Wiertarka do plytek - ktora z...?

Witajcie

Poczytalem troche archiwum, ale nie znalazlem odp. na moj problem.

Chce kupic wiertarke do plytek i mam dylemat:

<- badziewko "TOPEX" z zestawem zabawek, frezow etc. do kupienia w auchan za 66zl
<-- DONAU, chyba troszke lepsza marka, 72zl, bez niczego w TME...

pytanie - czy warto kupic Donau, czy moze to jest badziewie tej samej klasy, mozliwe ze skladane przez te same zolte raczki??

Roman jakis czas temu strasznie narzekal z kolei na Donau ;/

Moze wypowiedza sie jacys urzyszkodnicy w/w?

Na proxxona/dremla mnie nie stac, Kinzo jest juz troche za drogie. Plytek robie max 1-2 miesiecznie, wiec chyba nie ma sensu inwestowac takiej kasy.

Reply to
Michał Wysocki

Jak robisz 2 plytki miesiecznie to moze badziewko z AVT? nie jest to super sprzet a w tym co pokazujesz brakuje detalu- tulej na wiertla kolo 1mm - czyli najczesciej uzywane (no chyba, ze robisz wszystko w SMD) Oczywiscie badziewko z AVT jest mechanicznie malo odporne ale do wiercenia ujdzie. Nie wiem gdzie mieszkasz ale w Krakowie dalo sie swego czasu na gieldzie kupic silniki na 24V + futerko mam takie cos i sprawuje sie bardzo dobrze.

CosteC

Reply to
CosteC

Michal Wysocki <mwsoft snipped-for-privacy@wlb.vectranet.pl> wrote in news: snipped-for-privacy@40tude.net:

to ja dodam jeszcze pytanie od siebie, czy taka wiertareczka nadaje sie do wiercenia twardszych rzeczy, czy tylko do plytek?

Reply to
Sulsa

Michal Wysocki <mwsoft snipped-for-privacy@wlb.vectranet.pl> wrote in news: snipped-for-privacy@40tude.net:

z tego co zauwazylem to ta wiertarka z allegro ma troche za duze wiertla bo az 2mm, natomiast ta Donau ma juz wiertla od 0.2mm

Reply to
Sulsa

Używam Donau ale tej trochę droższej - jest bardzo wygodna do trzymania w rękach. Na dokładkę ma samocentrujący, klasyczny uchwyt i nie ma problemu z 'biciem' wierteł. Niestety, po dłuższym używaniu rzęzi niezgorzej od najtańszego badziewia...

Na miniaturową piłę tarczową i statyw do wiertarki - koszmarnie przepłacone. Ale po pousuwaniu nadmiaru farby zw współpracujących części i użyciu pilnika jakoś się to sprawdza.

A to już zależy. To są jednak wiertareczki wysokoobrotowe i może byc problem z trwałością wierteł - mogą się przegrzewać.

za 80 zl w MAKRO jest zestaw z walkiem gietkim w ladnej alu walizce BUDGET maja tez tanie statywy kolumnowe czy jak one tam sie zwa

Reply to
MuNiO

No wiec, moje technika polega na tym ze w padach robie malutkie otworki, przykladam wiertlo i dopiero uruchamiam wiertarke - wiertlo sie samo centruje i wychodzi miodzio, tylko ze... w tej chwili uzywam 30 letniego weza z zwyklym futerkiem podlaczony do marketowej "udarowki" TOYA...

bije ten waz strasznie, ma duze luzy etc... i wiertarka za wolna...

do takiej recznej i tak dorobie sobie albo pedal, albo na gorze zamocuje jakiegos microswitch do wlaczania zasialania (palcem wskazujacym/kciukiem)

takze powiedz mi tylko czy nie bije, czy moc bylaby wystarczajaca do PCB (z tego co wiedze to ma tylko ~15W...), oraz czy te zaciski ktore sa w komplecie lapia wiertla 0,7-1mm

zebym to ja mial miejsce na ten statyw............ ;)

Reply to
Michał Wysocki

"Piotr Wyderski" snipped-for-privacy@ii.uni.wroc.pl> wrote in news:dabg9a$45p$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl:

a czy te wiertarki beda rowniez przydatne do wiercenia drewna? Jaka jest cena takiego bosha?

Reply to
Sulsa

Uzytkownik "Piotr Wyderski" snipped-for-privacy@ii.uni.wroc.pl> napisal w wiadomosci news:dabg9a$45p$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

I nie zapomnij o stopperach :)) Wojtek

Reply to
wowa

To prawda, nauszniki albo inne sposoby blokowania halasu to w takim przypadku podstawa.

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski

duallayer raczej nie robie w domu ;) jak juz robie cos tak skomplikowanego to wole dac 35zl w plytkarni :) do jednowarstwowych styknie ;)

to ok ;)

na statyw nie mam miejsca i kasy....

hehe to ok :>

hmm w markecie nie maja tulejek :( ale mam w domu futerko z standardowym gwintem 8mm, sprawezilem w markecie - pasuje na styk, jak sie zalozy na gwint z wlozona tulejka :) wiec chyba kupie to cudo, ew dokupie pozniej tulejki na 1mm

byly na polce tez takie jak z AVT (Pegasus to sie nazywa chyba - takie niebieskie), ale saame zdekompletowane zestawy, nie ma tulejek ;/

na allegro dochodzi mi przesylka i cos nie widze kolesia ktory mial te tulejki ;/

pozdrawiam Michal Wysocki

Reply to
Michał Wysocki
Reply to
Piotr Wyderski

:) heh, no ale sorry 42zl bo netto

25zl plytka (1dm) + 2x5zl klisze.. bez soldermasek i opisu, ale to nie zawsze potrzebne :)

ostal mi sie w spadku taki waz z raczka i futerkiem, ale tak masakrycznie bije ze sie uzywac nie da

do proxxonow jak ktos napisal mozna kupic takie futerko samocentrujace za jakies 25zl.. chyba tez standardowe 8mm

a co do wiertarki - kupilem i ide oddac jutro - bije tak masakrycznie ze nic tym sie nie da zrobic... wiertelko 2mm lata na koncowce +/- 1,5mm ;/

w tym moim futerku to juz w ogole masakra bo to ciezki kawalek zelastwa...

dobrze ze nie kupilem na allegro, bo bym mial teraz problem - tak to zawsze

7 dni ustawowo jest...

widac to kwestia egzemplarza, a ja mam pecha...

coz... 70 wysuplalem... pozbieram jeszcze troche i kupie proxxona za 130zl

- czlowiekowi mozna mowic, ale nie nauczy sie dopuki sie nie poparzy ;)

Reply to
Michał Wysocki