wiertarka PIKO

Witam

Ma ktoś może taką wiertarke ? Szukam czegoś do wiercenia płytek
(wiertła od 0,5). Pytałem 2 osoby które to sprzedają ale nikt nie potrafi
powiedzieć czy 0,5 złapie.

Teraz używam prowizorycznej wiertarki zrobionej z silnika ale bicie jest
takie, że ciężko tym wiercic. Miałem też małą wiertareczke z jakimś
kiepskim uchwytem i działało nieźle więc myślę, że tak piko będzie dobra
pod warunkiem, że złapie mi te wiertła.

Re: wiertarka PIKO

Uchwyt wiertarki PIKO łapie 0,5 .. i to jest jej min. - max 3mm

Mam taką wiertarkę, jezeli jesteś zainteresowany to Ci ją wyślę.
pozdrawiam
BSE

Re: wiertarka PIKO

Zwiedzasz jakąs Castorame i szukasz "mikronarzędzia" w cenie 3x tańszej
niż Proxxon. Ja kupiłem Mac Allister za jakies 110zł. Łapie od 1.5mm. I
w tym momencie zwiedzasz regał z elementami do Dremela i Proxxona i ze
zdumieniem zauwazasz wymienne szczęki łapiące od ~0.4mm (ostatnio
widzialem za 12zł). Pasują. I masz wiertarkę z wysoką prędkością
oborotowa, stabilną z możliwością mocowania w stojaku.

Ewentualnie kupujesz to:

http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_szlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

i dokupujesz szczęki z proxxona/dremela od 0.4. I też działa, choć nie
zawsze te szczęki da się wsadzić w futerko (są dłuższe niż w tym
chińskim silniczku).

Re: wiertarka PIKO
http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_szlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

Takie cos mam:

http://www.allegro.pl/item949967985_mini_szlifierka_135w_power_up_akcesoria_27elem.html

Czytalem gdzies, ze pasuje do tego glowica donau

http://multisort.pl/product/3301.Precyzyjny ;uchwyt;wiertarski;Donau;D;1532.html?mn_cl=1

Chociaz za cholere nie wiem jak sie to mocuje.

Te uchwyty proxxon i dremel widzialem ale z tego co wiem to każdy ma inny
gwint i nie wiem czy ktorys pasuje do tej szlifierki ktora mam. A są tańsze
niż ten donau
i dostepne na miejscu.

Re: wiertarka PIKO
http://www.allegro.pl/item949967985_mini_szlifierka_135w_power_up_akcesoria_27elem.html

Ten element skrajnie po prawej to szczęki futerka. Dokladnie takie
szczeki mozesz kupić osobno jako akcesoria proxxona/dremela ale łapiace
od 0.4. Po prostu je kupi w wstaw. I juz. Jedyne co moze się nie zgadzac
to długość.

Nie uchwyty. Same szczęki. Takie jak te:

http://tinyurl.com/yzpaa92

Można to kupić na sztuki. Najmniejszy pewnie chwytał wiertło 0.4mm. Nie
pamiętam tylko czy to był proxxon czy dremel, ale wiszą i tak w jednej
gablocie (w Castoramie).

Re: wiertarka PIKO

http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_szlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

ughhhh... mam takie cos... nie wiem jak to mozesz polecac do wiercenia
plytek... to jest jeszcze gorsze niz to 'piko' i nie ma w ogole momentu
obrotowego, tylko obroty. mozna to zatrzymac palcem, a jak uda ci sie nie
zlamac wiertla przy wwiercaniu (przy tych obrotach jakie to osiaga i biciu
jakie posiada to jest to b. trudne zadanie...) to potrafi nagle 'stanac
deba' w polowie plytki.
dodatkowo masz kupe denerwujacego halasu i drobniutkiego pylu rozrzucanego
dookola... i smrod palonego epoksydu ;p

mozna temu ograniczac prad, ale wtedy staje sie mega slabe, i da sie wiercic
tylko 'swiezutkim' wiertlem...

meczylem sie tym dosc dlugo zanim nie kupilem piko i zdecydowanie odradzam,
chodciaz jest ekstra do polerowania plytek do termotransferu przy uzyciu
szczotki mosieznej :)

zaleta piko jest to ze ma duzy moment (ma przekladnie), wiec mozna spokojnie
dorobic ogranicznik pradu (chocby zarowka) i dalej da sie tym wiecic.
osobiscie co precyzyjniejsze otwory wierce zasilajac ja z po prostu 5V i
daje rade sie tak przewiercic bez problemu.
bardzo polecam piko+stojak , tym da sie wiercic az do kompletnego stepienia
wiertla i osiaganiu takiej sily nacisku ze wietlo sie lamie :)

--

Re: wiertarka PIKO
http://www.allegro.pl/item961213636_mini_wiertarka_szlifierka_frez_na_12v_12000rpm.html

Ja _nie polecam_. To ostateczność która tez można wziąść pod uwagę.
Swoją drogą wierciłem kiedyś tym cudem i na pareset otworów pękło jedno
wiertło z _mojej winy_. Więc bez przesady, wierciło wystarczająco
sensownie Ĺźeby bylo uĹźyteczne.

