienie procentowe wzmocnienie RGB ?

Reply to
MuNiO [z pracy