Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Kupiłem taki Wideofon kolorowy RL-027BD (128 zdjęć w pamięci,
wyświetlacz panoramiczny 7" -600zł dałem )
Bardzo ładnie chodzi (na dołączonym 15to metrowym 6ciożyłowym
przewodzie-linka) Problem w tym że do bramy mam 80m.
W opisie pisze że "do 50m 6ciożyłowy o przekroju 0,65 mm2
między 50 a 100m 6ciożyłowy o przekroju 0,75 mm2.
Od instalatora dowiedziałem się że aby to chodziło bez zakłóceń
przy 80ciu metrach to MUSI być LINKA przynajmniej 1.0mm2
a drut to się nie nadaje
Ja posiadam 80m przewódu 4x2,5 mm miedz, ale nie jest to linka
ale drut.(taki typowy płaski do instalacji pod tynk)Do niego dokupił bym
80 m dwużyłowego i miałbym 6 żył.
Czy ktoś to "przerabiał" praktycznie?
Kabel będzie puszczony po ziemi lub lekko zakopany.
Podobno tylko linka się nadaje do tego celu bo w niej żyły
"okręcają" się dookoła. A jakbym ten przewód płaski który mam
włożył w wiertarkę i "skręcił" to pozbył bym się zakłóceń
które podobno występują w kablach płaskich ?

Rylen

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
Ale to pogmatwales!
Chodzi ci zapewne o roznice pomiedzy 2-zylowa skretka a 2 zylowym
plaskim przewodem energetycznym.
Generalnie, jesli chodzi o przewod w postaci linki, to nie ma zadnej
roznicy pomiedzy jego odpowiednikiem wykonanym jako "solid" drut pod
warunkiem ze pozostale parametry izolacji i wymiarow sa te same.
Jeden jest bardziej 'gietki' niz drugi.
Zwroc uwage ze tak dlugi 2-zylowy przewod jest jednoczesnie
kondensatorem, ktorego pojemnosc zalezy m/in od odleglosci pomiedzy
przewodami(zylami). Skretka 'w uproszczeniu' zachowuje sie jak przewod
ekranowany o okreslonej impedancji. Twoj plaski energetyczny przewod
bedzie mial o wiele wyzsza impedancje niz org. skretka, bo nawet wlasne
skrecenie go jak to masz zamiar zrobic nie zmieni odleglosci pomiedzy
tymi przewodami. Byloby to bez znaczenia dla niskich czestotliwosci
przesylanych jak np: energia czy nawet audio. Ty masz zamiar przesylac
nieporownyvalnie wyzsze zakresy czestotliwosci dla video, wiec nalezy
dolozyc wiecej uwagi w doborze przewodnika. Zwykly energetyczny przewod
bedzie mial wiecej strat i bedzie "lapal" wiecej zaklucen niz dobrze
wykonana instalacja przewodem ekranowanym  lub nawet 2-zylowa skretka
rowniez ekranowana.

emarcus

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

  No to może inaczej spytam : czy ktoś z Was "praktycznie" ma
WideoDomofon w odległości około 80m i na jakich przewodach mu to chodzi
bez zakłóceń obrazu ?
Rylen.

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Takie określenia jak linka i skrętka oznaczają coś zupełnie innego.
W tym przypadki zapewne chodziło o skrętkę. Skrętka to para izolowanych
przewodów (dwa przewody) skręconych ze sobą. Kable mogą się składać z
jednej lub więcej takich par. Właściwości falowe takiej skrętki są
całkowicie inne niż dwóch przewodów idących obok siebie.
Linka natomiast to wiele cienkich drutów bez izolacji skręconych ze
sobą. Robi się tak aby przewód był elastyczny.
Tak więc powinieneś zastosować skrętkę o przekroju podanym przez
instalatora. To czy skrętka będzie się składała z drutów czy z linek z
elektrycznego punktu widzenia nie ma znaczenia.

Paweł

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Oj niekoniecznie - dla sygnału 10MHz głębokość wnikania to (wg.
http://www.feryster.pl/polski/pdf/feryster_cz3.pdf ) to tylko 0,02mm.
Dlatego linka (przeznaczona do w.cz., z izolowanymi żyłami) będzie
lepsza niż pojedynczy drut o tym samym przekroju. Sugerowałbym dopytać
tego instalatora o jakim dokładnie przewodzie mówił i taki zastosować -
a jeśli kolega koniecznie chce użyć przypadkowego, przetestować przed
zakopaniem :)
Pozdrawiam
Grg

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Ale takiej licy sie w telekomunikacji praktycznie nie stosuje.
Mozesz kupic linke z nieizolowanych drutow.

A wtedy jest kwestia czy lepsza gladka powierzchnia druta, czy z
bruzdami jakie sa na lince.

J.

