Wideobramofon

Zamontowałem wideobramofon zamela (wiem chińszczyzna, ale nie będę pakował 3-4 k). Normalnie zasianie panela przy furtce 15V. Jednak czytnik kart i breloków RFID wymaga podania 12V. Dzwoniłem do zamela i pytałem czy nie można podać 15V. Mówili, że wskazane 12V, bo może się spalić. Wstawiłem więc LM7812, który robi mi z 15 12V, ale niestety na obrazie z kamery pojawiają się zakłócenia w postaci takich pasków interferencyjnych. Dołożyłem na wyjściu kondensator 2200 mikro/25V. Pomogło w 80%. Próbowałem 100nF na wejściu i wyjściu stabilizatora

100nF. Bez zmian. Po odpięciu zasilania czytnika obraz czysty. Co mogę jeszcze zrobić, żeby nie dokładać kolejnego zasilacza 12V?
Reply to
Jingiel

W dniu 22.07.2019 o 06:29, Jingiel pisze:

Moze zamiast 7812 wstaw 5 połaczonych szeregowo diod prostownicznych

Reply to
tomekp

W dniu 22.07.2019 o 06:29, Jingiel pisze:

Może sproboj zamiast 7812 wstawic 5 połączonych szeregowo diod prostownicznych

Reply to
tomekp

A czy to zasilanie 15V ma faktycznie stałe 15V cały czas? Datasheet 7812 podaje wymagany Vin na poziomie 14.6V, więc granica bardzo bliska. Wystarczy spadek 0.4V pod obciążeniem i będą dziać się cuda. Może warto spróbować zastąpić układ jakimś odpowiednikiem 'low drop'?

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

Może dorzuć filtr LC między linią 15V a panelem? Niech odsieje syf wpuszczany w linię przez czytniki.

Coś mniej więcej takiego:

.--[C 100nF]---< masa | *--[C 100uF]---< masa | .------------*--------------< 7812 |

15V >-*-[dławik]---*--------------< panel | *--[C 100nF]---< masa | `--[C 100uF]---< masa
Reply to
Queequeg

Hmm, ale jemu dzieją się cuda z wideodomofonem (zasilanym z 15V) a nie z czytnikami (które prawdopodobnie sieją po zasilaniu 12V i przedostaje się to na stronę 15V).

Reply to
Queequeg

Wizualnie tak to wygląda, tak. Ale czy sianie nie może być skutkiem kiepskiego zasilania, np. dlatego że czytnik w kółko się resetuje?

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

W dniu 2019-07-22 o 06:29, Jingiel pisze:

Czy wydajność tego zasilacza na pewno jest wystarczająca? Czy zakłócenie powoduje wspólne zasilanie czy też sama praca czytnika (spora cewka)? Uruchomiłeś czytnik np. z baterii czy innego zasilacza i kamera działała poprawnie?

Reply to
Andrzej W.

W dniu 2019-07-22 o 06:29, Jingiel pisze:

Na wyjściu?! Chyba na wejściu. Najpierw zasil RFID z jakiegoś akumulatora i sprawdź, czy aby sam czytnik nie sieje. Jak będzie OK, to wtedy można kombinować z jakimś low-dropem + filtry.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Gdzie masz ten zasilacz 15V - przy furtce czy kablem idzie z domu? Problemem może być prąd przez masę video.

Reply to
Mirek

W dniu 22.07.2019 o 08:34, tomekp pisze:

Chyba najlepszy pomysł, albo oddzielny zasilacz na 12V, ale to będzie trzeci w zestawie.

Reply to
Jingiel

Przy furtce po spadkach na kablach jest 14,7V, ale zasilanie do 7812 biorę zaraz po zasilaczu. Zmierzę napięcie na wejściu 7812.

Reply to
Jingiel

Czytnik nie resetuje się. Działa idealnie. Każdy reset zgłaszałby piknięciem. Najlepszy efekt dało dołożenie elektrolita na wyjściu 7812. Pomogło tak na 90%. Z zasilacza jeszcze pobierane jest napięcie na 2 panele wewnętrzne. Wydajność prądowa chyba nie ma znaczenia, bo dzieje się tak samo jak uruchomię jeden z paneli wewnętrznych, nawet ten najmniejszy 4,3 cala, która na pewno nie bierze tyle prądu co podświetlenie 7 cali. Rozważę dołożenie trzeciego niezależnego zasilacza.

Reply to
Jingiel

Idzie z domu, W piwnicy jest skrzynka. Potem z 8 metrów do furtki. Jako masa 2 kable ze skrętki. Ale bez dołączonego czytnika RFID obraz jest idealny.

Reply to
Jingiel

To normalne - nie ma go co zakłócać. Próbowałeś faktycznie zasilać z osobnego zasilacza i jest OK? Bo jeżeli masy idą razem to i tak mogą być zakłócenia.

Reply to
Mirek

Skoro masa idzie dwoma skrętkami to może rozdziel te masy osobno dla czytnika i kamerki

Reply to
Roman Rogóż