Prywatnie uĹźywam podrĂłbki Proxxona "z reki" bez stojaka. Wiertla nie
łamią się mimo że czasem używam ich jak frezów. Nie przesadzałbym więc z
tym "biciem" i niezbedną jakością wiertarki, ma po prostu krecic i
pewnie trzymac wiertło a ten badziew z allegro mozna do tego wychować.

Re: wiertarka PIKO
jakimďż˝
b�dzie dobra
Dobre wiertła (nawet poniĹźej 0.5mm) moĹźesz dostać z  trzpieniem do
uchwytu o średnicy 3mm. Wtedy i uchwyt masywniejszy, i bicie mniejsze, i
centrowanie lepsze. Tylko to są wiertła przeważnie dość kruche (łatwo
pękają w miejscu zmiany średnicy), i sam napęd/silnik nie może mieć
swojego bicia, i raczej "z ręki" tym się nie wierci...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: wiertarka PIKO

U mnie sa chyba po 15 za 2 sztuki. Normalne kupuje po 70 groszy.

Łamią sie bardzo rzadko. Tępią dosyć szybko niestety ale nie jest tak zle.

Re: wiertarka PIKO
w życiu!
po 10 użyciu wiertarki minimalna średnica robi się na poziomie 1 mm
a to dlatego, że wiertło lubi się ślizgać w uchwycie...

Re: wiertarka PIKO
Więc owijam trzpień cieńszego wiertła ściśle drutem (nawet miedzianym) o
średnicy 1mm i po kłopooie...

Re: wiertarka PIKO

za 10 razem, drut się wyciera i zaczyna się ślizgać... można sobie
przykręcić na siłę, a i tak się będzie wiertło ślizgało...

Re: wiertarka PIKO

Wlasnie chce kupic cos zeby niczego nie owijac drutem ale nie robic
zadnych kombinacji. Jak sie nie uda z ta PIKO to pomysle o czyms
innym.

Re: wiertarka PIKO

JEśli to taka sama, jak przed laty, beżowa mini-pistoletowa wiertarka,
to omijaj szerokim łukiem. Luzy na prowadzeniu wrzeciona przekraczają
parę mm, jak dobrze pójdzie...
--
Marek Lewandowski

Re: wiertarka PIKO

Sa chyba 2 kolory. Dokladnie ta.

Jedna juz ktos i tak kupil. Sa jeszcze takie:

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid13%380436

Re: wiertarka PIKO

Tą ukraińską to sobie daruj, Leży u mnie bezużytecznie ( w przeciwieństwie
do piko)
Pozdrawiam - Waldek

Re: wiertarka PIKO

Nie pamiętam czy takim małym wierciłem ale 0,6 na pewno łapało.
Wywierciłem tą wiertarką tysiące dziur średnicy 0,6- i 0,8 i troche 1
Tyle, że ja mam statyw.
Mam ją ponad 20 lat i nie bardzo sobie wyobrażam wiercenie czym innym w
płytkach.

--
PawełJ

Re: wiertarka PIKO

Witam!
Mam piko jeszcze kupioną w składnicy harcerskiej. Kilka razy wymieniałem już
silnik a wiertarka dalej wierci. Nie wim czy 0,5mm złapie ale 0,6 i 0,8 bez
problemu. Jej zaletę uważam jest kształt uchwytu i lekkość. Wiercę bez
statywu już kilkanaście lat w płytkach. Polecam!
Pozdrawiam - Waldek

Re: wiertarka PIKO
Polecam zwykłą CELMĘ i uchwyt samozaciskowy polskiej firmy JANGO.
Najlepiej zadzwonić do nich i zapytać.
Mają wieloletnie doświadczenie.
Ja mam 10/ 1/2'' -20.
Niby jest od 1 mm, ale spokojnie chwyta też mniejsze.
Poza tym lepsze są wierła pogrubione  w części zaciskowej.
Wszystko do kupienia w sklepach wysyłkowych bądź allegro, ebay itp.
Statyw konieczny. Niestety te oryginalne do Celmy kręcą się wokół osi.
Zapewne lepsze statywy można też kupić.

Sylwester Łazar
Re: wiertarka PIKO
Do płytek najlepsza jest np taka wiertarka , a mam też piko i mam
porównanie
http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/481771/wiertarka+miniaturowa.html
i taki sterownik, banalnie prosty a super skuteczny
http://www.edw.com.pl/pdf/k07/45_17.pdf

Odkąd używam tego patentu, nie złamałem żadnego wiertła a i wiercenie
jest bardzo precyzyjne

pozdrawiam SP5FCI

Site Timeline