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
O tym to ja doskonale wiem!
NIE! Ten instalator powiedział mi wyraźnie (bo o to zapytałem go drugi
raz-telefonicznie) że to musi być LINKA a nie drut.A to że być może
chodzi o to że z reguły linki są skręcone a "druty" robi sie zwykle jako
płaskie ,stąd "wykombinowałem" że należy z drutu zrobić skrętkę.
Człowiek który mi udzielil informacji to człowiek z wieloletnią praktyką
więc nie mogę go podejrzewać że nie wie co mówi.
  Skrętka to para izolowanych
No właśnie ! Z jego wypowiedzi wynikało  że ma duże znaczenie przy
odległościach

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Dziwne ma podejście ten instalator, bo wiele razy słyszałem od
telefonistów, że nie linka tylko drut, bo na większych odległościach
niż kilka metrów nie będzie działał internet, więc chyba nie lepsza.
Mój kolega jest elektrykiem, i kładzie kable pod telefon, videodomofon
itp. i wszędzie kładzie skrętke kat.5, tam gdzie ponad 50 m kat.6
i nigdy nie było problemów. Linki z kolei nie widziałem, by ktoś stosował.

pawell

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Ponieważ powiedział mi to instalator zajmujący się wideodomofonami od
dawna więc dlatego pytam i dodam że z wideodomofonem dostarczono
(FABRYCZNE) 15 m Linki 6x1.0 mm a nie "drucianej skrętki".(co by ich
taniej kosztowało)
Jak kupowałem DOMOFON to dostarczono w komplecie 20m skrętki "drucianej"
Jeszcze mogę spróbować sygnał video puścić kablem antenowym w ekranie,
ale przestrzegano mnie żebym dobrze go obejrzał bo podobno w niektórych
żyła w środku jest z żelaza i tylko pomiedziowana...
No wiecie , to sie można załamać!

Rylen

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

co do kabli antenowych to tak, tylko nie z żelaza tylko stal
miedziowana. nie zauważyłem by się szybko łamały, ale w stosunku do
miedzi są znacznie tańsze i mają większe straty.
co do linki, 15 m to nie odległość, pewnie poszło by na zwykłym kablu
tak samo. z tego co pamiętam w videodomofonach stosowany jest przesył
asynchroniczny i do tego nadaje się skrętka. dla pewności możesz dać
dodatkowo koncentryk, tak robi wiele osób, bo sądzą że jak obraz to
tylko "kabel telewizyjny".

pawell

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Skrętka to jest układ dwóch przewodów odpowiednio skręconych. Pomiędzy
nimi znajduje się dielektryk  o odpowiednich właściwościach. Całość ma
założoną ściśle określoną impedancję falową i kilka innych ważnych
parametrów. Skrętkę można bez większych problemów kupić w cenie
zbliżonej do kabla płaskiego. Moim zdaniem nie ma więc sensu jej robić
samemu.

Paweł

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

No to źle żeś wykombinował
Kabel ethernetowy Cat5 to też skrętka, a jest złozony z 8 zył - drut
miedziany - parowany na 4 skrecone pary.

--
Irokez

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Ale skrętka UTP kategorii 5 może też być w postaci linki a nie drutu.
Trzeba mieć to na uwadze przy zakupie. Inne też są wtyczki RJ45 do
zaciskania na takiej skrętce (tzn. inne do linki, inne do drutu).

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
Tutaj miałem na myśli przewody sieciowe 2 i 4 żyłowe pod tynk.We
wcześniejszym poście to zaznaczyłem że mam 4x 2,5 mm (kabel płaski 100m)
który to chciałem skręcić wiertarką.
Rylen

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Pieprzenie. Może być zarówno linka jak i (lepiej) drut, choć dobrze by
przewód był parowany i skręcony (czyli skrętka wieloparowa).
--
Jacek

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Z wideodmofonami na 4-rech przewodach są czasem problemy ze spadkami
napięć - jak przesadzisz z długością przewodu i ma za mały przekrój to
albo nie chcą dzwonić, albo dzwonią same (w nocy ;) ) - wymienialiśmy
nawet diody Zenera w panelu - jak zalecał serwis. Ale twój jest 6-cio
przewodowy, to możliwe, że nie będzie z tym przejść. Z obrazem nie ma
większych problemów, najwyżej zakładaliśmy transformatorki symetryzujące
- pomaga troche na zakłócenia.
Z resztą - obraz z tej kamerki zwykle jest do kitu, a miejsce
zamocowania panelu jest z reguły przygotowane na nieodpowiedniej
wysokości, a tak naprawdę nie ma odpowiedniej - albo dziecka nie widać
albo dorosłemu patrzysz w tors.
Co do kabla, to polecam skrętki żelowane np. 4x2x0.8, jak to ma być na
lata, to jeszcze w rurze wodnej.

Mirek.

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
O właśnie dlatego chciałem zastosować kabel który mam 4x 2,5mm aby
uniknąć spadku napięcia, o którym Ty też piszesz, a tamten instalator
też wspominał. Wiem że jest on nieco za gruby , ale taki mam bo mi
został po zakończeniu budowy. Jak go skręcę wiertarką to będę miał
skrętkę. Napisz proszę co to za "symetryzatory" (bo być może będą
potrzebne)Chciałem sie po prostu przygotować na jakieś niespodzianki.
Co do kamerki to cofnę ją jakiś metr do tyłu tak aby widziała całą osobę
a przycisk dzwonienia i mikrofon przedłużę te 1,5-2m!
Rylen

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

http://www.e-alarmy.pl/o30,transmisja,po,skretce.php

Kabla nie skręcaj - najpierw podłącz na próbę ile go masz (100m?)
ewentualnie rozwiń po ziemi. Skręcenie wg mnie nic nie da - ma to sens
jak są skręcone dwa przewody przez które przechodzi sygnał symetryczny.

Mirek.

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)
Hello Mirek,

Właśnie zniknąłeś całą telekomunikację z ich skręcanymi czwórkami...

Re: Wideo Domofon jakie przewody ? (80m)

Znam 4-kowane kable, pracowałem w telekomunikacji 2 tygodnie ;)
Ale przyznasz, że skręcenie OMYP albo DYT mija się z celem?

Mirek.

Site Timeline